;
coinex

مقابله صرافی‌ها با کلاهبرداری کریپتویی : کنگره خواستار جزئیات بیشتر است!

کمیسیون SEC خواستار مقابله صرافی‌ها با کلاهبرداری کریپتویی شد. صرافی‌های کریپتوکارنسی می‌بایست تا 12 سپتامبر اسناد مربوطه را ارائه دهند.

کمیته نظارت و اصلاح مجلس، نگرانی خود درباره رشد تقلب در حوزه کریپتوکارنسی و سواستفاده کلاهبرداران از مصرف‌کنندگان را اعلام کرده است و کنگره قصد دارد بداند که صرافی‌های Kraken، FTX، Binance US، Coinbase و Kucoin برای رسیدگی به کلاهبرداری‌های مربوط به ارزهای دیجیتال چه اقدامی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

مقابله صرافی‌ها با کلاهبرداری کریپتویی

اطلاعات نامه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نشان می‌دهد که بیش از 46 هزار نفر در ایالات متحده از ابتدای سال 2021 حدود یک میلیارد دلار سرمایه را به دلیل کلاهبرداری‌های رمزنگاری از دست داده‌اند. این یعنی هر شخص به طور متوسط 2600 دلار در حملات کلاهبرداری از دست داده است.

کلاهبرداران از طریق روش‌های مختلف موفق به سرقت حدود 750 میلیون دلار شده‌اند. از دیگر نگرانی‌های کمیسیون تجارت فدرال می‌توان به فهرست‌ شدن جعلی توکن‌ها و عملیات راگ پول (rug pulls) اشاره کرد. راگ پول به عملیاتی گفته می‌شود که اشخاص برای بالا بردن ارزش یک توکن اقدام به تبلیغ و ایجاد جو احساسی بی‌اساس می‌کنند.

قانون‌گذاران اعتقاد دارند برخی از صرافی‌ها اجازه می‌دهند دارایی‌های دیجیتال با بررسی کم یا بدون بررسی فهرست شوند. این موضوع باعث عدم کشف آسیب‌پذیری‌های احتمالی و خطر از دست رفتن سرمایه کاربران می‌شود. باید اذعان کرد نگرانی قانون‌گذاران در مورد لیست شدن توکن‌های جعلی کاملاً منطقی است.

اتهامات وارد شده به کوین بیس

در حال حاضر صرافی کوین بیس (Coinbase) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تحت بررسی است. کمیسیون SEC قصد دارد بداند که آیا کوین بیس به کاربران اجازه معامله اوراق بهادار ثبت نشده را می‌دهد یا خیر. این تحقیق خاص جدا از پرونده کارمند سابق کوین بیس است. در گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار کارمند سابق Coinbase را به اتهام انتشار زود هنگام اطلاعات فهرست شدن توکن قبل از انتشار رسمی مورد بررسی قرار داده بود.

مقابله صرافی‌ها با کلاهبرداری کریپتویی : کنگره خواستار جزئیات بیشتر است!

حساسیت‌های دولت‌ها علیه کریپتو پس از سقوط کریپتوکارنسی‌ها و ورشکستگی شرکت‌های ارز دیجیتال بیشتر از گذشته شده است. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و وزارت دادگستری (DOJ) در ماه جولای اعلام کردند که قصد سرکوب کلاهبردران ارزهای دیجیتال را دارند. هر کدام از این آژانس‌ها پرونده‌های جداگانه علیه کلاهبرداران مختلف باز کرده‌اند.

این کمیته از صرافی‌های کوکوین، کوین بیس، بایننس، FTX و کراکن می‌خواهد که اسناد مربوط به تلاش‌های خود برای جلوگیری از کلاهبرداری، توکن‌های جعلی لیست شده و موارد دیگر را ارائه دهند. این شرکت‌ها می‌بایست اسناد خود را تا 12 سپتامبر 2022 ارائه دهند. کمیته همچنین از وزارت خزانه‌داری CFTC، FTC و SEC درخواست کرد که فرآیند رسیدگی به کلاهبرداری‌ها را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نحوه مقابله صرافی‌ها با کلاهبرداری کریپتویی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر