;
coinex

جزئیات جدیدی از لایحه CHIPS منتشر شد

رئیس جمهور جو بایدن حدود یک ماه پیش لایحه مربوط به تراشه‌ها موسوم به CHIPS را امضا کرد. حالا جزئیات جدیدی از لایحه CHIPS فاش شده است.

هجدهم مردادماه 1401، رئیس جمهور جو بایدن لایحه تراشه‌ها را برای تبدیل شدن به قانون و رسیدن به مرحله اجرایی تصویب کرد و حال، بعد از گذشت نزدیک به یک ماه جزئیات جدیدی از این لایحه فاش شده است.

در واقع روز گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا جزئیات خاصی از این لایحه را منتشر کرد و مشخص کرد که بودجه 50 میلیارد دلاری به چه نحوی هزینه خواهد شد.

وزارت بازرگانی در این گزارش مدعی شده که اهداف کلیدی و مهم این قانون، بازگرداندن آمریکا به جایگاه پیشگامانه در تولید تراشه و قطعات نیمه‌هادی است و بر همین اساس بر ایجاد مشاغل جدید و ذخیره مناسب تراشه برای شرایط بحرانی تاکید شده است. دراین قانون، همچنین قرار است بودجه‌هایی به شرکت‌های واجد شرایط برای رسیدن به اهداف طرح اختصاص داده شود و برای واجد شرایط بودن برای دریافت کمک، کمپانی‌ها بایستی تراشه‌های خود را در آمریکا تولید کنند.

بیشتر بخوانید: تبدیل آمریکا به قطب تراشه جهان ؛ موافقت سنا با بودجه 280 میلیارد دلاری!

جزئیات جدیدی از لایحه CHIPS

تولید تراشه در خاک آمریکا به طور خاص شامل ساخت کارخانه و راه‌اندازی خط تولید مناسب است. در بیانیه مرتبط با این قانون آمده که شرکت‌ها و نهادهای علاقه‌مند به دریافت امتیازات مالی و قانونی بایستی توانایی خود در زمینه تامین مالی،‌ استفاده از تکنولوژی مناسب، مدرنیزه کردن کارخانه‌ها، بسته‌بندی، تست و تحقیق و توسعه نشان دهند و به طور خاص 39 میلیارد دلار صرف ساخت ظرفیت تولید داخلی تراشه‌ها در آمریکا می‌شود.

از این مبلغ قرار است 28 میلیارد دلار به عنوان طرح تشویقی به تولیدکنندگانی اختصاص یابد که تصمیم دارند نسل جدیدی از تراشه ها را ایجاد کنند. 11 میلیارد دیگر قرار است به برنامه‌های تحقیق و توسعه در فرایند ساخت تراشه‌ها اختصاص یابد و این شامل تاسیس مرکز ملی فناوری نیمه‌رسانا (NSTC) است که از آن به عنوان یک نهاد نیمه‌دولتی یاد شده است.

جزئیات جدیدی از لایحه CHIPS منتشر شد

با تاسیس این نهاد، قرار است که شرکت‌های خصوصی، وزارت دفاع، وزارت انرژی و بنیاد ملی علوم ایالات متحده گردهم بیایند تا با همکاری هم فرایند تحقیق و توسعه در خصوص تراشه‌های جدید و ساخت نسخه‌های اولیه را پیش ببرند.

در گزارش وزارت بازرگانی خاطرنشان شده که بودجه‌ای که برای تاسیس نهاد جدید در نظر گرفته شده است بایستی به عنوان سرمایه اولیه باشد و این وزارتخانه سازمانی را تصور کرده که به مرور رشد می‌کند و حمایت‌های مالی و تحقیقاتی همه‌جانبه در بخش نیمه‌هادی‌ و میکروالکترونیک به پیشبرد اهداف نهایی آن کمک می‌کنند. در فوریه 2023 نیز قرار است جزئیات دیگری از طرح‌ها و مراحل اجرایی شدن قانون تراشه‌ها منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتشار جزئیات جدیدی از لایحه CHIPS چیست؟ نظارت خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر