;
coinex

زمان عرضه و قیمت خودرو اقتصادی TF21 مشخص شد

زمان عرضه و قیمت خودرو اقتصادی TF21 که قرار است جایگزین پژو 405 و سمند شود، مشخص شد. با توجه به گفته ایران خودرو، TF21 سال آینده راهی بازار خواهد شد.

ایران خودرو اعلام کرده که برنامه تولید TF21 حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد؛ بنابراین، اواسط سال ۱۴۰۲ نمونه اولیه آن رونمایی می‌شود و در انتهای این سال و یا اوایل سال 1403 نیز خریداران می‌توانند این خودرو را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: رکورد حیرت‌انگیز خسارت پراید به صنعت بیمه!

مشخصات فنی و قیمت خودرو اقتصادی TF21

ایران خودرو علاوه بر ذکر زمان احتمالی عرضه این خودروی اقتصادی، قیمت حدودی آن را نیز اعلام کرده است. بدین ترتیب، TF21 قیمتی حدود ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

طبق گفته گروه خودروسازی ایران خودرو، سری اول TF21 با موتور TU5P (پلاس) تولید و عرضه می‌شود. این موتور که در حال حاضر در خودروهای تارا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدل ایرانی‌شده EC5 پژو است. این موتور علاوه بر این که از قدرت و گشتاور بیشتری بهره می‌برد، مصرف سوخت کمتری نیز به همراه دارد. TU5P بر اساس جدیدترین استانداردهای زیست محیطی توسعه پیدا کرده و قدرت و گشتاور آن نسبت به پیشرانه TU5 حدود 5 تا 7 درصد عملکرد بهتری خواهد داشت.

پیشرانه TU5 پلاس توان تولید حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. این خودرو حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت و ۱۲.۵ الی ۱۳ ثانیه طول می‌کشد تا ۰ تا ۱۰۰ را پر کند.

قیمت خودرو اقتصادی TF21

خودرو TF21 در سگمنت B قرار داشته و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، حدود ۷ لیتر خواهد بود. ایران خودرو در راستای جایگزین کردن پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر، قصد دارد سری دوم TF21 را با موتور ملی IK3 تولید کند.

خانواده پیشرانه IK3 به صورت سه سیلندر طراحی شده و با دو حجم ۱٫۵ لیتر و ۱٫۲ لیتر در دسترس است. این موتور دارای دو نوع KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ میلیمتر و نوع KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن متر است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی قیمت خودرو اقتصادی TF21 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر