;
coinex

احتمال شدت گرفتن ویروس کرونا با آغاز فصل پاییز

کریستن دروستن، مدیر موسسه ویروس‌شناسی مجتمع پزشکی شاریته برلین، نسبت به احتمال شدت گرفتن ویروس کرونا با آغاز فصل پاییز به مقامات کشورها هشدار داد.

کریستن دروستن، ویروس شناس معتبر آلمانی و مدیر موسسه ویروس‌شناسی مجتع پزشکی شاریته برلین، نسبت به شدت گرفتن شاخص ابتلا به ویروس کرونا، عامل بیماری کووید 19 با آغاز فصل پاییز به مقامات هشدار داده است.

او از مقامات خواسته تا به منظور مقابله با آثار شدت گرفتن ویروس کرونا در این موج آماده شوند.‌ طبق پیش‌بینی او این موج پیش از ماه دسامبر (قبل از ماه آذر) آغاز خواهد شد و این سویه‌های جدید ویروس همچنان باعث افزایش موارد ابتلا خواهد شد. دروستن در ادامه متذکر می‌شود که حتی با وجود خفیف بودن موارد ابتلا به این ویروس نیز احتمالاً باید منتظر افزایش تعداد مبتلایان و کمبود نیروی کار باشیم.

این ویروس‌شناس و کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی که در سال گذشته به علت پژوهش‌های برجسته خود جایزه علمی سنای برلین را دریافت کرده است، در ادامه گفت: « احتمالا گذر بیشتر مبتلایان به بیمارستان نمی‌افتد اما تعداد بسیار زیادی برای یک هفته بیمار خواهند بود».

بیشتر بخوانید: تایید واکسن استنشاقی کرونا ؛ روشی نوین و ارزان برای مقابله با پاندمی!

احتمال شدت گرفتن ویروس کرونا با شروع فصل پاییز

دروستن در ادامه خاطرنشان کرد: «پیش از این که تعداد شاغلان مبتلا به این بیماری آنقدر زیاد شود که مراکز درمانی نتوانند به درستی کار خود را ادامه دهند یا حتی نیروی پلیسِ کافی در اختیار نباشد، باید به فکر چاره بود. وی هشدار داد که باید آماده بود و در شرایط اضطراری تصمیمات سریع و مناسب گرفت و در همین رابطه خواستار اجباری شدن دوباره استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی سرپوشیده شد».

شدت گرفتن ویروس کرونا

اما وزیر بهداشت آلمان پیش‌بینی متفاوتی از وضعیت ابتلا به کرونا ویروس در فصل پاییز دارد. بر خلاف این پیش‌بینی، کارل لاترباخ، وزیر بهداشت دولت فدرال آلمان، حدس می‌زند که این کشور در فصل پائیز با یک موج متوسطی از این پاندمی روبرو خواهد بود.

او در ادامه نسبت به آمادگی مناسب دولت فدرال آلمان برای تمامی سناریوهای محتمل به مردم این کشور اطمینان خاطر داد. لاترباخ همینطور در گفت‌و‌گو خود با روزنامه «راینیشه پست» آلمان، ضمن تاکید بر تحت کنترل بودن موج جدید کرونا در ما‌های آتی سال 2022، اقداماتی مانند استفاده از ماسک‌های FFP2 در وسائل نقلیه عمومی شهری و بین‌شهری، در مراکز درمانی و مراقبتی و در مطب پزشکان، بر پایه قانون جدید حفاظت در برابر عفونت در آلمان را اجباری دانست.

وزیر بهداشت آلمان، کارل لاترباخ، معتقد به اعمال شهربندان (Lockdown) به مانند آنچه که در موج‌های قبلی اعمال شد، را قابل توجیه نمی‌داند. همینطور تاکید کرد که دیگر نیازی به تعطیلی مدرسه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها نیست.

او اعمال این تدابیر را در صورتی ضروری می‌داند که دوباره در وضعیت شدید پاندمی قرار بگیرند ولی طبق گفته او احتمالا چنین خطری برای آلمان وجود نخواهد داشت. کشور آلمان در حال حاضر درگیر دو زیر سویه به شدت مسری‌تر امیکرون به نام‌های BA.4 و BA.5 است اما قدرت ابتلا به بیماری آن‌ها، خصوصاً در میان افراد واکسینه‌شده به مراتب کمتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد احتمال شدت گرفتن ویروس کرونا با آغاز فصل پاییز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر