;
coinex

مخالفت مجلس با واردات خودرو کره‌ای ؛ شروط عجیب واردات پایانی ندارد!

با وجود تصویب آیین‌نامه واردات خودرو، به نظر می‌رسد که مخالفت مجلس با واردات خودرو کره‌ای مانع از ورود محصولات برندهای کره‌ای به ایران شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفته که با توجه به اینکه خودروسازان کره‌ای با سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران همکاری کرده‌اند‌، واردات خودرو کره‌ای نباید در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: سخنگوی صمت: واردات خودرو از مهر آغاز می‌شود

مخالفت مجلس با واردات خودرو کره‌ای

مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص مفاد آیین‌نامه واردات خودرو گفته که این آیین‌نامه مزیت‌های متعددی به همراه دارد. برای مثال در صورتی که واردکنندگان خودرو به اقتصادی بودن خودروی وارداتی توجه کنند و همچنین تکنولوژی ساخت آن را به کشور بیاورند، می‌تواند برای آینده صنعت خودرو بسیار مناسب باشد.

رئیس کمیسیون صنایع در ادامه گفته که علاوه بر این اگر واردکنندگان تکنولوژی ساخت خودرو خارجی را به کشور بیاورند، از حمایت‌های ویژه دولتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی و کاهش عوارض گمرکی واردات برخوردار خواهند بود. همچنین با ارائه تسهیلات بانکی به خریداران محصولات این شرکت‌ها، فرایند فروش محصولات واردکنندگان نیز ساده‌تر می‌شود.

مخالفت مجلس با واردات خودرو کره‌ای ؛ شروط عجیب واردات پایانی ندارد!

طاهری با اعلام اینکه در خصوص نام خودروسازان ملاحظه خاصی وجود ندارد گفته که البته از آنجایی که خودروسازان کره‌ای با سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا به خصوص در دوران ترامپ همکاری کرده‌اند، نباید واردات خودرو کره‌ای در اولویت باشد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دریافت تضمین‌هایی از خودروسازان خارجی برای جلوگیری از خلف وعده اشاره کرد و گفت در حوزه واردات باید به مقاوم کردن واردات و صادرات توجه شود. همچنین نباید فقط واردات خودرو را از یک شرکت خاص انجام داد چراکه میزان آسیب‌پذیری را افزایش می‌دهد.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد یکی از راهکارهای مناسبت در حوزه واردات این است که برای مثال واردات خودرو منوط به فروش نفت شود تا هر کشوری که می‌خواهد محصولات خود را به ایران صادر کند، باید به ازای آن از ایران نفت و فرآورده‌های نفتی بخرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ مخالفت مجلس با واردات خودرو کره‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر