;
coinex

لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ ؛ پایه‌های سست حقیقت!

براساس اخباری که به‌تازگی منتشر شده، احتمال می‌رود به‌زودی شاهد لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ و پایان کار این سرویس نوپا باشیم.

طبق گزارشی که خبرگزاری رویترز منتشر کرد، قرار بود بعد از سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری، این شبکه اجتماعی تبدیل به یک شرکت سهامی‌عام شده؛ رسما فعالیت خود را کند. اما حال اینگونه به‌نظر می‌رسد که تمام تلاش‌ها و هزینه‌های هنگفتی که به این شبکه اجتماعی اختصاص یافته نمی‌تواند از فروپاشی این سرویس جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:‌ بازگشت پارلر به گوگل پلی استور همزمان با حذف شبکه اجتماعی ترامپ!

ماجرای لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ از چه قرار است؟

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ خبر ایجاد قرارداد خرید میان گروه رسانه و فناوری ترامپ که مالک شبکه اجتماعی Truth است با شرکت ورلد اکویسیشن، به یکی از مهم‌ترین اخبار دنیای رسانه تبدیل شد؛ اما حالا خبر لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ با وجود تمام حمایت‌های مالی، بسیاری از کاربران فضای مجازی را شگفت زده کرده است.

Truth Social Media

احتمال می‌رود که قوانین فدرال در ارتباط با ممنوعیت قراردادهای خرید، پیش‌ از عرضه اولیه یک شرکت دلیل اصلی لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ باشد. با این‌حال جزییات مشکلاتی که پیش‌روی این معامله قرار دارد و احتمال دخالت دادگستری آمریکا در معامله همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در ادامه باید به این موضوع اشاره کرد که شرکت هولدینگ DWAC اساسا با هدف وارد کردن TMTG به بازار سهام، عدم گزارش‌دهی شفاف و دور زدن موانع نظارتی ایجاد شد. اکنون DWAC به صورت عمومی معامله می‌شود و با جذب سرویس Truth Social ،TMTG به یکی از دارایی‌های شرکت خریدار تبدیل می‌شود.

شرکت DWAC در حالی که با مشکلات حقوقی بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، پیشنهاد تمدید معامله تا تاریخ سپتامبر ۲۰۲۳ را ارائه کرده است. برای تصویب این پیشنهاد، لازم است ۶۵ درصد سهام‌داران حمایت خود را اعلام کنند.

باید گفت که بدون حمایت سرمایه‌گذاران کار شرکت DWAC خاتمه پیدا می‌کند و قرار است که روز پنجشنبه منحل شود. در پی منحل شدن DWAC، تمام سرمایه سهام‌داران باید بازگردانده شود و این موضوع می‌تواند مشکلات مالی بزرگی برای Truth Social به همراه داشته باشد. در حال‌حاضر مدیران Digital World مشغول بررسی گزینه‌های دیگری هستند که از پایان کار این کمپانی جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که این شرکت می‌تواند زمان اعلام نتیجه نهایی نظر سهام‌داران را به تاخیر بیاندازد و فرصت بیشتری جهت کسب اعتماد سهام‌داران و در نتیجه جلوگیری از لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ برای خود فراهم کند. شبکه اجتماعی مذکور به‌تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته اما از نظر مالی با مشکلاتی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره لغو معامله شبکه اجتماعی ترامپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر