;
coinex

ممنوعیت واردات لوازم خانگی که مشابه داخلی دارند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ممنوعیت واردات لوازم خانگی را اعلام کرد و گفت برای وارد کردن لوازم خارجی که نمونه ایرانی دارند مجوزی صادر نخواهد شد.

مهمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت می‌گوید عزم جدی برای صادرات در زمینه لوازم خانگی وجود دارد و طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی در این رابطه صورت گرفته و کشور پتانسیل لازم برای تحقق به این هدف را داراست.

به عقیده برادران مشکلی در حوزه تولید لوازم خانگی وجود ندارد اما دغدغه هایی مانند کیفیت، ضمانت، و خدمات پس از فروش از جمله مسئائلی است که در این حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: آزادسازی واردات لوازم خانگی ؛‌ برندهای ایرانی پاسخگوی نیاز بازار نیستند

ممنوعیت واردات لوازم خانگی

برادران درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی گفت:

برای محصولاتی که مشابه داخلی آنها در کشور وجود دارد و مشتریان نیز از آنها راضی هستند، به هیچ عنوان وارداتی انجام نخواهد شد؛ اما برای محصولاتی که در کشور تولید نمی‌شوند یا اگر تولیدات داخلی به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ نمی‌دهد، از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

محمد مهدی برادران در ادامه بحث ممنوعیت واردات لوازم خانگی ، به موضوع واردات ماشین ظرفشوئی اشاره کرد و گفت: «تولیدات داخل نتوانسته به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد، به زودی با افتتاح پروژه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته می‌توانیم به نیاز این بخش نیز پاسخ دهیم.»

برادران در پایان بیان داشت: «البته در برخی از حوزه‌ها نظیر موبایل یا کمپرسور برای سرمایه‌گذاری مشترک در کشور آمادگی داریم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر