;
coinex

نحوه شناسایی حساب های تجاری مشمول مالیات اعلام شد [+سقف تراکنش]

معیار شناسایی حساب های تجاری مشمول مالیات توسط شورای پول و اعتبار با مصوبه‌ای مشخص شد. این مصوبه، نحوه تشخیص حساب‌های تجاری و غیر تجاری را مطرح می‌کند.

بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، در صورتی که یک حساب به صورت ماهانه بیشتر از 100 تراکنش داشته باشد و در این تراکنش‌ها، 35 میلیون پول جابه‌جا شود، یک حساب تجاری شناخته می‌شود و مشمول مالیات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مالیات بر عایدی سرمایه شامل معامله طلا، ارز و خودرو خواهد شد

حساب های تجاری مشمول مالیات

در یک سال اخیر، پوزهای فروش ساماندهی شده و این موضوع منجر به دردسر افتادن برخی از فروشندگان گشته است. به همین دلیل فروشندگان، روش های پرداخت جایگزین مانند کارت به کارت را انتخاب کرده‌اند. سازمان مالیاتی، حساب‌های شخصی و تجاری را تفکیک کرده است. بنابراین موضوع، با حساب‌های تجاری متصل به دستگاه پوز، مانند حساب‌های شخصی برخورد نخواهد شد.

حساب های تجاری مشمول مالیات

قائم مقام بانک مرکزی، «اصغر ابوالحسنی» درباره تفکیک و شناسایی حساب‎های تجاری و غیر تجاری گفت، بر اساس مصوبه اعلام شده از سوی شورای پول و اعتبار، کسب و کارهایی با تعداد تراکنش بیش از 100 عدد با مبلغ 35 میلیون، یک حساب تجاری محسوب می‌شوند.

بنابر گفته او پیامکی حاوی تجاری بودن حساب، برای افراد ارسال خواهد شد و اخذ مالیات را به آنان اطلاع می‌دهند. اگر فرد مورد نظر ادعا کند که کار تجاری انجام نمی‌دهد و در تشخیص اشتباهی رخ داده است، باید با همراه داشتن مدارک مورد نیاز، به سازمان مالیاتی مراجعه نماید. ابوالحسنی اعلام می‌کند که از اول مهر ماه، پیامک‌های تجاری و غیر تجاری ارسال خواهند شد. معاون نظارت مرکزی «ابوذر سروش» در مورد صاحبان حساب‌های تجاری، گفت:

«آستانه روزانه نقل و انتقالات غیر حضوری به 5 میلیارد ریال و ماهانه 30 میلیارد ریال افزایش یافته است. علاوه بر آن، از آنجایی که ابزار چک در کسب و کارهای اشخاص کاربرد زیادی دارد، حد نصاب بازگشت چک‌های قبلی یا ثبت صدور و تأیید چک‌ها در سامانه صیاد برای صدور و اعطای دسته چک جدید که برای عموم مردم 80 درصد در نظر گرفته شده بود برای صاحبان حساب‌های تجاری به 60 درصد کاهش یافته است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حساب های تجاری مشمول مالیات چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حالا ما که مثلا با دو تراکنش در ماه ۶۰ میلیون میاد به حسابم تجاری حساب میشود یا شخصی . یعنی اگه ۱۰۰ تراکنش نداشته باشیم مثلا من در ماه با ۵ تراکنش حقوق من و دو جا کار میکنم واریز میشود و این ۵ تراکنش سر هم‌۶۰ میلیون میشود تجاری حساب میشود یا غیر تجاری؟

    پاسخ