;
coinex

دو برابر شدن سود سهام عدالت

قربان‌زاده، دو برابر شدن سود سهام عدالت نسبت به سال 99 را اطلاع داد. او می‌گوید باید تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت داشته باشند.

حسین قربان زاده، ادعا دارد که حدود 3.5 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام عدالت ندارند، در حالی که قانون می‌گوید، همه این افراد باید سهام عدالت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: حضور روحانیون در بانک ها ؛ 20 هزار روحانی استخدام شدند؟

دو برابر شدن سود سهام عدالت

حسین قربان‌زاده، در مورد عملکرد سازمان خصوصی، در یک سال اخیر گفت، مهم‌ترین اتفاق یک سال اخیر، برگزاری رویداد بین المللی در اجلاس سران است. در این رویداد، شرکت‌های واگذار شده در 20 سال گذشته، فرصت پیدا کردند تا در ۹ پاویون عرضه گردند.

دو برابر شدن سود سهام عدالت

قربان زاده در ادامه سخنان خود گفت:

انتقال اطلاعات در مورد چگونگی واگذاری شرکت‌ها به مردم سخت است، اما سامانه‌ای در این خصوص افتتاح شده که اطلاعات را در دسترس مردم قرار دهند. قابل ذکر است که حدود 980 شرکت واگذار شده‌اند.

او در مورد جامانده‌های سهام عدالت گفت: «طبق قانون، همه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، باید دارای سهام عدالت باشند ولی تقریبا 3.5 نفر از این افراد، صاحب سهام عدالت نیستند. نیازی به پرداخت مبلغ و مراجعه به هیچ مرکزی وجود ندارد؛ پس از ابلاغ مصوبه دولت، سهام عدالت به آنان اختصاص داده می‎شود.»

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، به سود عدالت توزیع نشده از سال 98 در بین مردم که مبلغی حدود 6 هزار میلیارد تومان است، واکنش نشان داد و گفت:

قسمتی از سود عدالت ، متعلق به افراد متوفی است و برخی دیگر شماره شبا ندارند و قسمتی هم به 13 شرکت غیربورسی تعلق دارند.

دو برابر شدن سود سهام عدالت

طبق قانون بودجه سال 1401، حدود 371 میلیارد تومان متعلق به فروش سهام است. در مجموع، 186 هزار میلیارد تومان در تابلو بورس قرار دارد که از این رقم، 92 هزار میلیارد متعلق به دولت است. دولت در بورس صاحب سهام نیست و برخی از شرکت‌های غیر بورسی، زیان ده هستند. دولت باید فکری برای بالا بردن دارایی این بخش نماید.

قربان زاده می‌گوید که در سال 1400، شرکت‌های سهام عدالت تقریبا 29 هزار و 500 میلیارد تومان، سود تجربه کرده‌اند، اما با نظر به این موضوع که بعضی از شرکت‌ها، مجمع برگزار نکرده‌اند، احتمالا سود سهام عدالت نزدیک به دو برابر نیز خواهد رسید و سهام عدالت نسبت به سال 99، سود دو و نیم برابری را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در مورد دو برابر شدن سود سهام عدالت چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر