;
coinex

سری جدید مک بوک های اپل با تراشه‌های M2 پرو و مکس تا اواخر سال جاری عرضه می‌شوند

گزارش‌های منتشر شده از احتمال عرضه سری جدید مک بوک های اپل با تراشه‌های M2 پرو و مکس و نمایشگر 14 و 16 اینچی تا اواخر سال جاری خبر می‌دهند.

نسل جدید مک بوک‌های اپل در مرحله توسعه و آزمایش قرار گرفته‌اند و احتمالا در اوایل پاییز امسال شاهد رونمایی این سری مک بوک باشیم.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، گفته است اپل تصمیم گرفته مدل‌های جدید مک بوک خود را در اوایل پاییز عرضه کند ولی ممکن است که بازه زمانی آن به دلیل اختلالات زنجیره تامین یا دلایل دیگری به تعویق بیفتد. مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران اپل نیز گفته است تولید انبوه مک بوک های 2022 اپل در سه ماهه چهارم سال آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان

جزئیاتی درباره‌ی سری جدید مک بوک های اپل

هرچند برخی شایعات اخیر احتمال می‌دادند که M2 پرو و مکس اولین تراشه‌های 3 نانومتری اپل باشند، اما مینگ-چی کو معتقد است این تراشه‌ها همچنان 5 نانومتری باقی می‌مانند.

البته مطمئنا آنها نسبت به نسل پیشین خود بهبود‌هایی خواهند داشت چون این امکان وجود دارد که اپل به جای فرآیند N5، از فرآیند 5 نانومتری پیشرفته‌تری به نام N5P استفاده کند.

سری جدید مک بوک های اپل

احتمالا تمامی تراشه‌ها در مقایسه با نسل قبلی، از تعداد هسته‌های پردازشگر گرافیکی (GPU) و قابلیت پشتیبانی از رم (RAM) بیشتری برخوردار خواهند بود.

درباره طراحی این محصولات جدید هیچ اطلاعات و حتی شایعاتی در دسترس نیست اما لازم به ذکر است که در در اکتبر 2021، این دستگاه‌ها با طراحی جدیدی راهی بازار شدند. در این باز طراحی، حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک‌تر و پورت‌هایی مانند MagSafe و HDMI به لپ تاپ اضافه شده و دوربین 1080p آن نیز درون یک ناچ در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

دیدگاه شما درباره‌ی مک بوک های پرو 2022 اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر