;
coinex

آغاز ماموریت آرتمیس 1 ؛ بازگشت انسان به ماه کلید خورد

فضاپیمای آرتمیس 1 امروز از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب می‌شود. آغاز ماموریت آرتمیس 1 صرفا آزمایشی برای مراحل بعدی پروژه بازگشت به ماه است.

پرتاب امروز اولین گام مهم ناسا در بازگشت به ماه است. ادعا می‌شود که در دهه 2030 باید انتظار استقرار طولانی مدت انسان روی ماه و مریخ را داشته باشیم. اما همه چیز باید از امروز و با اولین مرحله ماموریت آرتمیس آغاز شود.

بیشتر بخوانید: تریلر ماموریت آرتمیس 1 توسط ناسا منتشر شد [+ویدیو]

آغاز ماموریت آرتمیس 1

مرحله اول ماموریت آرتمیس، آزمایشی بدون سرنشین است و از آنجایی که استقرار روی ماه برای مراحل بعدی اکتشافات در مریخ ضروری است، فضانوردان قصد دارند از سطح ماه به عنوان نوعی گودال استاپ برای بازگشت مجدد در بازدیدهای طولانی مدت از سیاره سرخ استفاد کنند.

آغاز ماموریت آرتمیس 1 ؛ بازگشت انسان به ماه کلید خورد

فضاپیمای آرتمیس 1 که حدود ۹۸ متر طول دارد، از سکوی بی-۳۹ به همراه کپسول اوریون در مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا پرتاب خواهد شد. این همان سکویی است که فضاپیمای آپولو ۱۰ در سال ۱۹۶۹ به مقصد ماه از آن بلند شد.

کپسول اوروین قادر خواهد بود انسان‌ها را به مناطقی از فضا که تاکنون پای بشر به آن نرسیده حمل کند. در حال حاضر ماموریت آرتمیس ۱ که بدون سرنشین خواهد بود با اهداف تحقیقاتی انجام می‌گیرد.

در واقع این پرتاب بیشتر به منظور نمایشی از توانایی فضایی و بیشتر به صورت نمادین صورت می‌گیرد. این پرتاب نقطه آغازی خواهد بود برای تحقق بخشیدن به رویای همه انسان‌هایی که در آرزوی سفر دوباره انسان به کره ماه بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آغاز ماموریت آرتمیس 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر