;
coinex

ارسال رایگان پیامک با آیفون 14 ؛‌ اینترنت ماهواره‌ای به آیفون‌های جدید می‌آید!

ارسال رایگان پیامک با آیفون 14 از طریق ماهواره انجام خواهد شد. شرکت اپل قصد دارد با همکاری شرکت Globalstar ارتباط بین کاربران آیفون 14 را با ماهواره ارائه دهد.

اپل در تاریخ 16 شهریور رویداد Far Out را برگزار می‌کند. به نظر می‌رسد که احتمالاً باید در این رویداد شاهد رونمایی از آیفون 14 با قابلیت‌هایی جدید باشیم. یکیازقابلیت‌های جدید امکان ارتباط بین کاربران آیفون را از طریق ماهواره فراهم می‌کند.

تحلیلگری به نام تیم فارار، در رشته توییتی در صفحه خود ضمن اشاره به این خبر اعلام کرده که همکاری دو شرکت اسپیس ایکس و تی موبایل تنها طرح ارتباط ماهواره‌ای برای دارندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا نخواهد بود، بلکه اپل هم قصد دارد با همکاری Globalstar چنین قابلیتی را برای سری جدید آیفون فراهم کند.

البته این تحلیلگر شرکت Telecom در ادامه گفته که این ویژگی فقط برای ارسال پیامک‌ها قابلیت دارد و تماس‌های تلفنی و ارسال تصاویر را پوشش نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: امیدواری اپل به فروش بالای آیفون 14 ؛ کوپرتینویی‌ها توجهی به رکود بازار ندارند!

ارسال رایگان پیامک با آیفون 14

در ماه فوریه (اواخر بهمن ماه) شرکت Globalstar اعلام کرد که با در اختیار گرفتن 17 ماهواره جدید قصد دارد تا خدمات ماهواره‌ای گسترده‌ای برای مشتریان بالقوه خود فراهم کند. یکی از این مشتریان با توجه به اخبار منتشر شده اپل خواهد بود.

ارسال رایگان پیامک با آیفون 14

طبق گفته فارار این سرویس آیفون رایگان بوده و برای ارتباط دو طرفه پیام‌های متنی کاربرد خواهد داشت. به دلیل اینکه این سرویس از فرکانس‌های ماهواره‌ای موجود بهره می‌برد، نیازی به دریافت مجوز جداگانه FCC ندارد.

اما از طرفی بنابر تحلیل فارار، اسپیس ایکس و تی موبایل در ادامه راه خود با موانع قانونی روبرو خواهند شد، زیرا در طرح این دو شرکت از طیف باند میانه 5G استفاده شده که علاوه بر پیام متنی، از MMS و چند پیام‌رسان برجسته دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ اولین بار در ماه دسامبر (آذر ماه)  2019 خبر از کار کردن اپل بر روی پروژه ارتباطات ماهواره‌ای آیفون‌ها داد. او سپس در سال 2020 درست چند ماه بعد اعلام کرد که شرکت اپل مشغول کار بر روی این ویژگی در آیفون 14 است.

با وجود اینکه شرکت تی موبایل اعلام کرده است که تقریباً تمام گوشی‌ها به وسیله تراشه‌های سلولی به ماهواره‌های اسپیس ایکس و اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند خواهند شد، اما اینترنت ماهواره‌ای ارائه شده برای آیفون‌ها احتمالاً تنها روی آیفون 14 و نسل‌های بعدی کار خواهد کرد، زیرا این گوشی‌ها برای متصل شدن به ماهواره به تراشه مودم خاصی نیاز ندارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ارسال رایگان پیامک با آیفون 14 چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر