;
coinex

درآمد صداوسیما از فوتبال چقدر است؟

این روزها ماجرای نزاع سرخابی‌ها با صداوسیما بر سر مسئله حق پخش دردسرساز شده است. اما درآمد صداوسیما از فوتبال چقدر است و چرا صداوسیما این مبلغ را به باشگاه‌ها نمی‌پردازد؟

صداوسیما و تیم‌های سرخابی پایتخت مدت‌ها است که در نزاعی طولانی بر سر درآمد ناشی از پخش زنده فوتبال هستند. درواقع شاکی این دعوی، دو تیم بزرگ پایتخت هستند که مدعی شده‌اند که صداوسیما تمام حق آن‌ها را به ایشان نمی‌پردازد.

بیشتر بخوانید: بازگشایی پرسپولیس در فرابورس ؛ پرسپولیس افت می‌کند؟

درآمد صداوسیما از فوتبال چقدر است؟

بنابر آخرین مطالعات، درآمد صداوسیما از پخش زنده مسابقات فوتبال دو تیم بزرگ پایتخت برابر با 31 هزار میلیارد تومان است. صداوسیما از جمله سازمان‌هایی است که بودجه آن مستقیما توسط مجلس تعیین شده و نظارت بر نحوه استفاده از بودجه نیز توسط دیوان محاسبات انجام می‌شود.

مسئولان صدا و سیما البته همواره نسبت به بودجه تخصیصی از سوی مجلس انتقاد دارند و می‌کوشند سهم بیشتری به خود اختصاص دهند. اما انتشار تعرفه صداوسیما برای پوشش بازی‌های استقلال و پرسپولیس حاکی از این است که این سازمان به تنهایی می‌تواند چندین برابر بودجه عمومی تخصیصی مجلس فقط از تبلیغات فوتبال درآمدزایی کند!

درآمد صداوسیما از فوتبال چقدر است؟

بر اساس جدیدترین اطلاعات، بودجه صداوسیما در قانون بودجه 1401 چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان تعیین شده، اما تخمین درآمدهای این سازمان از فروش تبلیغات در بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس، رقم حیرت‌انگیزی بین 16 تا 31 هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد که حتی با تخفیف 50 درصدی هم به رقم 8 تا 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

در حال حاضر تعرفه هر ثانیه تبلیغات در شبکه سه، رقم چشمگیر ۱۵۷,۷۷۸,۷۷۵ تومان است که نسبت به سال گذشته افزایشی 5 برابری داشته و از 33 میلیون به این رقم رسیده است! برای درک بهتر درآمد نجومی صداوسیما از پخش فوتبال، اینفوگرافیک زیر را ببینید:

درآمد صداوسیما از فوتبال چقدر است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بازگشایی پرسپولیس در فرابورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر