;
coinex

ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما که باید بدانید!

سفر هوایی نسبت به سایر روش‌های معمول جابه‌جایی مثل سفر با قطار یا سفر با اتوبوس، هزینه بیشتری برای مسافران در بر دارد.

مسئله هزینه خرید بلیط هواپیما برای افرادی که مدام در حال جابه‌جایی با هواپیما- حال به خاطر گردش و تفریح، مسائل کاری، مسائل پزشکی و …- هستند اهمیت بیشتری دارد. مخصوصا برای کسانی که اهل سفر هستند، اینکه بتوانند به بلیط ارزان قیمت هواپیما دست پیدا کنند بسیار فوق‌العاده خواهد بود؛ زیرا این چنین در هزینه سفری که در پیش دارند صرفه‌جویی خواهد شد. هزینه بلیط هواپیما اغلب تنها بزرگترین هزینه برای یک مسافر است و قیمت نجومی آن اغلب بسیاری از مقاصد را از دسترس خارج می‌کند. ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برای یک مسیر ثابت، هزینه کمتری پرداخت کنید و صاحب یک بلیط ارزان قیمت شوید.

رزرو زود هنگام پرواز

یک راه نسبتاً واضح برای تضمین پروازهای ارزان، رزرو زودهنگام آن است. این یک مسئله ثابت شده است که اگر شما چندین روز پیش از سفرتان به سایت‌هایی که بلیط هواپیما می‌فروشند، مانند سفرمارکت، سر بزنید، کاملا از تمام قیمت‌هایی که وجود دارد باخبر خواهید شد. به علاوه، رزرو زود هنگام پرواز، راه بی‌نظیری برای بهره‌مندی از قیمت‌ هواپیماهای تخفیفدار است. بیشتر خطوط هوایی، کمتر از ۱۴ روز قبل از پرواز، قیمت بلیط خود را افزایش می‌دهند. این امر به ویژه اگر در زمان‌های شلوغ سفر پرواز می‌کنید – به عنوان مثال، در تعطیلات بهاری- مهم است. زیرا گاهی قیمت‌ها در نزدیکی تاریخ پرواز چندین برابر می‌شود. درنتیجه، حداقل شش هفته قبل از سفر به دنبال بلیط‌های داخلی باشید. در این زمان به بررسی هفتگی ادامه دهید تا دریابید که آیا بلیط‌ها ارزان‌تر می‌شوند یا خیر. اگر پروازهای بین‌المللی دارید، جستجوی بلیط خود را حدود ۲۰ تا ۲۴ هفته قبل شروع کنید. بهترین زمان برای خرید بلیط دو تا سه هفته قبل از پرواز است. در این هنگام، با جستجو در سایت سفرمارکت، برایتان امکان مقایسه قیمت بلیط هواپیماها فراهم است و شما می‌توانید به بهترین و ارزانترین بلیط ممکن دست پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

خطوط هوایی ارزان قیمت

ما به دنبال یک بلیط ارزان‌قیمت هستیم؛ پس باید فکر خطوط هوایی لوکس را از سرمان بیرون کنیم. بلیط خطوط هوایی ارزان یا اصطلاحا (Cheap air) به این نکته اشاره دارد که گاهی به جای خواسته‌ها، به انتخاب نیازها توجه کنیم. به همین خاطر در اینجا باید ارزش اقتصادی را به لوکس بودن ترجیح دهیم. خطوط هوایی مقرون به صرفه به شما این امکان را می‌دهند که بلیط های پرواز ارزان تری نسبت به همتایان گران قیمتشان تهیه کنید. مشخصا خطوط هوایی گران قیمت خدمات بهتر، فضای بهتر، سفر امن‌تر و آسوده‌تری به شما هدیه می‌دهند؛ اما در اینجا اولویت با پول است. همچنین واضح است که نباید جز کلاس اقتصادی دست روی دیگر کلاس‌های پروازی مثل فرست‌کلاس یا بیزنسی بگذارید.

ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما که باید بدانید!

پرواز یک طرفه

لزومی ندارد حتما در هنگام خرید بلیط هواپیما، پرواز رفت و برگشت را یک جا و از یک خط هوایی بخرید. شما می‌توانیم با یک ایرلاین به مقصد موردنظرتان بروید و در هنگام برگشت به فکر خرید از یک ایرلاین دیگر باشید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در هنگام برگشت بتوانید بلیط ارزانتری را تهیه کنید. در واقع اگر تلاش بیشتری برای جستجوی پروازهای ارائه شده توسط سایر خطوط هوایی انجام دهید و در مورد زمان پرواز انعطاف‌پذیرتر باشید، معمولاً می‌توانید پروازی با کرایه پایین پیدا کنید.

نکته دیگر اینکه می‌توانید پروازهای اتصالی و در میانه راه را نیز انتخاب کنید. هر زمان که قرار است به دو مقصدی که در یک مسیر هستند سفر کنید، به دنبال یک پرواز ارتباطی بگردید که شامل ترانسفر باشد. چنین پروازهایی بسیار ارزانتر از رزرو دو پرواز جداگانه هستند. مسیرهای محبوب پرواز اغلب ارزان ترین مسیرها هستند. اگر نزدیک یک شهر بزرگ زندگی نمی‌کنید، رزرو «پرواز موقعیت‌یابی» به یک مسیر پروازی محبوب ممکن است ارزان‌تر از پرواز مستقیم به مقصد باشد. برای این کار لازم است از نزدیکترین فرودگاه خود به یک شهر بزرگ بلیط رزرو کنید، یک پرواز جداگانه بین آن شهر و مقصد خود رزرو کنید و این روند را به صورت معکوس برای سفر برگشت تکرار کنید. سفرمارکت به دلیل پوشش همه آژانس‌های هواپیمایی معتبر، گسترده‌ترین پوشش پروازی را دارد و می‌توانید با تنوع بالایی، بلیط هواپیمای رفت و برگشت خود را انتخاب و خریداری کنید.

در ارزانترین زمان پرواز کنید

همه می‌دانند که آخر هفته‌ها و تعطیلات زمان‌هایی هستند که اکثر مردم ترجیح می‌دهند به سفر بروند. ترافیک پروازی در این روزها بسیار بالا است و قیمت بلیط هواپیما نیز برای تعطیلات آخر هفته و اساسا تعطیلات بسیار بیشتر است. برای اینکه سفر ارزانتری داشته باشید، اگر به این روزهای تعطیل احتیاجی ندارید، بهتر است در روزهای وسط هفته سفر کنید. فراموش نکنید که اگر قصد پرواز داخلی دارید سفر در فصول سرد ارزانتر است و برعکس تابستان و تعطیلات نوروز اوج گرانی بلیط هواپیما است. همچنین بهتر است بلیط خود را بین روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه انتخاب کنید. اگر قصد سفری به بیرون از مرزهای کشور دارید، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه گزینه‌های مناسبی هستند. برای سفرهای خارجی اواخر ژانویه و سپتامبر گزینه‌های ارزانتری هستند. راهنمای کوچک دیگری که شاید به در بخور باشد، این است که بلیط هواپیما را زمانی رزرو کنید که تقریباً همه خوابند و خطوط هوایی به دلیل رزرو کم، قیمت بلیط هواپیما را کاهش می دهند. همچنین اگر ساعت پرواز در طی روز نباشد، معمولا قیمت کمتری دارد. زیرا بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند در زمان‌های مناسبی که نیازی به دیر بیدار ماندن یا زود بیدار شدن ندارند، پرواز کنند. به دلیل افزایش تقاضا برای پروازها در زمان‌های پرطرفدار، شرکت‌های هواپیمایی برای مثال ساعت 10 صبح هزینه بیشتری را برای بلیط هواپیما اعمال می‌کنند. از سوی دیگر، پروازهایی که بین ساعت ۹ شب تا ۹ صبح انجام می‌شوند، به منظور جبران ناراحتی ناشی از سفر در این مواقع، به شدت قیمت بیشتری دارند. پس برای یک خرید ارزانتر، بلیط‌هایی را انتخاب کنید که در ساعت‌های دیگر هستند و سختی رفتن به فرودگاه در نیمه شب را به جان بخرید.

ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما که باید بدانید!

بلیط های چارتری را از دست ندهید

درست است که یکی از راه‌های خرید بلیط ارزان، رزرو زودهنگام است؛ اما بلیط لحظه آخری نیز گزینه‌های بسیار مناسبی است. گاهی اوقات شرکتی که یک هواپیما را اجاره یا چارتر می‌کند، نمی‌تواند تا موعد مقرر تمام بلیط‌ها را به فروش برساند. درنتیجه مجبور است تا بلیط را به صورت غیرسیستمی و بلیط چارتری به فروش برساند. در این هنگام در کنار هر پرواز ارائه شده، عبارت چارتری درج خواهد شد و قیمت بلیط نیز به طرز محسوس کاهش پیدا می‌کند. پس در هنگام جستجوهایتان به نکته توجه داشته باشید. البته یک نکته را فراموش نکنید. بلیط‌های لحظه آخری لزوما بلیط‌های ارزان‌قیمتی نیستند و اتفاقا برعکس! بویژه در زمان‌ها پر رفت وآمد و شلوغ مثل زمان تعطیلات، گاهی این بلیط‌ها با قیمت نجومی به فروش می‌رسند. پس همیشه حواستان به پولی که از کارتتان برای یک بلیط هزینه می‌کنید باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر