;
coinex

لغو مجدد پرتاب آرتمیس 1 ؛ مشکل ناسا دقیقا چیست؟

همان زمانی که اولین اقدام برای پرتاب آرتمیس 1 لغو شد و به چند روز بعد موکول شد، برخی از کارشناسان اظهار کردند که ناسا نمی‌تواند مشکل را در چند روز حل کند. حال این پیش‌بینی درست از آب درآمده و شاهد لغو مجدد پرتاب آرتمیس 1 هستیم.

بعد از یک تلاش ناموفق در اواسط هفته گذشته، ناسا بار دیگر ماموریت ماه آرتمیس 1 خود را به تعویق انداخت. این بار کارکنان مرکز فضایی کندی با وجود تلاش‌های بسیار موفق به رفع نشتی نقطه اتصال هیدروژن مایع در فضاپیمای جدید نشدند و آژانس فضایی ناگزیر مجبور شد پرتاب امروز را هم لغو کند.

بیشتر بخوانید: تریلر ماموریت آرتمیس 1 توسط ناسا منتشر شد [+ویدیو]

لغو مجدد پرتاب آرتمیس 1

ناسا نشت را در ساعت 7:23 صبح به وقت محلی شناسایی کرد و سعی کرد مشکل را به چند روش عیب‌یابی و مرتفع کند، اما پس از سه تلاش ناموفق، کارشناسان توصیه کردند که پرتاب برای بار دوم لغو شود. این در حالی است که تلاش روز دوشنبه نیز پس از اینکه یکی از چهار هواپیمای SLS نتوانست به دمای مناسب برای فرستادن Artemis 1 به فضا برسد، لغو شد. ناسا بعد از لغو دوباره ماموریت آرتمیس 1 در توییتر نوشت:

ماموریت Artemis I به تعویق افتاد. تکنسین‌ها تلاش کردند مشکل مربوط به نشت سخت‌افزار انتقال سوخت به موشک را برطرف کنند، اما موفق نشدند.

لغو مجدد پرتاب آرتمیس 1 ؛ مشکل ناسا دقیقا چیست؟

در صورتی که ناسا بتواند همه مشکلات را برطرف کند،‌ آخرین پنجره زمانی و شانس ناسا برای پرتاب، 5 سپتامبر است و در غیر این‌صورت ناسا بایستی SLS را به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی بازگرداند تا موشک به طور کامل بررسی شود.

در این شرایط احتمال انجام پرتاب در 19 سپتامبر وجود دارد اما از آنجایی که ممکن است فرایند بررسی کامل موشک به طول بینجامد،‌ پرتاب ممکن است حتی به اکتبر موکول شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لغو مجدد پرتاب آرتمیس 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر