;
coinex

مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی با پهپادهای پنهانکار

پهبادهای پنهانکار برای مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی به کمک این کشور می آیند. گفته می شود این پهبادها می توانند از سامانه ضد هوایی کشور همسایه عبور کند.

در ماه ژوئیه بود که کره جنوبی جت جنگنده‌ای به نام KF-21 را 33 دقیقه به پرواز درآورد تا احتمالا عرض اندامی در مقابله با تهدید کره شمالی کرده باشد. طبق خبرهایی که منتشر شده به نظر می‌رسد کره جنوبی قصد تولید پهباد بدون سرنشینی دارد که در سامانه ضد هوایی کره شمالی قابل مشاهده نیست.

بیزینس اینسایدر گزارش می‌دهد که قرارداد ساخت این پهباد بر خلاف انتظار با سازنده جنگنده KF-21 منعقد نگردیده بلکه سازمان توسعه دفاعی کره ADD وظیفه ساخت این پهباد را بر عهده شرکت Korean Air گذاشته است.

بر همین اساس شرکت Korean Air بیان داشت: «ADD توسعه این گردان هوایی پهپادی را در ماه نوامبر پارسال آغاز کرد و طراحی مبنایی آن را به پایان رساند. این سازمان حالا می‌خواهد با همکاری Korean Air روی این طرح پرجزئیات کار کند.»

بیشتر بخوانید:‌ پهپاد مفهومی جدید ارتش بریتانیا با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت معرفی شد [+فیلم]

مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی با کمک پهبادها

در سال 1950 دو کشور کره شمالی و جنوبی با یکدیگر وارد جنگ شدند که این جنگ سه سال به طول انجامید. هرچند که آن جنگ در سال 1953 متوقف شد اما هیچ‌وقت پیمان صلح به طور رسمی بین این دو کشور بسته نشده و روابط متشنج دو کره در سالیان اخیرهمواره از موضوعات مهم سیاست بین‌الملل بوده است.

حالا با گذشت این سالها، کره شمالی بیش تر از 13 هزار سلاح جنگی و راکت‌انداز را به مرزهای کره جنوبی انتقال داده که این کشور آن را به مثابه تهدیدی علیه خود قلمداد کرده است. این اقدام کره شمالی، باعث شد که مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی با تولید پهباد و جنگنده‌هایی مانند KF-21 آغاز شود.

در همین راستا کره جنوبی با شرکت Korean Air قراردادی منعقد کرده است. این شرکت که حالا مسئول ساخت پهباد بدون سرنشین شده قصد دارد سامانه‌ای ایجاد کند که از تلفیق چند سیستم به وجود آمده باشد. Korean Air در این زمینه می‌گوید: «گردان هوایی پهپادها نه تنها هواپیماهای سرنشین‌دار را حمایت و اسکورت می‌کند، بلکه می‌تواند ماموریت‌های خودش از جمله نظارت، مداخله در تجهیزات الکترونیکی و حملات دقیق را انجام دهد.»

البته که مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی تنها از طریق تولید پهباد ممکن نیست، به همین منظور کره جنوبی در ماه ژوئیه سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد گنبد آهنی خود را داشته باشد و برای انجام این کار بودجه ای بالغ بر 2.6 میلیارد دلار در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر