;
coinex

حمید رضا محترم، مدیری ناشنوا که نجوا را راه اندازی کرد

پیش از این از محصولی با نام هاناپ (مخصوص ناشنوایان) در مطلب دیگری که لینک آن را قرار خواهم داد صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم از محصول دیگر این گروه به نام نجوا که ساخته حمیدرضا محترم و تیم ایشان در هاناپ است بگوییم.

پیش از این در مطلبی که در خصوص هاناپ نوشتیم این محصول را را معرفی کردیم. اپلیکیشن هاناپ محصولی است که به وسیله حمیدرضا محترم که خود از ناشوایان است، طراحی شده تا زندگی بهتری برای این قشر از جامعه فراهم آورد. اکنون می‌خواهیم در خصوص نجوا توضیح دهیم. مشتریان هاناپ پس از مدتی API یا همان «رابط اپلیکیشن» را درخواست می‌کنند که منجر به تولید نجوا می‌شود. توضیحات بیشتر را از زبان خود حمیدرضا محترم بخوانید.

راه اندازی سامانه دریافت محصولات API به نام نجوا از زبان حمیدرضا محترم

در ادامه گفت و گو با حمیدرضا محترم در خصوص هاناپ به محصول نجوا رسیدیم؛ محترم در این خصوص توضیح داد:

در مدتی که در هاناپ مشغول به کار بودیم خیلی از مشتریان سرویس‌های api درخواست می‌کردند. بعد از مدتی این ایده به ذهنم رسید تا سامانه‌ای راه‌اندازی کنیم که مشتریان بتوانند از ما سرویس api دریافت کنند.

راه اندازی سامانه دریافت محصولات API به نام نجوا از زبان حمید رضا محترم

محترم در ادامه درباره چگونگی شکل‌گیری این سامانه توضیح داد:

کم کم تیممان را با کمک خانم بحری تشکیل دادیم تا بتوانیم کار را آغاز کرده و پیش ببریم. دفتر مرکزی (فروش و بازاریابی) در آباده فارس هست اما تیم فنی ما در تهران حضور دارند. البته نجوا به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا با کمترین هزینه ومنابع انسانی و بدون زیرساخت و‌‌… بتوانند از هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایشان استفاده کنند.

حمیدرضا محترم اضافه کرد:

من هم تا می‌توانم به شرکت‌ها در زمینه هوش مصنوعی برای ناشنوایان پیشنهاد می‌دهم. اولین صحبت ما با یک شرکت، گروه صنعتی (اسنوا و دوو) بود. ایده‌مان را با این شزکت‌ها مطرح کردیم و امیدواریم که از آن استقبال به عمل بیاید. تا ناشنوایان و نابینایان بتوانند از محصولات این شرکت‌ها استفاده کنند و بهره‌مند باشند.

نقش هوش‌مصنوعی در زندگی امروز انسان‌ها

محترم در ادامه صحبت‌هایش از لزوم و حضور هوش‌مصنوعی در زندگی امروزه انسان‌ها گفت: «امروزه هوش مصنوعی بخش بسیار مهمی از کسب و کارها بوده و ارزش بالایی را در جهت افزایش کارایی شرکت‌ها ایجاد می‌کند. اما هزینه‌ها و پیچیدگی‌های طراحی در سطح مدل، پیاده‌سازی، آموزش، تست، نگهداری و پشتیبانی سبب شده تا بسیاری از مدیران کسب و کار‌های کوچک، استارتاپ‌ها، و حتی شرکت‌هایی با مقیاس سازمانی متوسط توانایی اجرا و استفاده از مزایای خدمات هوش مصنوعی را نداشته باشند».

نقش هوش‌مصنوعی در زندگی امروز انسان ها

«به همین منظور، وب-اپلیکیشن پیشنهادی، یک رابط کاربری با قابلیت استفاده آسان را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد تا کاربران بتوانند نرم‌افزار هوش مصنوعی خود را برای کاربرد مورد نظر شخصی‌سازی کرده و بر روی سرورهای ما اجرا نمایند. در این حالت، کلیه مراحل از طراحی تا پشتیبانی در ازای پرداخت هزینه‌های آن بر عهده ما خواهد بود و شرکت متقاضی هیچ گونه هزینه‌ی مازادی را متقبل نخواهد شد».

در حال حاضر، نرم‌افزارهای موجود در وب-اپلیکیشن پیشنهادی شامل: «احراز هویت گوینده، تبدیل صوت فارسی به متن فارسی، تبدیل صوت انگلیسی به متن انگلیسی، تبدیل صوت عربی به متن عربی، سوکت‌های بلادرنگ برای پردازش‌های صوتی سریع، تجزیه و تحلیل صداهای موجود در محیط، تبدیل متن به گفتار فارسی، تجزیه و تحلیل زبان طبیعی برای تشخیص و کلاس‌بندی نظرات کاربران در وب‌سایت‌ها، متون و اسناد، تجزیه و تحلیل عکس‌ و فیلم برای تشخیص محتوا می‌باشد.»

کلام آخر

می‌توان گفت تلاش حمیدرضا محترم در راستای ایجاد یک زندگی که در آن رفاه حال ناشنوایان در نظر گرفته می‌شود ستودنی است. اگر بخواهیم با توجه به شهر و کشوری که در آن زندگی می‌کنیم کمی بیاندیشیم، تلاش در راه رفاه حال افراد با شرایط خاص جسمی، پتانسیل بالایی برای بسیاری از استارتاپ‌ها خواهد بود. پیشنهاد شما برای راه‌اندازی یک استارتاپ برای افرادی با شرایط خاص جسمی و حرکتی چیست؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سامانه نجوا چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر