;
coinex

آنچه در رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت به گزارش تکراتو

اختتامیه رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت در 16 شهریور برگزار شد. هدف از این رویداد ایجاد تعاملی درست و جذب هکرها و نیروی علافه‌مند به حوزه‌ی امنیت سایبری بود.

هدف از برگزاری این رویداد آشنایی هر چه بیشتر مدیران سازمان‌های کشور با مقوله باگ بانتی و تعامل نزدیکتر متخصصین امنیتی با سازمان‌ها و نهادهای قانونگذار در این حوزه است. در روز 16 شهریور سالن صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان سومین رویداد سالانه امنیتی CTB شرکت دانش بنیان باگدشت بود.

شرکت‌کنندگان در این رویداد مدیران امنیت سازمانهای مختلف، نمایندگان نهادهای نظارتی و متخصصین امنیت بودند. رویداد با ارائه‌ی رایتاپ‌های متخصصینی همچون آقای دکتر نفیسی اصل، اقای مهندس هیبتی و خانم دکتر کشاورز آغاز گردید.

بیشتر بخوانید:‌ ده تخصص پرطرفدار در مشاوره آنلاین پزشکی به روایت پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

ارائه‌ی رایتاپ‌‌ها تخصصی در رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت

جناب آقای دکتر طوقانیان، نماینده سازمان پدافند غیرعامل، پتانسیلهای استفاده از پلتفرمهای باگ بانتی را ارائه نمودند و از فرصتهایی همچون ارزشگذاری امنیت سایبری سازمانها و امکان استفاده از فرصت امریه امنیت سایبری برای متخصصین این حوزه با حمایت سازمان پدافند غیرعامل در پلتفرمهای باگ بانتی صحبت کردند. ایشان همچنین به جزییات افزایش سطح آگاهی مدیران سازمانها و شکستن سدها و مقاومتها در برابر اجرای صحیح امنیت سایبری در کشور پرداختند.

رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت

در رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت جناب آقای سرگرد غفاری، نماینده پلیس فتای تهران نیز در سخنرانی خود به حمایت پلیس فتا از روند اجرای باگ بانتی در کشور و لزوم اجرای باگ بانتی همراه با تست نفوذ در سازمانها اشاره کردند. ایشان به ارایه آماری از پرتکرارترین رخدادهای امنیتی گزارش شده به پلیس فتا و تایم لاین رخدادهای سایبری کشور اشاره داشت و با مقایسه عملکرد پلتفرمهای باگ بانتی، بر اهمیت توسعه این نوع از خدمات اشاره نمودند.

پنل تبادل تجریات در رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت

پنل تبادل تجربیات در خصوص رخدادهای سایبری اخیر با حضور جناب آقای مهندس حاج مبینی مدیر امنیت سایبری شرکت ایرانسل، جناب آقای مهندس پوراعظم مدیر ریسک بانک خاورمیانه، جناب آقای مهندس قهرود مدیر ریسک شرکت آریاساسول و جناب آقای مهندس کیایی فر مشاور ارشد امنیت سیستمهای صنعتی برگزار شد.

بر اساس تجربیات و نظرات این متخصصین مهمترین نکته در ارتقا امنیت کشور تکیه بر نگهداشت نیروی انسانی متخصص، تاکید بر آموزش تخصصی و دیده شدن نیروی متخصص در سازمانها میباشد. به گزارش تکراتو مختصری از این پنل را بخوانید:

 رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت

در این پنل متخصصین به بررسی تحلیل خود از تکرار سناریو حملات رخدادهای اخیر سازمانها و راهکار عملیاتی ارتقا امنیت سایبری کشور با توجه به نرخ بالای مهاجرت پرداختند. متخصصین در حوزه‌های شبکه‌های موبایل، مالی بانکی، سازمانهای صنعتی و بخش نفت و گاز تجربیات و پیش‌بینی خود را از آینده‌ی امنیت سایبری کشور با توجه به کمبود منابع انسانی و رشد آمار مهاجرت نیروی علاقه‌مند به یادگیری ارائه دادند.

از جمله مواردی که در این پنل به آن اشاره شد و لزوم ارتقا و دیده شدن نیروهای متخصص امنیت در سازمانها، برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت، آشنا ساختن مدیران عالی سازمانها با استراتژیهای امنیت سایبری بود. همچنین متخصصین به منظور جلوگیری از حملات سایبری به لزوم در نظر داشتن جذب نیروی متخصص بیشتر و همچنین استفاده از سیستم اشتراک اطلاعات اشاره کردند.

باگدشت با خدمتی دیگر

پس از پنل تبادل نظرات، سرکار خانم دکتر دهبسته مدیرعامل مجموعه باگدشت با بررسی عملکرد این شرکت امنیتی در طول 4 سال گذشته از چالشهای این پلتفرم در این مدت سخن گفتند تا بتوان تعامل سازنده تری میان سازمانها و متخصصین امنیتی ایجاد نمود. ایده‌ی رهنمون سازی برای هکرهای نوجوان برای جذب آنها در حوزه‌ی امنیت سایبری، از دیگر جذابیتهای بادگشت بود که تعاملی دوستانه را بین ارگانها و هکرها ایجاد می‌کرد.

در ادامه دکتر دهبسته به همکاری جدید باگدشت با شرکت ایرانسل اشاره نمود که در قالب ارایه گستره متنوعی از خدمات امنیتی یا SECaaS در برنامه این شرکت قرار گرفته است. این همکاری در فاز یک خود قرار دارد و به مرور زمان خدمات امنیتی متنوعی را پوشش خواهد داد تا سازمانها و شرکتهای مختلف از آن بهره مند گردند.

رویداد امنیتی CTB باگدشت

با ارائه‌ی نکات تخصصی توسط نمایندگان شرکت سفرهای علی بابا جناب آقای مهندس قیم و شرکت دیجی کالا جناب آقای مهندس کاظمی رویداد ادامه یافت. این دو بزرگوار به بیان تجربیات خود از اجرای باگ بانتی پرداختند و نکاتی جهت بهبود نتایج ارایه گردید. از جمله نکاتی که در این بخش ارائه گردید موفقیت تیم علی بابا در چالش امنیتی دوره آموزشی باگدشت با موضوع RedTeam/BlueTeam بود.

در پایان اختتامیه سومین رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت به سه متخصص امنیتی برتر هدایای نفیسی ارایه شد. متخصصین امنیتی باگدشت در طول یک هفته گذشته بر روی سامانه‌های شرکتهای حامی رویداد یا شرکت‌های دیجی کالا، شرکت سفرهای علی بابا، بانک ملی ایران و شرکت ایرانسل به شناسایی مشکل امنیتی پرداخته بودند.

بیشنر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ارتقای امنیت سایبری در ایران با همکاری نیروی جوان و هکرهای نوجوان چیست؟ نظرات خود را در مورد رویداد امنیتی CTB شرکت باگدشت با  تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر