;
coinex

بحران کمبود اتوبوس در تهران ؛ ضعف بزرگ سیستم حمل و نقل شهری!

پیش از شروع کرونا بحران کمبود اتوبوس در تهران معضلی بزرگ بود که با شروع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی مانند بسیاری از معضلات موجود، به دست فراموشی سپرده شد. حالا با آغاز سال تحصیلی جدید رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری تهران می گوید، این شهر به 7 هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی سه و نیم میلیون مسافر آموزشی نیاز دارد.

شهر تهران با جابجایی 700 تا 800 هزار نفر مسافر به طور روزانه، یکی از بزرگترین شهرهای پرتردد دنیا محسوب می‌شود. این در حالی است که بحران کمبود اتوبوس در تهران بیداد می‌کند و مسئله تازه‌ای هم نیست. در تهران تنها 2 میلیون اتوبوس وجود دارد که به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری شورای تهران، نیمی از آنها خراب هستند و جوابگوی نیاز مردم نیست.

با توجه به شروع مدارس و دانشگاه‌ها تا سه هفته دیگر و افزوده شدن 3.5 میلیون مسافر آموزشی، به نظر نمی‌رسد که بحران کمبود اتوبوس در تهران به این سرعت حل شود.

بیشتر بخوانید: مشکل مالیات استارتاپ‌‌ها ؛ قانون چه می‌گوید؟

رفع بحران کمبود اتوبوس در تهران ممکن خواهد بود؟

گفته می‌شود که قرار است 900 دستگاه اتوبوس که تولید داخل هستند با آغاز مهرماه به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شوند تا به کمک بحران کمبود اتوبوس در تهران کمک کند. تشکری رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری در این باره می گوید:

آنطور که شهرداری تهران وعده داده، قرار است ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نو، وارد ناوگان حمل‌و‌نقل تهران شود. این اتوبوس‌ها ساخت تولیدکنندگان داخلی است و قرار است آنها را از مهر به صورت تدریجی و تا پایان سال تحویل دهند.

در همین رابطه بهرام نکاحی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفته که: «بهسازی و بازسازی ۵۵۰ اتوبوس در دستور کار قرار دارد که از ابتدای مهر به کمک ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌آیند تا افزایش سفرهای روزانه را پاسخ دهند.» در همین راستا جعفر تشکری هاشمی پیشتر اظهار داشت:

حدود ۲ تا سه هزار اتوبوس نیازمند به تعمیر در گوشه و کنار شهر و در پارکینگ‌ها هستند. البته بعضی از این اتوبوس‌ها صرفه هم ندارد که تعمیر شوند.

با بررسی اجمالی گفته‌ها و شنیده‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید، حتی اگر 500 دستگاه اتوبوس بهسازی و نوسازی شده به ناوگان شهری اضافه شود، به نظر نمی‌رسد بحران کمبود اتوبوس در تهران حل شود و پاسخگوی این حجم از مسافر باشد و تهرانی‌ها باید متظر شلوغی خطوط اتوبوسرانی در ساعات پیک رفت و آمدی بین 6 تا 6 صبح و 17 تا 19 عصر باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشکل مالیات استارتاپ‌‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر