;
coinex

کاهش محدودیت‌های بانک‌های روسی : خرید یورو و دلار آزاد شد

مقامات مالی روسیه دسترسی شهروندان به منابع مالی را افزایش می‌دهند. با کاهش محدودیت‌های بانک‌های روسی شهروندان قادر به خرید یورو و دلار خواهند بود.

بانک مرکزی روسیه برخی محدودیت‌های بانک‌های روسی که دلار و یورو به فروش می‌رسانند، کاهش داده است. افزایش عرضه پول نقد خارجی ممکن است بر بازار ارزهای دیجیتال هم در این کشور تأثیر بگذارد چراکه در حال حاضر محدودیت‌های ارزی عامل اصلی افزایش تقاضا برای کریپتوکارنسی‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

کاهش محدودیت‌های بانک‌های روسی

مقامات مالی روسیه دسترسی شهروندان به پول نقد خارجی را گسترش می‌دهند. به گزارش خبرگزاری اینترفکس (Interfax)، بانک مرکزی روسیه (CBR) محدودیت فروش نقدی دلار و یورو به افراد خصوصی که در بحبوحه تحریم‌های غرب بر سر جنگ اوکراین اعمال شده بود را لغو کرده است.

تا چند وقت پیش ساکنان روسیه تنها قادر به خرید دلار و یورو فروخته شده به بانک‌های روسی بودند. بانک مرکزی روسیه در حال حاضر به وام‌‌دهندگان روسی اجازه داده است یورو و دلار را حتی اگر از منابع دیگری خریداری کرده باشند، به فروش برسانند.

تنظیم کنندگان مالی روسیه توضیح دادند که کاهش محدودیت‌های بانک‌های روسی در برخی موارد شامل تراکنش با بانک‌های خارجی نیز خواهد بود. سرویس مطبوعاتی بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که کاهش محدودیت‌ها به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا عرضه دلار نقدی و یورو را افزایش دهند. سایر محدودیت‌ها تا 9 مارس 2023 باقی خواهد ماند.

کاهش محدودیت‌های بانک‌های روسی : خرید یورو و دلار آزاد شد

بانک روسیه در ماه آگوست محدودیت‌های برداشت دلار و یورو را برای شش ماه دیگر تمدید کرد. این گزارش خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر، بانک‌های روسیه در فروش سایر ارزهای فیات خارجی محدودیتی ندارند.

تصمیم مسکو برای حمله به اوکراین در اواخر ماه فوریه با تحریم‌های اقتصادی و مالی سخت‌گیرانه از سوی کشورهای غربی مواجه شد. این کشورها دسترسی روسیه به منابع مالی جهانی از جمله ذخایر ارز خارجی را محدود کردند.

محدودیت‌های ارزی اعمال شده توسط CBR منجر به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال شد. بسیاری از ساکنان روسیه بیت کوین، استیبل کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال را به منظور انتقال پول به خارج کشور خریداری می‌کنند. همچنان تأثیر کاهش محدودیت‌ بانک‌های روسی بر بازار محلی کریپتو روسیه مشخص نیست. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که نزدیک به یک سوم مردم روسیه به خرید ارزهای دیجیتال در شش ماه آینده علاقه‌مند هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش محدودیت‌های بانک‌های روسی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر