;
coinex

تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401 ؛ خودروهای بالاتر از 1 میلیارد مشمول می‌شوند

رئیس سازمان امور مالیاتی در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود اعلام کرد که برنامه تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401 وارد فاز اجرایی شده است.

اینگونه که اعلام شده، سازمان امور مالیاتی کشور از ‌این پس با صاحبان خودروهای بالاتر از یک میلیارد تومان سروکار خواهد داشت. بد نیست بدانید که دیگر، ارزش مجموع خودروهای خریداری شده برای اخذ مالیات در نظر گرفته نمی‌شود و سرمایه گذاران می‌توانند بدون نگرانی جهت پرداخت مالیات، خودروی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کنند.

پیش‌ از این، سازمان امور مالیاتی کشور ارزش مجموع خودروهای یک شخص را به عنوان ملاک تشکیل پرونده مالیاتی قرار می‌داد که این مسئله مشکلات زیادی را برای سرمایه‌گذاران بازار خودرو به همراه داشت. اکنون اهمیتی ندارد که شخص چه تعداد خودرو خریداری می‌کند؛ تا زمانی که قیمت هر یک از خودروهای خریداری شده از مرز یک میلیارد تومان عبور نکند، پرونده مالیاتی برای شخص تشکیل نخواهد شد.

برنامه تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401 چگونه خواهد بود؟

رئیس سازمان امور مالیاتی، داوود منظور، توضیح داد که بعد از انجام طرح تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401 تعداد پرونده‌های مالیاتی مربوط به صاحبان خودرو، از ۱۷۰ هزار پرونده به ۷۷ هزار پرونده کاهش یافته است. داوود منظور در ارتباط با روند اخذ مالیات از دارندگان خودروهای لوکس خاطر نشان کرد که تا کنون بیش‌از ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات از صاحبان این اتومبیل‌ها دریافت شده و برنامه وصول مالیات از این افراد همچنان در حال اجرا است.

اخذ مالیات از خودروهای لوکس
تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401

باید گفت که طرح تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401 تاثیر زیادی بر روند کار سرمایه‌گذاران بازار خودرو خواهد داشت و احتمال می‌رود که به‌زودی آمار خرید اتومبیل‌های با ارزش کمتر از یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که پیش‌ از این، طرح جدید اخذ مالیات در بازار اتومبیل‌های صفر کیلومتر به مرحله اجرا رسیده بود. این طرح موجب شد که خودروسازان بدون مداخله خریدار، موظف به پرداخت مالیات خودروی فروخته شده باشند. این مالیات باتوجه به قیمت محصول، بین یک تا چهار درصد متغییر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح جدید مالیات خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر