;
coinex

تکذیب ارتباط صرافی بایننس با دولت چین

چانگ پنگ ژانو در آخرین گفتگوی خود به تکذیب ارتباط صرافی بایننس با دولت چین پرداخت. به عقیده CZ، رقبای غربی بایننس شایعات را مطرح می‌کنند.

چانگ پنگ ژائو (Chanpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، شایعات مطرح شده علیه این صرافی را تکذیب نمود. به عقیده بسیاری از فعالان بازار رمزارزها، بایننس با دولت چین ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

جزئیات تکذیب ارتباط صرافی بایننس با دولت چین

بایننس با حدود 28.6 میلیون عضو، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا به شمار می‌رود. بایننس از زمان راه‌اندازی در سال 2017، به یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعت کریپتوکارنسی تبدیل شده است. این صرافی در سال 2020، درآمدی معادل 1 میلیارد دلار داشت.

صرافی بایننس توکن‌ بومی مخصوص خود را دارد. این توکن با نام BNB یا Binance USD شناخته می‌شود. توکن BNB در سال 2017 بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی شد. در سال 2019 بایننس بلاک چین اختصاصی Binance Smart Chain را طراحی کرد. از آن زمان تا کنون BNB به شبکه اختصاصی خود منتقل شده است.

تکذیب ارتباط صرافی بایننس با دولت چین

Binance USD همانطور که از نامش پیداست، وابسته به دلار آمریکاست. شرکت بایننس همواره توسط بسیاری از منتقدانش مورد اتهام قرار گرفته است. چانگ پنگ ژائو (CZ)، اخیراً به اتهاماتی مبنی بر اینکه شرکت توسط دولت چین کنترل می‌شود پاسخ داد.

گوانجینگ چن (Guangying Chen)، شهروند چینی و دستیار شخصی ژائو، در شایعات مبنی بر کنترل این شرکت توسط دولت چین مورد اشاره قرار گرفته است.

سایت ScamBinance، مدعی شد که گوانجینگ در یک بازه زمانی سهام‌دار اصلی بایننس بوده است؛ به همین دلیل وی و اطرافیانش همواره زیر ذره بین رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. ScamBinance یک وب سایت خبری است که به هدف پرده‌برداری از کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌های بایننس فعالیت می‌کند.

مدیرعامل بایننس درباره اتهامات وارد شده به گوانجینگ گفت: «اگر می‌دانستم این کار چه تأثیر بدی در زندگی شخصی گوانجینگ دارد، هرگز از او نمی‌خواستم با بایننس همکاری کند».

در شکل‌گیری موارد این چنینی، دیدگاه چین نسبت به رمزارزها نیز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. دولت چین موضع سختی در برابر ارزهای دیجیتال اتخاذ نموده و مالکیت و استفاده از دارایی‌های دیجیتال را در این کشور ممنوع کرده است.

ژائو همچین اقدام به تکذیب ارتباط صرافی بایننس با دولت چین نمود. او حتی تا جایی پیش رفت که برخی از وحشتناک‌ترین و دردناک‌ترین تجربیات خود حین برخورد با مقامات چینی را نیز به اشتراک گذاشت. به عقیده مدیرعامل بایننس، این حقیقت که اکثریت افراد شاغل در تیم حرفه‌ای این صرافی را چینی‌ها تشکیل می‌دهند نیز در شکل‌گیری اتهام ارتباط بایننس با دولت چین بی‌ تأثیر نیست. ژائو در ادامه افزود:

در حال حاضر بزرگترین مشکلی که بزرگترین صرافی جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اتهام ارتباط صرافی بایننس با دولت چین است. رقبای ما در غرب تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا ما را به عنوان یک شرکت چینی معرفی کنند.

بایننس یک شرکت کریپتویی بسیار مهم و بزرگ است، اما تنها چیزی که به ما حقیقت را نشان می‌دهد، گذر زمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تکذیب ارتباط صرافی بایننس با دولت چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر