;
coinex

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 [معرفی و بررسی]

با رشد روزافزون علم و فناوری، استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی نیز افزایش پیدا کرده است. اگر به این حوزه علاقه دارید، با بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 همراه ما باشید.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 شامل موارد متنوعی می‌شوند که ما در این نوشتار از تکراتو، قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم.  از سال‌های گذشته تاکنون، واقعیت مجازی رشد بسیار زیادی داشته و به همین دلیل هم افراد زیادی وارد این حوزه شده‌اند. برای این‌که بتوان در این دنیای مجازی بهترین عملکرد را داشت، باید از هدست مخصوص به آن استفاده کرد.

این هدست‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که عملکرد بی‌نظیری در دنیای واقعیت مجازی از خود نشان دهند. ازاین‌رو، اخیراً استفاده و خرید هدست‌های واقعیت مجازی افزایش پیدا کرده است. به دلیل پیشرفت‌های قابل‌توجهی که در حوزه تولید این هدست‌ها رخ داده است، این محصولات مهمی از زندگی روزمره انسان‌ها تبدیل شده‌اند. حتی این امکان وجود دارد که در آینده هم استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی افزایش پیدا کند و افراد بیشتری به سمت خرید آن‌ها هجوم بیاورند.

ازاین‌رو، شرکت‌های زیادی دست به تولید هدست‌های باکیفیتی زده‌اند که شاید این امر، انتخاب را برای برخی از کاربران سخت کنند. اگر شما هم قصد خرید یک هدست باکیفیت و منحصربه‌فرد را دارید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید تا بتوانید طبق اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهیم، بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

واقعیت ترکیبی چیست (Mixed Reality) و چه تفاوتی با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دارد؟

بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 : جهان مجازی یا دنیای واقعی؟

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

مهم‌ترین موضوعی که در هنگام خرید بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما این هدست را برای چه کاری می‌خواهید. علاوه بر این، میزان بودجه شما نیز اهمیت بسیار شایانی در انتخاب یک هدست دارد. پس اگر می‌خواهید انتخاب خوبی در این بازار شلوغ داشته باشید، در ابتدا باید نیاز و هزینه خود را تعیین نمایید.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022
بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، شرکت‌های زیادی دست به تولید هدست‌های جدیدی زده‌اند که قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فرد در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال، فیس‌بوک که اخیراً به نام متا تغییر یافته است، هدست‌های واقعیت مجازی جدید تولید کرده که می‌تواند چهره افراد را ردیابی کنند. همان طور که انتظار می‌رود، این محصولات قیمت فوق‌العاده بالایی نیز دارند.

به علاوه، انتظار می‌رود شرکت سونی نیز یکی از این محصولات را که با پلی‌استیشن ۵ کار می‌کند وارد بازار کند. در همین حین، این احتمال وجود دارد که شاهد هدست‌هایی باشیم که به گوشی موبایل متصل می‌شوند.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست‌های ۲۰۲۲

بهترین هدست‌های گیمینگ بازار

بهترین عینک‌های واقعیت مجازی کدام‌اند؟

اگر به دنبال بهترین عینک های واقعیت مجازی هستید، انتخاب‌های متنوعی در برابر شما قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، فناوری واقعیت مجازی با سرعت بسیار زیادی درحال‌رشد کردن است. به همین دلیل هم عینک‌های VR توانسته‌اند جا پای خود را در بازار تا حد زیادی ثابت کنند.

استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند تجربه بی‌نظیری حین بازی‌های ویدئویی در اختیار شما قرار دهد. به دلیل همه این پیشرفت‌ها، انتظار می‌رود که محصولاتی که در آینده تولید می‌شوند هم تغییرات زیادی داشته باشند. شرکت‌هایی مانند شرکت کوالکام هم تراشه‌های جدیدی را ایجاد کرده که به کمک آن، هدست‌های واقعیت مجازی باکیفیت‌تری روانه بازار شده‌اند. علاوه بر این ویژگی، شما می‌توانید این محصولات را با قیمت پایین‌تری نیز دریافت کنید.

نکته دیگری که درباره بهترین هدست های Virtual Reality باید بدانید، این است که محصولاتی که مبتنی بر تلفن همراه کار می‌کردند، در حال حاضر مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. این موضوع در حوزه بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 نقش زیادی دارد.

به همین دلیل هم نمی‌توان از اغلب برنامه‌های موجود در اندروید و آیفون با وجود عینک‌های واقعیت مجازی هم استفاده کرد. انتظار می‌رود که در آینده، این فناوری به شکل یک هدست کوچک در بازار عرضه شود که با استفاده از یک کابل USB-C به تلفن همراه متصل شده و برای بازی‌های ویدئویی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

به‌طورکلی، اگر یک کامپیوتر قوی دارید و به دنبال یک هدست واقعیت مجازی برای اتصال به کامپیوتر هستید، می‌توانید از موارد موجود در این لیست در بازی‌های ویدئویی استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که اغلب هدست‌های واقعیت مجازی به سیستم‌های قدرتمندی نیاز دارند. ازاین‌رو، بهتر است که برای خرید این محصولات کمی بیشتر فکر کنید.

از سوی دیگر، ممکن است برخی از افراد گمان کنند که هدست‌های واقعیت افزوده (AR) می‌توانند گزینه مناسبی به‌جای واقعیت مجازی باشند. این در حالی است که افراد متخصص اعلام کردند که این محصولات برای استفاده روزمره در داخل منزل مناسب نیستند. به همین دلیل هم خرید و استفاده از بهترین عینک های واقعیت مجازی (VR) می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش کیفیت و قدرت بازی‌های ویدئویی به نظر می‌رسد.

در این بخش، برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که بهترین هدست های VR در سال 2022 کدام موارد هستند تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. برای شناختن بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها، تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های 2022 ؛ تبلت جدید خوب چی بخریم؟

بهترین تبلت های گیمینگ 2022 ؛ تبلت جدید مخصوص بازی چی بخریم؟

هدست آکیولس کوئست 2 (Oculus Quest 2)

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

نقاط قوت:

  • بی‌سیم و مستقل
  • کنترلرهای عالی لمسی
  • طراحی زیبا و راحت برای گیمینگ و استفاده طولانی‌مدت
  • می‌توان آن را به‌عنوان هدست واقعیت مجازی برای کامپیوتر مورداستفاده قرار داد.

نقاط ضعف:

  • نیاز به اکانت فیس‌بوک دارد.

هدست آکیولس کوئست 2 یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2022 است که قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فردی در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول با قیمت ۳۰۰ دلار، تجربه بی‌نظیری از بازی‌های ویدئویی در اختیار شما قرار می‌دهد. به دلیل تمام ویژگی‌های این محصول، افراد بسیار زیادی قصد خرید آن را دارند. در این بخش، به بررسی ویژگی‌های این هدست فوق‌العاده می‌پردازیم.

از آنجاکه این محصول سیستم‌عامل و پردازنده مستقل خود را دارد، می‌تواند بدون اتصال به کامپیوتر هم کار کند و لازم نیست آن را به کامپیوتر متصل کنید. با استفاده از این هدست جذاب، می‌توانید بازی‌های ویدئویی و واقعیت مجازی را در هر مکانی اجرا کنید و هیچ‌گونه محدودیتی در این باره وجود ندارد.

همان طور که از نام آن مشخص است، این محصول نسخه دوم هدست اکیولس است که نسبت به نسخه قبل خود، سرعت بسیار بیشتری دارد. علاوه بر افزایش سرعت، قیمت کمتر و اندازه کوچک‌تری داشته و به همین دلیل هم کاربران حین استفاده از آن احساس راحتی بیشتری دارند و به همین دلیل هم آن را در لیست بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 آورده‌ایم.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

تنها نکته منفی که درباره این محصول وجود دارد، این است که برای ورود و استفاده از آن باید وارد اکانت فیس‌بوک خود شوید که شاید بسیاری از افراد این ویژگی را دوست نداشته باشند. از نظر استقلال و سرگرم‌کننده بودن، این محصول تا حد زیادی به کنسول نینتندو شباهت دارد. شما می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی هدست آکیولس کوئست 2 را راه‌اندازی کرده و آن را به یک عینک واقعیت مجازی عالی تبدیل کنید.

نکته دیگری که درباره این هدست باید بدانید، این است که محصول مذکور از ویژگی ردیابی حرکتی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل هم حین استفاده از آن، می‌توانید آزادی کامل داشته باشید و همچنین به‌اندازه ۶ درجه حرکت کنید. ازاین‌رو، بسیاری از افراد این محصول را با نام DoF 6 می‌شناسند. به دلیل تمام ویژگی‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، این محصول را می‌توان یکی از بهترین هدست های Virtual Reality دانست.

علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبت، می‌توان به کنترلر منحصربه‌فرد و فوق‌العاده آن نیز اشاره کرد که از قابلیت ردیابی حرکتی مستقل پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش فوق‌العاده و با‌کیفیتی در هدست آکیولس کوئست 2 طراحی شده است که وضوح بسیار بالایی دارد. اگر هم می‌خواهید محصولی با کیفیت بلندگوی خوب داشته باشید، این مورد قابل‌قبول است. برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید را می‌توانید در حافظه داخلی آن مشاهده نمایید.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

در ادامه، به بررسی سایر ویژگی‌های این محصول که در لیست بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 قرار می‌گیرند، می‌پردازیم. با وجود این‌که پردازنده هدست آکیولس کوئست 2 شباهت زیادی به پردازنده موجود در تلفن‌های همراه دارد، باز هم می‌توان بازی‌های جذابی مانند ماس، سوپر هات VR و بیت سیبر را روی آن اجرا کرد. حتی اگر نیاز باشد، شما می‌توانید آن را به کامپیوتر خود متصل کنید. این کار با استفاده از کابل USB به‌راحتی امکان‌پذیر است.

در نهایت، باید بدانید که فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد این محصول را به‌عنوان تنها هدست واقعیت مجازی خود در بازار عرضه کند. در این فرایند، این شرکت می‌خواهد تولید سایر هدست‌های واقعیت مجازی که به کامپیوتر متصل می‌شوند را متوقف کند. در رأس این دستاورد، آکیولس ریفت قرار دارد. البته اگر هم می‌خواهید محصولی خریداری کنید که به کامپیوتر شخصی متصل شود، گزینه‌های دیگری هم در اختیار شما قرار دارد. به‌طورکلی، این محصول یکی از بهترین هدست های VR در سال 2022 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 2022 ؛ قیمت، مشخصات فنی و راهنمای خرید

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 ؛ مشخصات و راهنمای خرید

هدست والو ایندکس (Valve Index)

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

نقاط قوت:

  • کنترلرهای منحصر‌به‌فرد و فوق‌العاده
  • هدست باکیفیت
  • پشتیبانی از سخت‌افزارهای جانبی هدست وایو

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • نیازمند نصب حسگرهای حرکتی
  • نیازمند اتصال سیمی به کامپیوتر

یکی دیگر از بهترین هدست های VR در سال 2022 که قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد، هدست والو ایندکس است. با استفاده از این محصول، شما می‌توانید تجربه بی‌نظیری از بازی‌های ویدئویی داشته باشید. نکته جالب‌توجه این دستگاه که آن را به کی از بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 تبدیل کرده، حساسیت کنترلرها به فشار بوده که قابلیت ردیابی را به آن بخشیده است. البته باید بدانید که برنامه‌های زیادی وجود دارند که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

از دیگر قابلیت‌های این دستگاه، می‌توان به سازگاری آن با سخت‌افزارهای جانبی وایو اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که والو ایندکس از پلتفرم استیم VR نیز پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید هدستی با کیفیت اسپیکر بالا خریداری کنید، والو ایندکس بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. زیرا مشخص شده که اسپیکرهای این محصول کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌توانید صدای بازی‌ها را با وضوح عالی بشنوید. علاوه بر این، محصول مذکور صفحه‌نمایش باکیفیت و واضحی دارد که افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

برای این‌که بتوانید از حسگرهای حرکتی این هدست استفاده کنید، باید آن را در ابتدا تنظیم نمایید. یکی از مهم‌ترین نقطه‌ضعف‌های این محصول، سیمی بودن آن است که برای اتصال به کامپیوتر، باید حتماً از کابل استفاده کنید. بااین‌حال، هدست والو ایندکس را می‌توان یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی دانست.

سونی پلی‌استیشن VR (Sony PlayStation VR)

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

نقاط قوت:

  • بازی‌های فراوان برای این محصول
  • قیمت منطقی و مقرون‌به‌صرفه
  • پشتیبانی از اکثر کنترلرهای مخصوص پلی‌استیشن ۴ مثل دوال شاک و پلی‌استیشن موو

نقاط ضعف:

  • پایین بودن وضوح تصویر نسبت به سایر رقبا
  • پایین بودن کیفیت کنترلرهای واقعیت مجازی

اگر به دنبال یکی از هدست‌های قدیمی، اما قدرتمند موجود در بازار هستید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. هدست سونی پلی‌استیشن VR یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 است که بیشتر از سه سال سابقه دارد. با استفاده از این محصول، شما می‌توانید از صفحه‌نمایش آن بهره برده و تجربه شگفت‌انگیزی از بازی‌های ویدئویی کسب کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما خرید این هدست را پیشنهاد می‌کنیم، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه آن است شما می‌توانید با پرداخت تنها ۲۰۰ دلار، از قابلیت‌های جذاب این محصول بهره‌مند شوید. شاید برای شما جالب باشد که اگر این محصول را خریداری کنید، می‌توانید به چندین بازی رایگان هم دسترسی داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که سونی بازی‌های واقعیت مجازی زیادی که مخصوص پلی‌استیشن VR هستند را وارد بازار کرده است و احتمالاً تعداد این بازی‌ها افزوده شود.

بازی‌هایی که توسط سونی عرضه شدند، انحصاری هستند. این بدان معنی است که برای انجام آن‌ها، تنها به یک پلی‌استیشن ۴ و خود دستگاه نیاز خواهید داشت. همان طور که در بالا هم ذکر کردیم، این محصول نسبت به سایر رقبای موجود در بازار، قدیمی‌تر محسوب می‌شود و برای بازی کردن پلی‌استیشن، به لوازم جانبی قدیمی‌تری دسترسی خواهید داشت. اما به‌طورکلی، این محصول را می‌توان یکی از بهترین هدست های Virtual Reality دانست.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های 2022 [راهنمای خرید و مشخصات]

اچ پی ریورب جی 2 (HP Reverb G2)

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

نقاط قوت:

  • نمایشگری با وضوح بالا و باکیفیت
  • اسپیکر فوق‌العاده باکیفیت
  • ارگونومی منحصربه‌فرد

نقاط ضعف:

  • کیفیت متوسطه کنترلرها

آیا هنوز هم به دنبال بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 هستید؟ اچ پی ریورب 2 یکی از منحصربه‌فردترین محصولاتی است که می‌توانید برای بازی‌های ویدئویی از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید محصولی با کیفیت تصویر و نمایشگر بسیار بالا داشته باشید، HP Reverb G2 یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما به نظر می‌رسد. ازآنجاکه این هدست جدیدترین محصول واقعیت مجازی اچ پی است، قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای داشتن یک بازی جذاب استفاده کنید.

لازم به ذکر است که وضوح تصویر نمایشگر این محصول، به‌اندازه ۲۱۶۰ × ۲۱۶۰ پیکسل و میدان دید ۱۱۴ درجه در نظر گرفته می‌شود. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند که بهترین تجربه از بازی‌های ویدئویی را کسب کنید. از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این محصول، می‌توان به وزن سبک و بلندگوی کشویی فوق‌العاده آن اشاره کرد.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

ویژگی‌های فوق‌الذکر سبب شدند که کاربران در حین استفاده از این محصول، احساس راحتی کاملی کنند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتم که هدست HP Reverb G2 را در میان بهترین هدست های VR در سال 2022 بیاوریم.

نکته دیگری که درباره هدست اچ پی ریورب جی 2 باید بدانید، سازگاری آن با سیستم استیم VR است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌های جذاب این سیستم را تجربه کنید. اگر بخواهیم این دستگاه را با هدست والو ایندکس مقایسه کنیم، باید بگوییم که راه‌اندازی اولیه آن بسیار آسان‌تر به نظر می‌رسد. ازاین‌رو، HP Reverb G2 را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 به شمار آورد.

بااین‌حال، احتمال خطا در این سیستم بیشتر است. کنترلر موجود در این هدست، بر اساس کنترل واقعیت مجازی مایکروسافت طراحی شده است که نسبت به کنترلر موجود در والو و آکیوکس، تا حدی ساده‌تر و محدودتر به نظر می‌رسد. این محصول را می‌توان در لیست بهترین عینک های واقعیت مجازی قرار داد.

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022

کلام آخر

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 شامل موارد زیادی می‌شوند که ما در این نوشتار از تکراتو، به چهار مورد از آن‌ها اشاره کردیم. همان طور که در ابتدای این مقاله هم ذکر کردیم، برای خرید یک هدست کاربردی، شما باید در ابتدا نیاز و سپس هزینه خود را تعیین نمایید. این موضوعات می‌توانند به شما کمک کنند که بهترین انتخاب را داشته باشید. تمام محصولاتی که در بالا ذکر کردیم، گزینه‌های بسیار مناسبی برای هرگونه نیازی شناخته می‌شوند.

سؤالات متداول

آیا برای خرید یک هدست واقعیت مجازی باید مدت زیادی صبر کرد؟

همان طور که در بالا ذکر کردیم، هدست‌های زیادی در سال جاری وارد بازار می‌شوند که همه آن‌ها نیز قابلیت‌های زیادی دارند. ازاین‌رو، بهتر است که از خرید محصولات قدیمی خودداری کنید و کمی منتظر بمانید تا محصولات امسال روانه بازار شوند.

برای خرید یک هدست VR مناسب، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر قصد خرید یک هدست VR مناسب و کاربردی را دارید، باید به نکات زیادی من‌جمله وضوح نمایشگر و اسپیکر آن توجه داشته باشید. در حال حاضر، اکثر این محصولات با نرخ نوسازی 120 هرتز عرضه می‌شوند و هر چه این میزان بیشتر باشد، حرکات موجود در بازی‌های واقعیت مجازی نیز طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر این، شما باید به کنترلر مخصوص هدست خود نیز توجه داشته باشید. از این منظر، در حال حاضر هیچ محصولی بهتر از کوئست 2 وجود ندارد.

چگونه از هدست VR نگهداری کنم؟

این احتمال وجود دارد که هدست شما در معرض گردوغبار قرار بگیرد. در این صورت، بیشتر از همه باید مراقب لنزها باشید. برای تمیز کردن این لنزها، می‌توانید از پارچه‌های میکروفایبر (پارچه‌های مخصوص عینک) استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای پاک کردن این محصول، نباید از مایعات استفاده نمایید. همچنین فراموش نکنید که نور شدید خورشید هم می‌تواند نمایشگرهای هدست را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: cnet

نظر شما درباره بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR) در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر