;
coinex

ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق ؛ تدبیر موقت برای اربعین!

با نزدیک شدن به اربعین و حضور گسترده مسافران در عراق، واردات گوشی مسافری ممنوع اعلام شد. ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق ، یک تدبیر موقت است.

هر ساله با فرا رسیدن اربعین، زائران زیادی راهی کشور عراق می‎شوند. در این بین، برخی از افراد سودجو، به قاچاق گوشی می‌پردازند و از اطلاعات زائران سو استفاده می‌کنند. امسال، وزارت صمت و کارگروه رجیستری، تصمیم به ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق گرفتند. در بازه معین، از کشور عراق هیچ گوشی وارد ایران نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید ارز اربعین ؛ قیمت و بانک‌های ارائه دهنده

ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق

با توجه به نزدیک شدن اربعین و اعزام زائران به کشور عراق، مسئولین چاره‌ای برای جلوگیری از قاچاق گوشی و سو استفاده از اطلاعات زائران پیدا کردند. راهکار موقتی برای پیشگیری از قاچاق گوشی ، ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق است. به همه گمرک‌های اجرایی کشور نامه‌ای ارسال شده و در این نامه، ممنوعیت واردات گوشی از تاریخ 10 تا 31 شهریور اعلام شده است.

ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق

این ابلاغیه از طرف معاونت پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری صادر است. در متن ابلاغیه، به این پرداخته می‌شود که ممنوعیت اتخاد شده از سمت کارگروه رجیستری وزارت صمت، نامه معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین است.

در این ابلاغیه از گمرک و همه زیرمجموعه‌های مربوط به آن، اطلاع رسانی این مصوبه درخواست شده است. این اطلاع رسانی با نصب بنر در مبادی ورودی و خروجی عراق اطلاع رسانی خواهد شد.

طبق پیش بینی‌ها، 5 میلیون ظاهر زائر راهی عراق خواهند شد و در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند. زائران باید مراقبت اطلاعات هویتی خود باشند تا به دست سودجویان نیفتد. مردم هم باید حین خرید این گوشی‌ها هشدار باشند. سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا چندی پیش گفته بود:

برخی متخلفین با سواستفاده از اطلاعات هویتی زائران حین بازگشت به کشور به خرید سیم کارت به نام آن‌ها و اقدام به رجیستری برای گوشی‌های قاچاق می‌کنند. زائرین باید مراقب اطلاعات هویتی خود باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر