;
coinex

تعیین تعرفه شناور واردات خودرو ؛ حفظ حاشیه سود واردکنندگان!

طبق گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، برای تعیین تعرفه شناور واردات خودرو قرار است یک کمیته از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شود.

به علاوه، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، اظهار کرده علاوه بر تعرفه‌های شناور، سود واردکنندگان را نیز قرار است در این کمیته مشخص کنند. وی در ادامه گفته است که در روند تدوین آیین نامه واردات خودرو موضوع «خدمات پس از فروش» برای آنها نکته مهمی بوده است.

بیشتر بخوانید: مرحله سوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه آغاز شد [+تاریخ و جزئیات قرعه کشی]

تعیین تعرفه شناور واردات خودرو و جزئیات بیشتر

هرچند در بقیه کشورها واردات خودرو با ارائه خدمات پس از فروش همراه بوده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تا پیش از این خریدار ایرانی از این خدمات محروم بوده است. به همین خاطر منوچهر منطقی با موظف کردن واردکنندگان به ارائه خدمات پس از فروش، اظهار کرده است:

در مواردی می‌توان از پتانسیل بدنه شرکت های خدمات پس از فروش فعلی که در داخل کشور قرار دارند استفاده کرد. به نحوی که ما چیز پیچیده‌ای از واردکنندگان نخواسته‌ایم. باید در پروسه واردات ارائه خدمات آموزش و تجهیزات الکترونیک برای عیب یابی خودروها پیش بینی شود تا در نهایت مصرف‌کنندگان با مشکلاتی روبرو نشوند.

تعیین تعرفه شناور واردات خودرو

معاون وزیر صمت درباره‌ی انتقال دانش فنی نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: «انتقال دانش فنی یک طیف بسیار گسترده است؛ از آموزش و تجهیز خودروها گرفته تا تولید قطعات و حتی مونتاژ محصولات در داخل کشور. به نحوی که می‌توان با به کارگیری ۱۵۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش موجود در کشور ارائه خدمات را به مصرف‌کنندگان انجام داد.» منطقی در پاسخ به این سوال که چرا عرضه خودرو در بورس کالا تنظیم شده است نیز اظهار کرده است:

یکی از نکاتی که ما در آیین نامه مورد بررسی قرار دادیم، جلوگیری از جهش قیمتی خودروهای وارداتی بود چرا که طی سال‌های اخیر که واردات ممنوع بود و به محض آغاز، جهش قیمتی در بازار به وجود می‌آمد.

در نهایت نیز او اعلام کرده است که متقاضیان واردات می‌توانند با اعلام توانمندی خود دست به کار شوند. همچنین در بحث سرمایه گذاری هم استفاده از رمزارزها برای واردات در نظر گرفته شده تا سرمایه گذاران دچار مشکل نشوند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

دیدگاه شما درباره‌ی تعیین تعرفه شناور واردات خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر