;
coinex

بهترین بازی های لینوکس ؛ معرفی 25 گیم مخصوص Linux

شاید انجام بازی در سیستم عامل لینوکس اندکی عجیب باشد اما شما در این سیستم عامل نیز می‌توانید بازی نصب کنید و لذت ببرید. ما در ادامه بهترین بازی های لینوکس را معرفی می‌کنیم.

قطعا می‌توان روی لینوکس هم بازی کرد و کاربران لینوکس می‌توانند با بازی‌های مخصوص خود سرگرم شوند. این روزها با پیشرفت توسعه دهندگان و یکپارچه شدن تکنولوژی، اهمیت این موضوع برای توسعه دهندگان و علاقمندان این حوزه نیز بیشتر شده است.

به طوری که برخی شرکت‌ها از جمله ولو (Valve Software) که مجموعه ناشر استیم است، برای فراهم کردن تجربه بازی روی لینوکس به تکاپو افتاده‌اند.

از آنجایی که بسیاری از کاربران، سیستم عامل لینوکس را به عنوان سیستم عامل اول خود انتخاب می‌کنند، آنها هم دوست دارند که بازی‌هایی را بر روی سیستم خود نصب کرده و بازی کنند. اگر شما هم از لینوکس استفاده می‌کنید، می‌توانید در نسخه‌های مختلف لینوکس بسیاری از بازی‌های جذاب و روز دنیا را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین ؛ کدام بازی را دانلود کنیم؟

بهترین بازی های لینوکس

اگر بخواهیم از نظر بازی دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز را با هم مقایسه کنیم باید گفت که ویندوز از این نظر توانایی بالاتری دارد، اما این بدان معنی نیست که نمی‌توان در لینوکس بازی نصب کرد.

شما می‌توانید بازی‌هایی که مخصوص لینوکس هستند را بر روی سیستم لینوکسی خود نصب کرده و از بازی کردن لذت ببرید. بازی های برتر مخصوص لینوکس در ادامه معرفی شده‌اند.

DiRT Rally

بهترین بازی های لینوکس

Rally Dirt یک بازی ویدیویی مسابقه‌ای بوده که توسط Codemasters برای مایکروسافت ویندوز و لینوکس منتشر شده است. نسخه‌های لینوکس و macOS، که توسعه یافته توسط Feral Interactive است در تاریخ 2 مارس 2017 منتشر شد.

Star Conflict

اگر می‌خواهید یک بازی شبیه‌سازی فضای اکشن درایو داشته باشید، Star Conflict احتمالا یکی از بهترین بازی‌ های لینوکس برای این نوع چیزها است. Star Conflict یک بازی شبیه سازی فضایی در سبک اکشن چند نفره بوده که شامل PVP و PVE است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد

Robocraft

بازی Robocraft به شما امکان می‌دهد ربات‌های جنگی خود را راه‌اندازی کنید که می‌توانند رانندگی کنند، شناور شوند، راه بروند یا پرواز کنند. دسته‌ای از سلاح‌های آینده نگر برای انتخاب وجود دارند که نبرد را جالب‌تر می‌کنند. این یکی از بهترین بازی های لینوکس رایگان است که باید آن را امتحان کنید.

No More Room in Hell

اگر یک گیمر واقعی و طرفدار بازی‌های اکشن هستید، مطمئناً عاشق بازی‌های تیراندازی زامبی خواهید شد. No More Room in Hell یکی از این بازی‌های تیراندازی زامبی کوآپ اول شخص بوده که برای بازی در استیم کاملا رایگان است. این بازی یک بازی FPS معمولی نیست، بلکه در آن می‌توانید اتفاقات ترسناک را نیز تجربه کنید.

CAYNE

بازی CAYNE یک بازی ماجراجویی ترسناک point-n-click بوده و برای دانلود از طریق GOG.com رایگان است. محتوای اضافی اختیاری نیز با قیمت مشخصی ارائه می‌شود که البته به آن نیاز نخواهید داشت مگر اینکه کاملاً عاشق این بازی باشید. این بازی از بهترین بازی های لینوکس است.

OA.D

بازی OA.D از بهترین بازی های گنولینوکس است که می‌توان معرفی کرد. این بازی استراتژیک در زمان واقعی بوده و توسط Wildfire Games ساخته شده است.

این بازی جنگی، با تمرکز بر سال‌های 500 قبل از میلاد برنامه‌ریزی شده است. بازی OA.D ویژگی‌های گیم‌پلی استراتژیک در زمان واقعی مانند ساختن یک پایگاه، توسعه اقتصادی، آموزش ارتش و تحقیقات جنگی را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های PS5 در سال 2022 ؛ بازی های جدید پلی استیشن 5 کدامند؟

Super Tux Kart

Super Tux Kart یکی از بازی‌های فوق‌العاده معروف و از بهترین بازی های لینوکس در حال حاضر است. این یک مسابقه سه‌بعدی با انواع شخصیت‌ها بوده و یک داستان کلی، حالت نبرد و ویژگی‌های مختلفی را شامل می‌شود که می‌تواند هنگام بازی، چالش ایجاد کند.

کنترل بازی نیز بسیار آسان است و چرخی برای تنظیم شتاب و جهت‌گیری در سمت راست صفحه وجود دارد. گیم‌پلی بازی به طور کلی عالی و رقابتی است.

Alien Arena: Warriors Of Mars

Alien Arena یکی از بهترین بازی های لینوکس به سبک تیراندازی اول شخص و البته رایگان است. این بازی که در سال 2004 توسط COR Entertainment منتشر شده، یک فضای علمی تخیلی را در دهه 1950 با گیم‌پلی مشابه سری Quake، سری Doom و Unreal Tournament ترکیب می‌کند.

بازی Alien Arena روی اکشن چندنفره آنلاین تمرکز دارد، اگرچه شامل یک سری مسابقات تک نفره در برابر ربات‌ها نیز است.

Battle for Wesnoth

Battle for Wesnoth یک بازی ویدیویی استراتژیک با یک محیط فانتزی است که برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد. گیم‌پلی بازی مبتنی بر نوبت بوده که بر روی یک نقشه انجام می‌شود.

استراتژی بازی نیز شامل تلاش برای نبرد در زمین مطلوب، در زمان مطلوب روز و در صورت امکان با نیروهایی است که در برابر دشمنان، قوی باشند. این بازی را می‌توانید به صورت تک نفره و یا مسابقات چندنفره انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های PS4 در سال 2022 ؛ بازی جدید پلی استیشن 4

Day Of Defeat

Day of Defeat یکی از بهترین بازی های لینوکس و یک بازی ویدیویی تیرانداز اول شخص مبتنی بر بازی چند نفره است. بازی در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این بازی توسط کمپانی Valve در سال 2003 منتشر شده است. Day of Defeat شامل هیچ کمپین تک نفره نیست بلکه تمرکز تنها روی جنبه‌های چند نفره بازی است.

Portal

Portal یک بازی ویدئویی تک‌نفره و معمایی است که توسط شرکت ولو ساخته شد و با دیگر بازی‌های جعبه نارنجی برای مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس ۳۶۰ در ۹ اکتبر ۲۰۰۷ در استیم منتشر شد.

نسخه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۳ در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۷ عرضه شد. پورت این بازی برای سیستم‌عامل‌های دیگری نیز منتشر شده است؛ از جمله اواس ده، لینوکس و اندروید.

Civilization IV

چهار سید مایر نام یک بازی ویدئویی راهبردی مرحله‌ای بوده که در سال ۲۰۰۵ به دست سورن جانسن طراحی و به کارگردانی سید مایر در استودیوی فرکسیس گیمز انجام‌گرفته‌است.

روند بازی تمدن چهار بدین صورت است که از هر بازیکن یک امپراتور را می‌سازد. بازی از هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح آغاز می‌شود که یک شهر کوچک را می‌سازد. با ساخت شهر بازیکن به گسترش امپراتوری می‌پردازد و با دیگر ملتها همکاری می‌کند.

تمدن ۴ به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، چینی و لهستانی پخش‌شده‌ است.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین بازی های PS5 ؛ بهترین بازی های ارزان قیمت پلی استیشن 5 کدامند؟

DYING LIGHT

دایینگ لایت یک بازی ویدئویی اول شخص در سبک اکشن نقش آفرینی که توسط شرکت لهستانی تکلند ساخته شده و بوسیله وارنر برادرز انتراکتیو انترتینمنت در ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شده ‌است.

دی ال سی محبوب این بازی The following تقریباً بهتر از خود بازی عمل کرد و نمره بهتری گرفت.

Counter Strike: Global offensive

کانتر-استرایک: گلوبال آفنسیو یا به اختصار csgo یک بازی چند نفره و تیر اندازی است که توسط کمپانی Hidden Path Entertainment و Valve Corporation توسعه یافت. این بازی چهارمین بازی از سری کانتر استرایک است.

بازی از دو تیم که علیه یک دیگر هستند تشکیل شده: تروریست‌ها و ضد تروریست‌ها. وظیفه هر دو گروه نابودی گروه دیگری است. به صورت کلی این بازی در اوایل انتشار یکی از برترین و پر فروش‌ترین بازی‌های استیم به‌شمار می‌آمد.

Dota 2

Dota 2 یکی از محبوب ترین بازی‌های MOBA و از بهترین بازی های گنولینوکس است. اگر بازی‌های استراتژی چند نفره را دوست دارید، این همان چیزی است که باید نصب کنید. Dota 2 یکی از بهترین فرصت‌های رقابتی eSport را برای گیمرهای مشتاق ارائه می‌دهد. این بازی که از بازی های برتر مخصوص لینوکس بوده، کاملاً رایگان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

Team Fortress 2

Team Fortress 2 یکی از قدیمی ترین بازی های تیراندازی چند نفره بوده که برای لینوکس هم موجود است. با وجود اینکه این بازی در سال 2007 منتشر شد، اما همچنان دارای یک پایه بازیکن مناسب است که آن را به یکی از 10 بازی برتر استیم تبدیل می‌کند که به صورت روزانه انجام می‌شود.

بازی همچنان به‌روزرسانی‌های محتوای منظم را دریافت می‌کند، دارای بسیاری از مدهای بازی است و همچنین به شما امکان می‌دهد شخصیت خود را با صدها سلاح شخصی سازی کنید.

War Thunder

War Thunder یک بازی شبیه‌سازی جنگ جهانی دوم بسیار تاثیرگذار و از بهترین بازی های لینوکس است. این یک بازی چند پلتفرمی MMO است که به حمل و نقل هوایی، وسایل نقلیه زرهی و کشتی‌های دریایی از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد می‌پردازد.

این بازی ممکن است فقط یک بازی شبیه‌ سازی ساده با اکشن چند نفره باشد اما جزئیات گرافیکی فوق‌العاده‌ای در بازی دارد.

WAKFU

WAKFU یک بازی MMORPG مبتنی بر شبکه است که هر طرفدار انیمه دوست دارد آن را نصب کند. این مورد یک بازی استراتژیک RPG آنلاین جالب است که محتوای طنز نیز در آن وجود دارد.

بازی دارای 18 کلاس مختلف برای انتخاب است و هر نقشی که انتخاب کنید، همه چیز به آن بستگی دارد. این بازی از بهترین بازی های لینوکس است.

Fishing Planet

این بازی یک شبیه ساز آنلاین ماهیگیری چند نفره است. اگر یک ماهیگیر هستید یا شاید فقط می‌خواهید ماهیگیری را تجربه کنید این بازی همان چیزی است که باید نصب کنید.

این بازی شبیه سازی بسیار ابتدایی با جزئیات گرافیکی جالب برای ارائه بهترین تجربه اول شخص است. بازی پایه رایگان بوده؛ با این حال، می‌توانید چندین DLC اختیاری در استیم دریافت کنید.

Battletech

بازی Battletech از بازی های برتر مخصوص لینوکس است که در آن بازیکنان باید گروهی از Mechها را کنترل کنند. این ماشین‌های جنگی توسط بازیکنان از طریق یک سری حملات چرخشی هدایت می‌شوند.

شما باید در زمین‌هایی مانند زمین‌های بایر و آب و هوای طلایی آغشته به آفتاب بجنگید. تیم شما متشکل از چهار ماشین جنگجو کاملا پر از سلاح است که جوخه‌های رقیب را از بین خواهد برد. این بازی بیشتر مبتنی بر استراتژی است.

Pillars of Eternity II: Deadfire

یکی از برترین بازی های RPG لینوکس ، Pillars of Eternity II: Deadfire بوده که یک بازی اکشن و ماجراجویی گیرا است که در آن شما با خدمه خود به جزایر ناشناخته‌ای می‌روید. این بازی شامل مبارزات دریایی است که با  داستان سرایی جذاب پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت پلی استیشن 5 با نسخه قبلی این کنسول چیست؟

Iconoclasts

این بازی خیره کننده به دلیل زیبایی شناسی خود شهرت دارد. طرح جذاب است و گیم پلی بازی شامل مشکلات مبارزه در سطوح غیرخطی است. شخصیت رابین در سطوح مختلف مهارت و ارتقا می‌یابد. Iconoclasts یک بازی پر جنب و جوش است.

Slay the Spire

Slay the Spire یکی از بهترین بازی‌های لینوکسی است که می‌توانید بر روی رایانه شخصی خود انجام دهید. در این بازی، شما باید عرشه‌ها را از طریق کارت‌ها بسازید و به شیوه‌ای پر جنب و جوش نشان داده می‌شود.

هر بار که بازی می‌کنید، با چندین ترکیب و چیدمان کارت، Slay the Spire یک سواری جذاب به شما می‌دهد.

Dead Cells

Dead Cells یکی از بازی های برتر مخصوص لینوکس محسوب می‌شود. به دلیل ساختار سرکش، Dead Cells شما را با یک گیم پلی بصری جذاب و در عین حال کمتر استراتژیک همراه می‌کند. این بازی را می‌توان بی رحم نامید. اما بازی کنترل دقیق و فعالی را به گیمر ارائه می‌دهد تا بتواند در بازی دوام بیاورد.

Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2 یکی از سری بازی‌های سبک اکشن، ترسناک و ماجرایی است که توسط Valve طراحی و ساخته شد و در سال 2009 برای PC وارد بازار شد. گیم پلی بازی بسیار سریع و روان است و با اینکه بازی از زامبی‌های فراوان پر شده ولی آنها سرعت بسیار بالایی برای حمله به شما برخوردار هستند.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های گنولینوکس و لینوکس پرداختیم. بازی‌هایی جذاب که کاربران سیستم عامل لینوکس نیز می‌توانند از آن در اوقات فراغت خود استفاده کنند. بهترین‌ بازی‌هایی که می‌توان روی لینوکس نصب کرد در اینجا بررسی شدند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود بازی مناسبی را انتخاب کنید.

سوالات متداول

بازی های برتر مخصوص لینوکس کدام‌ها هستند؟

در سیستم عامل لینوکس نیز می‌توان به انجام بازی پرداخت البته بازی‌هایی خاص که برای این محیط آماده شده باشند. در بین بازی‌های برتر مخصوص لینوکس که در این مطلب معرفی شدند، می‌توان به Battle for Wesnoth،Dead Cells ،Battletech  وDYING LIGHT اشاره کرد. شما می‌توانید از این بازی‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین بازی های لینوکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر