;
coinex

کتابخانه‌های پرکاربرد React چه چیزهایی است؟ چرا مهم هستند؟

React پر کاربردترین فریمورک جاوا اسکریپتی است که در زمینه توسعه رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. فریمورک React توسط شرکت فیسبوک به صورت متن باز توسعه پیدا کرد و از آن زمان توانست با کم رنگ‌تر کردن نقش دیگر فریمورک‌های رابط کاربری، بیشتر پروژه‌های دنیا را از آن خود بکند.

کاربردی بودن ری‌اکت دلایل بسیار زیادی دارد اما از مهمترین دلایل این موضوع وجود ابزارها و فریمورک‌های دیگری است که حول محور این فریمورک ساخته شده‌اند. برای مثال React Native یکی از کتابخانه‌های کاربردی این فریمورک است که در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی می‌تواند به شما کمک بکند.

این تنها اول داستان است! از آنجایی که React فریمورک محبوبی است، شرکت‌ها و توسعه دهندگان مختلف کتابخانه‌ها و ابزارهای بسیار زیادی برای این فریمورک ایجاد کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم شما را برخی از مهمترین کتابخانه های پرکاربرد React آشنا کنیم. همچنین بر لزوم و ضرورت یادگیری تایپ اسکریپت و استفاده از آن در کنار این موارد صحبت خواهیم کرد.

کتابخانه Formik

کتابخانه‌های پرکاربرد React چه چیزهایی است؟ چرا مهم هستند؟

فرم‌ها حیاتی‌ترین قسمت هر وبسایتی را تشکیل می‌دهند. در واقع یکی از اصلی‌ترین راهکارهای ارتباط برقرار کردن کاربران با وبسایت و بخش Back-End استفاده از فرم‌هاست. فرم‌های ورود، ثبت نام، دیدگاه، ارسال مقاله مهمان، اعتبارسنجی و… بخشی از پر کاربردترین فرم‌هایی‌ست که امروزه در بیشتر وبسایت‌ها دیده می‌شوند.

داشتن یک مجموعه ابزار مناسب برای طراحی و ساخت این فرم‌ها می‌تواند بسیار کاربردی و ضروری باشد. زمانی  که شما کلیت وبسایت خود را با استفاده از فریمورک React‌ ایجاد می‌کنید بسیار مهم است که بخش‌های مختلف را با خود React هماهنگ بکنید.

برای همین موضوع مهم است که از کتابخانه‌های مرتبط با React در هنگام ایجاد فرم‌ها استفاده کنید. Formik راه نجات شما برای انجام چنین کاری است.

Formik یک کتابخانه برای تولید فرم‌های سازگار با اکوسیستم React است که توسط شرکت‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکتی مانند Airbnb که کلیت کارکرد اپلیکیشن‌شان روی فرم‌های مختلف است در طراحی و توسعه فرم‌ها از این کتابخانه استفاده می‌کنند.

فرایند توسعه و ساخت فرم‌ها در این کتابخانه ابدا پیچیده نبوده و از همان قطعه کدهای داخلی React استفاده می‌شود. در نتیجه شما با فرایند یادگیری پیچیده‌ای روبرو نخواهید بود.

همچنین یکی از نکات بسیار خوب در ارتباط با این کتابخانه، نیاز کم آن به کدنویسی بوده، به این معنی که شما با کمترین میزان کدنویسی می‌توانید بیشترین استفاده را از این کتابخانه ببرید.

از آنجایی که Formik از State Managementهای خارجی بهره نمی‌گیرد تطبیق پذیری و همخوانی آن با React بسیار راحت بوده و حجم نسبتا کمی نیز دارد.

کتابخانه Yup

اعتبارسنجی کردن داده‌ها و اطلاعاتی که کاربران برای شما ارسال می‌کنند یکی از مهمترین کارهایی است که برای حفظ امنیت و یکپارچگی وبسایت‌تان باید انجام دهید. درست است که یکسری روش به صورت پیشفرض در داخل مرورگر برای فرم‌ها در جهت اعتبارسنجی در نظر گرفته شده است اما این موارد کافی نیستند. در حقیقت شما به چیزهای بیشتر و سفارشی‌پذیرتری نیاز دارید.

اگر با فریمورک React رابط کاربری‌تان را درست کرده‌اید و از فریمورک‌های تولید فرم مانند Formik نیز استفاده کرده‌اید پس حتما به یکسری اعتبارسنجی پیشرفته و سفارشی نیاز دارید. برای تعریف کردن این اعتبارسنجی‌ها به کتابخانه Yup نیاز خواهید داشت.

با توجه به آنکه بیشتر اعتبارسنجی‌های پیش فرضی که مرورگر روی فرم‌ها قرار می‌دهد بسیار همگانی بوده و از سطح امنیتی کمی برخوردار است. به همین دلیل نیاز دارید که یک فرایند اعتبارسنجی سفارشی را ایجاد کنید.

کتابخانه Yup در کنار فریمورک React به شما در ایجاد اعتبارسنجی‌های سفارشی سازی شده کمک می‌کند.

کتابخانه Headless UI

در زمان طراحی رابط کاربری شما همواره یکسری المان و کامپوننت باید ایجاد کنید که تقریبا در بین وب اپلیکیشن‌های مختلف یکسان بوده و ثابت است. برای مثال بیشتر وبسایت‌های دنیا یک منو در بالای وبسایت خود دارند، از تب‌ها و جعبه‌های مختلف استفاده می‌کنند، ترانزیشن‌هایی را به کار می‌برند و… .

زمانی که شما با فریمورکی مانند React کار می‌کنید تنها دغدغه شما پیاده‌سازی کامپوننت‌ها در حالت عادی نیست، بلکه باید آن‌ها را با React نیز سازگار کنید.

فرایند ایجاد منوها، تب‌ها، جعبه‌ها و… زمان بر بوده و نیازمند تلاش بسیار است، در چنین شرایطی بهترین کار چیست؟ شما می‌توانید در این حالت از کتابخانه‌هایی استفاده کنید که شامل موارد بسیار  زیاد آماده‌ای است که تنها نیاز به مقداری سفارشی سازی و شخصی‌سازی دارند.

کتابخانه Headless UI حاوی مجموعه‌ای از المان‌های رابط کاربری است که با استفاده کردن از آن‌ها در داخل اپلیکیشن React خود به سادگی می‌توانید المان‌ها را به سادگی در داخل وبسایت خود پیاده‌سازی کنید.

کتابخانه Styled Components

زمانی که کامپوننت‌های Reactیی را ایجاد می‌کنید استایل‌دهی به آن‌ها کمی سخت به نظر می‌رسد. شما باید جدای از کدهای جاوا اسکریپتی، کدهای CSSیی را نیز در کنار آن مدیریت کنید. به همین دلیل باید با فایل‌های مختلفی کار کرده و مراقب ارتباط میان فایل‌های مختلف باشید. با استفاده از کتابخانه Styled Components شما خواهید توانست به صورت مستقیم به کامپوننت‌های خود استایل بدهید.

این کتابخانه برای انجام چنین کاری شما را قادر می‌سازد تا کدهای CSS‌خود را به صورت مستقیم در جاوا اسکریپت نوشته و در نهایت نگران ارتباط فایل‌های مختلف با یکدیگر نباشید.

کتابخانه SWR

عملیات Data Fetching در React ممکن است کمی سخت به نظر رسیده و مشکل باشد به همین دلیل در این فرایند ممکن است به دنبال یک روش ساده‌تر و مدیریت‌پذیرتر باشید. کتابخانه SWR در این مسیر می‌تواند به شما کمک بکند. ساختار SWR به این شیوه است که ابتدا داده‌ای کش شده را ارسال می‌کند و سپس دنبال درخواست می‌رود تا داده‌های کش شده با داده‌های جدیدتر را مقایسه کند. در صورت وجود مغایرت، SWR داده‌ها را بروزرسانی کرده و از داده‌های جدید استفاده می‌کند.

ضرورت یادگیری Typescript

کتابخانه‌های پرکاربرد React چه چیزهایی است؟ چرا مهم هستند؟

در فرایند استفاده از کتابخانه‌های مختلف و خود فریمورک React همواره باید بهترین رویکردهایی که در دنیای جاوا اسکریپت وجود دارد را دنبال کنید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری ترجیح‌شان بر این است که اپلیکیشن‌های جاوا اسکریپتی را با زبان تایپ اسکریپت بنویسند. دلایل بسیار زیادی برای این موضوع نیز وجود دارد.

از آنجایی که تایپ اسکریپت به نسبت جاوا اسکریپت از خطاهای اجرایی کمتر و ویژگی‌های خفن بیشتری برخوردار است، استفاده از تایپ اسکریپت بجای جاوا اسکریپت در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر React کار بسیار مفیدی خواهد بود. اما انجام چنین کاری یکسری تکنیک خاص دارد که هدف دوره آموزش تایپ اسکریپت در React دقیقا همین موضوع است.

در این دوره ما شما را با ابتدایی‌ترین مفاهیم تایپ اسکریپت آشنا کرده و سپس سراغ یادگیری تکنیک‌های موجود برای استفاده از تایپ اسکریپت در React  خواهیم رفت. یادگیری این قضیه شما را به یک توسعه دهنده حرفه‌ای React تبدیل خواهد کرد.

در پایان و پیشنهاد ما

استفاده از دوره‌های راکت به صورت نقدی و عضویت ویژه بوده و به همین دلیل تقریبا همه اقشار جامعه توانایی استفاده از دوره‌های ما را دارند. اگر از عضویت ویژه وبسایت راکت استفاده کنید خواهید توانست از محتوای دوره‌های این مقاله و ده‌ها دوره مختلف دیگر به صورت کامل استفاده کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر