;
coinex

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی [22 انیمیشن برتر]

ژانر اکشن یکی از محبوب‌ترین ژانرهای انیمیشن است. ما در ادامه بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی را معرفی می‌کنیم.

ترکیب ژانرهای اکشن و ماجراجویی همواره باعث خلق آثار هیجان‌ انگیزی در تاریخ سینما شده‌ است. حالا کافیست این ترکیب برای ساخت یک انیمیشن استفاده شود تا هیجان‌ آن اثر، چند برابر شود زیرا دست کارگردان برای خلق صحنه‌های اکشن در یک اثر انیمیشن نسبت به یک فیلم سینمایی بازتر است.

ژانر اکشن طیف وسیعی از مخاطبان مرد و زن، نوجوان و بزرگسال را دربرمی‌گیرد و از مهم‌ترین عناصر این ژانر، وجود تعداد زیاد سکانس‌های نبرد هیجان‌انگیز و نفس‌گیر در کنار داستان‌های پیچیده و درگیرکننده است که می‌تواند در ترکیب با دیگر ژانرهای کمدی، عاشقانه، فانتزی، رباتی و غیره به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل شود.

با معرفی بهترین انیمیشن های ژانر اکشن در ادامه ما را همراهی کنید. از دیدن این انیمیشن‌های حرفه‌ای شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2022

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی

ژانر اکشن همیشه بینندگان را به هیجان می‌آورد و آنها را در مسیر یک ماجراجویی جذاب با خود همراه می‌کند. اکثر انیمیشن‌های اکشن معمولا تلفیقی از ژانر علمی تخیلی و ماجراجویانه هستند که در آنها یک قهرمان اصلی بنابر دلایل مختلف با دشمنان خود مبارزه می‌کند.

تماشای یک انیمیشن با ژانر اکشن و ماجراجویی، می‌تواند تجربه‌ی جذابی باشد پس بهترین انیمیشن های ماجراجویی که در ادامه آمده‌اند را از دست ندهید.

رنگو – Rango

  • کارگردان: گور وربینسکی
  • سال ساخت: ۲۰۱۱

انیمیشن رنگو که یکی از بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی است، داستان یک آفتاب پرست معمولی بوده که به‌صورت کاملا تصادفی سر از یک شهر عجیب درآورده و به‌لطف بخت و اقبال، ناگهان خود را در قامت یک کلانتر می‌بیند که قرار است مجری قانون و ناجی شهر باشد.

(Nine) – 9

  • کارگردان: شین اکر
  • سال ساخت: ۲۰۰۹

جنگ انسان و ماشین، جهان را به ویرانه‌ای تاریک تبدیل کرده است. در این بین عروسکی دست دوز جان می‌گیرد که عدد ۹ روی پشت آن حک شده است. دنیای که او در آن بیدار شده، جایی ترسناک است اما او خود زود متوجه می‌شود که دیگرانی همچون او هم در آن جهان زندگی می‌کنند.

۹ درنهایت متوجه می‌شود گنجینه‌ای که او حامل آن است، در کنار برخی از عروسک‌های دیگر که آماده فدا کردن جان خود در راه نجات بشریت هستند، شاید آخرین امید انسان برای ادامه حیات دراین جهان پساآخرالزمانی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های تاریخ سینما [45 کارتون برتر دنیا]

هتل ترانسیلوانیا – Hotel Transylvania

  • کارگردان: گندی تارتاکوفسکی
  • سال ساخت: ۲۰۱۲

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا به زندگی کنت دراکولا، خانواده و دوستان نزدیک او می‌پردازد و با هر ماجراجویی، موفقیت دیگری را در گیشه به نام خود ثبت کرده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

کنت دراکولا، دور از چشم انسان‌ها در استراحتگاه خود در ترانسیلوانیا از دوستان و مهمانان خاصش پذیرایی و دخترش میویس را در محیطی امن بزرگ می‌کند. اما این آرامش در مهمانی تولد میویس رنگ می‌بازد، وقتی که جاناتان راهش را در جنگل گم کرده و اتفاقی وارد هتل می‌شود.

6 قهرمان بزرگ  – Big Hero 6

  • کارگردان: دان هال، کریس ویلیامز
  • سال ساخت: ۲۰۱۴

هیرو هامادا که به خاطر از دست دادن برادرش تاداشی اندوهگین است، مورد توجه و لطف ویژه یکی از آخرین اختراعات برادرش یعنی بی مکس قرار می‌گیرد.

رباتی سفید رنگ و بامزه که برای شاد کردن هیرو بی‌وقفه تلاش می‌کند. اما زمانی‌که هیرو به حقیقت مرگ برادرش پی می‌برد، با کمک بی مکس و استعداد خودش، گروهی متشکل از قهرمانان بزرگ با توانایی‌هایی قابل‌توجه را تشکیل می‌دهد.

ماداگاسکار  – Madagascar

  • کارگردان: اریک دارنل، تام مک‌گراث
  • سال ساخت: ۲۰۰۵

ماداگاسکار از بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی است. این فیلم در مورد گروهی از حیوانات ساکن باغ وحشی در شهر نیویورک است که دست سرنوشت آن‌ها را به جنگل‌های ماداگاسکار می‌رساند.

حالا این چهار حیوان یعنی الکس، مارتی، گلوریا و ملمن باید راهی برای سازگاری با طبیعت پیدا کرده و از نو زندگی خود را شکل دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های نتفلیکس (Netflix) [22 عنوان برتر]

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Into the Spider-Verse

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردانان: باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رودنی روثمن

مرد عنکبوتی: به دورن دنیای عنکبوتی از بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی است. داستان انیمیشن مرد عنکبوتی درباره پسری به نام «مایلز مورالز» است که از طرفداران مرد عنکبوتی بوده و به اصرار خانواده‌اش مجبور به تحصیل در مدرسه نمونه دولتی شده است.

پدر مایلز افسر پلیس است و عقیده دارد که مرد عنکبوتی برای شهرشان یک خطر و تهدید به حساب می‌آید.

شگفت انگیزان – The Incredibles

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: برد برد

این اثر از بهترین انیمیشن‌های جنگی و ماجراجویی است که مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان قرار گرفت. داستان انیمیشن اکشن شگفت انگیزان درباره یک خانواده ابرقهرمان به نام «پار» است که به دلیل اعتراضات مردم و قوانین دولت باید مانند مردم عادی زندگی کنند.

پاندای کونگ فو کار – Kung Fu Panda

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردانان: جان استیونسن و مارک آزبرن

پاندای کونگ‌فو کار نیز یکی از بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی است که با ترکیب ژانر کمدی به عنوان یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های اکشن دنیا شناخته می‌شود.

داستان انیمیشن اکشن پاندای کونگ‌فو کار که جزء بهترین انیمیشن های ژانر اکشن به شمار می‌رود، در چین باستان روایت می‌شود و درباره یک پاندا به نام «پو» بوده که به طور اتفاقی تبدیل به استاد کونگ‌فو می‌شود.

رایا و آخرین اژدها – Raya and the Last Dragon

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردانان: کارلوس لوپز استرادا و دان هال

رایا و آخرین اژدها از انیمیشن‌های اکشن جذابی بوده که در فهرست بهترین انیمیشن های 2021 قرار گرفته است. داستان رایا و آخرین اژدها در قبیله‌ای شاد و زیبا اتفاق می‌افتد. سال‌ها پیش سرزمین کوماندرا به واسطه دوستی با اژدهایان بسیار آباد و قدرتمند بود اما موجودات اهریمنی به نام دورون‌ها به کوماندرا حمله کردند و اژدهایان خود را قربانی و دورون‌ها را از سرزمین دور کردند.

چگونه اژدها را تربیت کنیم  – How To Train Your Dragon

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردانان: کریس سندرز و دین دبلوا

این کارتون اکشن و هیجانی اقتباسی از یک رمان با همین نام است که در زمان اکران به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. داستان این انیمیشن سه بعدی درباره یک وایکینگ به نام «هیکاپ» است که در سرزمینشان همیشه مورد حمله و تهاجم اژدهایان قرار می‌گیرد.

هیکاپ به دلیل جثه کوچکش نمی‌تواند با آنها مقابله کند و مانند مردم سرزمینش در برابر آنها بجنگد. روزی دوستی او با یک اژدها به نام «خشم شب» همه چیز را تغییر می‌دهد.

ابر ذهن – Megamind

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: تام مک‌گرث

ابر ذهن یکی دیگر از بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی است که با نام‌های کله کدو و نابغه نیز شناخته می‌شود.

داستان انیمیشن ابر ذهن درباره دو قهرمان به نام‌های «ابر ذهن» و «مترومن» است که از فضا به زمین آمده‌اند. هر دو قهرمان دارای قدرت‌های خارق‌العاده‌ای هستند و توانایی انجام کارهای عجیبی دارند.

ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار – The Adventures of Tintin The Secret of the Unicorn

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ

این انیمیشن اکشن بر اساس مجموعه کتاب‌های ماجراهای تن‌تن و میلو ساخته شده که در زمان انتشار توانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد.

داستان انیمیشن ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار درباره تن‌تن است که به همراه سگش در بازار قدیمی شهر، ماکت یک کشتی کوچک به نام «اسب شاخدار» را می‌خرد. این ماکت متعلق به شخصی به نام «سرفرانسیس» بوده که در آن نقشه گنجی را جاسازی کرده است.

ظهور نگهبانان – Rise of the Guardians

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: پیتر ریمزی

این اثر از کارتون‌های اکشن نیز یکی از آثار پرمخاطب بود که در زمان پخش توانست توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کند. داستان این انیمیشن درباره یک گروه شیطانی به نام «قیر» بوده که در حال آماده سازی نیروهای خود برای حمله به زمین و از بین بردن کودکان است.

در این میان یک گروه سه نفره به نام «محافظین فناناپذیر» متشکل از یک خرگوش و دو انسان برای مبارزه با گروه قیر برمی‌خیزند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه

کوبو و دو تار – Kubo and the Two Strings

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردانان: تراویس نایت

داستان این انیمیشن درباره پسری به نام کوبو است که در ژاپن باستان زندگی می‌کند. کوبو تنها یک چشم دارد و از مادر بیمارش مراقبت می‌کند. اما شبحی از گذشته به سراغ او می‌آید و آتش انتقامی کهنه را در او شعله ور می‌کند.

بتمن: نقاب شبح – Batman: Mask of the Phantasm

  • سال ساخت: 1993
  • کارگردانان: بروس تیم و اریک رادومسکی

یکی از بهترین کارتون های اکشن که در ژانر ژانر نئو-نوآر، معمایی و علمی-تخیلی ساخته شده، انیمیشن بتمن: نقاب شبح است. اگرچه این اثر به علت اکران محدود نتوانست فروش بالایی داشته باشد اما از بهترین کارتون های اکشن سری بتمن محسوب می‌شود.

لگو بتمن – The Lego Batman

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: کریس مک‌کی

داستان لگو بتمن درباره یک ابر قهرمان به نام «بتمن» است که باید شهر گاتهام را از دست خلافکاران و تبهکاران حفظ کند. رئیس خلافکارهای خراب کار شخصیتی به نام «جوکر» است که اصلی‌ترین دشمن بتمن محسوب می‌شود. با بالا گرفتن درگیری و آشوب، بتمن برای مقابله با جوکر و گروهش از دوستان خود کمک می‌گیرد تا شهر را از دست آنان نجات دهد.

هیولای دریا – The Sea Beast

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی
  • سال ساخت: 2022
  • کارگردانان: کریس ویلیامز

داستان این برترین انیمیشن اکشن ماجراجویی درباره هیولاهای دریایی است که به گفته مردم سال‌ها درد و رنج را برای مردم آورده اند.

دختری به نام میزی برامبل با شکارچی معروف هیولاهای دریایی جیکوب هالند همراه می‌شود. میزی در کودکی پدر و مادر خود را به‌خاطر هیولاهای دریایی از دست داده و جیکوب بین مردم بسیار احترام دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های سینمایی جهان

حکمرانی سوپرمن ها – Reign of the Supermen

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی
  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: سام لیو

داستان این انیمیشن که از بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی است، به اتفاقات پس از مرگ سوپرمن می‌پردازد. یعنی سوپرمن مرده و لویی لین نیز بخاطر مرگ او بسیار افسرده شده است.

در این انیمیشن «لکس لوتر» یک اسلحه جدید می‌سازد که با استفاده از آن می‌تواند سوپرمن بعدی باشد. حال با ساخت این اسلحه ماجراهای زیادی اتفاق می‌افتد.

ماجراجویی در پاریس – Miraculous : Tales of Ladybug & Cat Noir

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی
  • کارگردان: توماس آستروک و ویلفرد پین
  • سال ساخت: 2015

انیمیشن ماجراجویی در پاریس، داستان دو نوجوان پاریسی با نام‌های لیدی باگ و کت نویر را روایت می‌کند که این دو شخصیت به دو ابرقهرمان تبدیل می‌شوند تا از پاریس علیه تبهکاران محافظت کنند. این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن های ماجراجویی است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دی سی

نورم از قطب شمال : ماجراجویی پادشاه – Norm of the North : King Sized Adventure

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی
  • کارگردان: ریچارد فین و تیم مالتبی
  • سال ساخت: 2019

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های ژانر اکشن «نورم از قطب شمال: ماجراجویی پادشاه» است. داستان این انیمیشن از این قرار است که یک باستان شناس شرور شیء عتیقه‌ای را می‌دزدد. نورم به همراه دوستانش باید به دنبال سرنخ‌هایی از آن شی بگردند تا عتیقه را برگردانند اما همه چیز زمانی پیچیده‌تر می‌شود که آنها با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

سگ های نگهبان – PAW Patrol: The Movie

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی
  • کارگردان: اندرو هیکسون
  • سال ساخت: 2021

«سگ های نگهبان»، انیمیشنی در ژانر ماجراجویی کمدی و محصول سال 2021 کشورهای کانادا و آمریکاست. داستان این انیمیشن حول ماجراجویی هیجان انگیز «رایدر» و سگ‌های نگهبان در «ادونچر سیتی» می‌چرخد.

آن ها باید در برابر شهردار «هومدینگر» بایستند تا او نتواند این شهر را به نابودی، آشوب و هرج و مرج بکشاند.

موزلی – Mosley

بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی
  • کارگردان: کربی اتکینز
  • سال ساخت: 2019

این انیمیشن که از بهترین انیمیشن های ژانر اکشن بوده، توسط کربی اتکینز نوشته و کارگردانی شده است. این انیمیشن داستان موزلی را نشان می‌دهد، موجودی که علیه زندگی برده داری شورش می‌کند و در جستجوی شهر افسانه‌ای آپ رایتس به سفر می‌رود.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین انیمیشن های ژانر اکشن پرداختیم. انیمیشن‌هایی بسیار جذاب و دیدنی که شما نیز از دیدن آنها لذت خواهید برد. شما می‌توانید براساس سلیقه خود نسبت به انتخاب انیمیشن‌های مورد نظر در این لیست اقدام کنید. بهترین انیمیشن های ماجراجویی معرفی شده در اینجا را از دست ندهید.

سوالات متداول

انیمیشن اکشن چی ببینیم؟

انیمیشن‌های اکشن بسیار جذاب هستند و مطمئنا از دیدن آنها لذت خواهید برد. در این مطلب انیمیشن های اکشن و ماجراجویی معرفی شدند و از بین آنها می‌توان به رنگو، ماداگاسکار، لگو بتمن، هتل ترانسیلوانیا، سگ های نگهبان و … اشاره کرد که بسیار جذاب هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین انیمیشن های اکشن و ماجراجویی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    جای کارولین خالیه

    پاسخ

    رایا و آخرین اژدها، ماجراجویی در پاریس بهتریننننننننننننن🥺🥺🥺🖇🖇🖇🖇🖇🖇🍃🍃🍃🍃🍃❤❤❤❤🔮🔮🔮🔮🔮🔮🕊🕊🕊🕊🕊🕊🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🐻‍❄️🐻‍❄️🐻‍❄️🐻‍❄️🐻‍❄️🐻‍❄️🐻‍❄️

    پاسخ