;
coinex

انتشار یک ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک بعد از 1 قرن! [+ویدیو]

شرکت گردشگری OceanGate Expeditions یک ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک منتشر کرده که به گفته خود شرکت ویژگی‌های کاملا جدید و جزئیاتی فوق‌العاده از اجزای کشتی غرق شده را نشان می‌دهد.

شرکت اکتشافی OceanGate Expeditions، مردم را به سفرهایی در اعماق دریا می‌برد. از جمله مکان‌هایی دیدنی در اعماق دریا، اطراف کشتی تایتانیک است که هنوز رازهای سر به مهر زیادی دارد. این شرکت گردشکری در جدیدترین سفر دریایی که داشته یک ویدئو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک پس از گذشت یک قرن منتشر کرده است که جزئیاتی زیادی از کشتی معروف در آن مشخص است.

بیشتر بخوانید: ناشنوایان با این عینک واقعیت افزوده می‌توانند مکالمه‌ها را بخوانند!

جزئیات ویدئو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک

گفته می‌شود این فیلم کوتاه که در 30 آگوست منتشر شده، اولین ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک از زمان غرق شدن آن یعنی در سال 1912 تاکنون محسوب می‌شود.

سال 1912، حدودا 110 سال پیش بود که کشتی اقیانوس‌پیما و دست نیافتنی تایتانیک، اولین سفرش را از ساوتهمتون انگلستان به قصد نیویورک آغاز کرد. سفری رویایی که پایان غم‌انگیزی داشت و پس از برخورد به یک کوه یخی غرق شد و 1500 مسافر را با خود به اعماق دریا برد. هرچند که 706 نفر از آن ماجرا جان سالم به در بردند اما خاطره تلخ آن اتفاق همیشه در ذهن‌ها باقی ماند.

یکی از غواضان و محققان کشتی تایتانیک درباره انتشار ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک می‌گوید:

این ویدیو می‌تواند جزئیاتی را در اختیار او بگذارد که قبلا در هیچ کدام از ویدیوهای قلبی مشاهده نکرده بود. به عنوان مثال، من هرگز نام سازنده‌ی لنگر، نوح هینگلی و پسران را روی لنگر سمت بندر ندیده بودم

گلدن اضافه کرد: «ده‌ها سال است که در حال مطالعه درباره‌ی این کشتی غرق‌شده هستم و غواصی‌های متعددی را انجام داده‌ام، اما به یاد نمی‌آورم که هیچ تصویر دیگری را دیده باشم که چنین سطحی از جزئیات را ارائه دهد»

در ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک که در یوتیوب منتشر شده بینندگان می‌توانند جزئیاتی مانند کمان معروف کشتی، لنگر کناری، بدنه شماره یک، زنجیره عظیم لنگر، جایگاه شماره یک محموله و اهرم‌های برنزی را تماشا کنند.

شرکت گردشگری OceanGate Expeditions اعلام کرد: «این ویدیو به دانشمندان کمک می‌کند تا به شناسایی گونه‌هایی بپردازند که درون یا اطراف کشتی تایتانیک مشاهده شده‌اند. باستان شناسان هم قادر خواهند بود با جزئیات بیشتری، اجزای باقی مانده از کشتی را ثبت کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص انتشار ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر