;
coinex

آیفون 14 و 14 پلاس رسما معرفی شدند

ساعاتی پیش شرکت اپل در روبداد سالانه خود از گوشی‌های مورد انتظار آیفون 14 و 14 پلاس با ویژگی‌های جدید و قابل توجهی رونمایی کرد.

شرکت اپل ساعاتی پیش در رویداد Far Out از گوشی‌های آیفون 14 و 14 پلاس خود رونمایی کرد. این دو گوشی که از نظر طراحی بسیار شبیه آیفون 13 هستند به چیپست نسل قبلی یعنی A15 بیونیک مجهز شده‌اند.

همان طور که می‌دانید امسال شرکت اپل نسخه مینی این سری از آیفون را تولید نخواهد کرد، بنابراین خریداران تنها با دو نسخه بزرگ و بزرگ‌تر روبرو هستند. همچنین به نظر می‌رسد که در مدل‌های آمریکایی آیفون 14 سیم‌کارت فیزیکی به طور کلی حذف شده و در این گوشی‌ تنها می‌توان از سیم کارت الکترونیکی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیفون 14 پرو و پرو مکس رونمایی شدند ؛‌ پادشاهان جدید دنیای اسمارتفون‌ها!

قیمت و مشخصات آیفون 14 و 14 پلاس

طبق گزارش‌ها قیمت مدل پایه آیفون 14 از 799 دلار و مدل 14 پلاس از 899 دلار شروع می‌شود. ‌آیفون 14 در 16 سپتامبر و آیفون 14 پلاس در ماه بعدی یعنی 7 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد ولی خریداران می‌توانند کمی زودتر و از تاریخ 9 سپتامبر محصول مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دو گوشی از قابلیت Emergency SOS پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت ارتباطی زمانی که کاربران خارج از محدوده سیگنال باشند از طریق ماهواره‌ها به آن‌ها کمک می‌کند. به این صورت که آنتن‌های گوشی را به فرکانس‌های ماهواره‌ای متصل کرده و ارتباط لازم را برقرار می‌کنند.

شرکت اپل ادعا کرده است که این رابط در کمتر از 15 ثانیه کاربران را در جهت مسیر درست راهنمایی کرده تا بتوانند تلفن خود را به منبع ارائه‌ دهنده خدمات اضطراری متصل کنند. همچنین کاربران می‌توانند بدون ارسال پیام و تنها با استفاده از برنامه Find My مکان فعلی خود را با شخص مورد نظر به اشتراک‌ بگذارند. طبق گفته‌های شرکت اپل این قابلیت‌ها تا دو سال برای گوشی‌ های آیفون 14 رایگان خواهند بود.

آیفون 14 و 14 پلاس

آیفون 14 با یک صفحه نمایش 6.1 اینچی عرضه خواهد شد. این در حالی است که صفحه نمایش آیفون 14 پلاس کمی بزرگ‌تر و 6.7 اینچی خواهد بود و بنابر گفته‌های شرکت اپل بهترین عمر باتری را در بین همه آیفون‌ها خواهد داشت.

اپل امسال برخلاف سالیان قبل، نسخه‌های عادی را به پردازنده جدید خود مجهز نکرده است و در نتیجه آیفون 14 و 14 پلاس با پردازنده سال قبل یعنی A15 ارائه می‌شوند. اگر نگران هستید باید بگوییم که هنوز هم این پردازنده یکی از برترین پردازنده‌های بازار است و در اجرای هیچ برنامه و بازی سنگینی با مشکل مواجه نمی‌شود!

در این گوشی‌ها یک دوربین اصلی فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5 با پشتیبانی از لرزش‌گیر وجود دارد. شرکت اپل نیز ادعا کرده است که در بخش دوربین تغییرات بزرگی به وجود آورده و کیفیت تصاویر در نور کم را 49 درصد بهبود داده است و ظاهرا حالت دید در شب نیز دو برابر سریع‌تر از قبل خواهد بود.

علاوه بر این در جلو یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth با فوکوس خودکار وجود دارد که به گفته اپل با استفاده از فناوری Photonic Engine و پردازش سریع تصاویر، عملکرد دوربین در نور کم و تشخیص رنگ را بهبود می‌بخشد. همچنین در بخش ضبط ویدئو نیز یک حالت تثبیت‌کننده جدید به نام Action Mode اضافه شده است که از کل سنسور برای ثبات گیمبال استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی های آیفون 14 و 14 پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر