;
coinex

افشای برنامه‌های TSMC ؛ کوالکام در سال جدید رهبری بازار را پس می‌گیرد!

افشای برنامه‌های TSMC خبر از یک رقابت تمام عیار برای رهبری مجدد بازار توسط تراشه‌های این شرکت می‌دهد. به نظر کوالکام نیز به دنبال حذف مدیاتک از رقابت است.

سال 2021 با صعود مدیاتک به صدر فهرست بزرگترین ارائه دهندگان تراشه پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند شروع شد، عرضه تراشه‌های قدرتمند Dimensity این شرکت در سال گذشته سبب محبوبیت افزاینده این برند برای گوشی‌های پرچمدار شد.

با این حال، کوالکام همچنان در این بازار پیشتاز است. این شرکت آمریکایی شروعی پر دردسری با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و مشکلات گرمایشی آن داشت، با این حال، در پایان سال، سازندگان گوشی‌های هوشمند همچنان از نماینده این شرکت، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، به جای Dimensity 9000 مدیاتک استفاده می‌کردند.

فقط چند گوشی هوشمند در بازار وجود دارد که از تراشه رده بالای مدیاتک استفاده می‌کنند. با عرضه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC، کوالکام در کانون توجه قرار گرفت. کوالکام همچنان به شراکت خود با TSMC پایبند خواهد بود. امروز نیز جزئیاتی مربوط به اسنپدراگون 8 نسل 2 و اسنپدراگون 7 نسل 2 فاش شده است.

بیشتر بخوانید: مشخصات پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1 فاش شد

افشای برنامه‌های TSMC

طبق شایعات در مورد افشای برنامه‌های TSMC ، کوالکام تا اواخر نوامبر (آذر ماه) اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی خواهد کرد. شیائومی و موتورولا سعی خواهند کرد اولین شرکتی باشند که از این پردازنده استفاده می‌کنند. شیائومی قصد دارد از آن در سری جدید شیائومی 13 استفاده کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Digital Chat Station، اسنپدراگون 8 نسل 2 ممکن است مزایای خاصی نسبت به سری Dimensity 9 داشته باشد.

افشای برنامه‌های TSMC

علاوه بر این، کوالکام ممکن است از نظر زمان عرضه نیز جلوتر باشد و احتمالا تراشه خود را قبل از مدیاتک عرضه خواهد کرد. همین امر در مورد اسنپدراگون 7 نسل 2 نیز صدق می کند. به گفته این افشاگر، کوالکام از رقیب دیگر خود یعنی سامسونگ نیز سبقت گرفته است.

این شرکت از تکنولوژی تولید TSMC برای اسنپدراگون 7 نسل 2 استفاده خواهد کرد. ساخت تراشه‌های میان‌رده به خوبی در حال پیشرفت است. با این حال، ممکن است این تراشه‌ها همچنان در رده پایین‌تری از سری محبوب مدیاتک Dimensity 8000 قرار بگیرد. همه این پردازنده‌ها از تکنولوژی ساخت TSMC استفاده خواهند کرد.

انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 2 با آخرین بروزرسانی های معرفی شده معماری ARM در استاندارد جدید ARMv9 عرضه شود. ما انتظار داریم که این شرکت به معماری 8 هسته‌ای 1 + 3 + 4 پایبند باشد. بنابراین، احتمالاً شاهد ترکیبی مشتمل بر یک هسته Cortex-X3، سه هسته Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510 v2 خواهیم بود. در حال حاضر، جزئیات کمی مربوط به اسنپدراگون 7 نسل 2 موجود است، اما این تراشه ممکن است  در سال 2023 عرضه شود.

کوالکام می خواهد سامسونگ را پشت سر بگذارد و ممکن است در  آینده به سمت برنامه ALL-TSMC برود. نکته جالب توجه این است که کارشناسان فناوری اطلاعات همچنین به چگونگی کاهش اعتبار تولیدات سامسونگ اشاره می‌کنند.

پس از مشکلات گرمایش و کارایی اسنپدراگون 8 نسل 1، کوالکام تصمیم گرفت دوباره سراغ TSMC برود. با این حال، ممکن است برای سری آتی اسنپدراگون 6 و تراشه‌های پوشیدنی با سامسونگ همکاری کند. به گفته DSC، سامسونگ حتی از اسنپدراگون 7 نسل 1 در یکی از گوشی‌های هوشمند آینده خود استفاده خواهد کرد. در حال حاضر هویت این دستگاه نامشخص است.

افشای برنامه‌های TSMC
نقشه راه تولیدات TSMC

در حال حاضر، می توان گفت که بازار TSMC به وضوح با سفارشات تراشه‌های 4 نانومتری خود در حال رونق است. این شرکت سازنده تراشه نقش اساسی در تولید تراشه‌های اپل، کوالکام و مدیاتک دارد. طبق گزارش‌ها، این شرکت تولید آزمایشی تراشه‌های 3 نانومتری خود را نیز آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افشای برنامه‌های TSMC چیست؟ آیا کوالکام می‌تواند به تنهایی رهبری بازار تراشه‌ها را در دست بگیرد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر