;
coinex

شکست استراتژی اپل ؛ میزان پیش‌سفارش آیفون 14 پلاس کمتر از آیفون 13 مینی است!

گزارش یک تحلیلگر شناخته شده دنیای فناوری شکست استراتژی اپل را برای آیفون 14 پلاس نشان می‌دهد و اینکه پیش‌سفارش این گوشی نسبت به پیش‌بینی‌ها، بسیار کمتر است.

Ming-Chi Kuo تحلیلگر شناخته شده دنیای فناور گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده آمار پیش‌سفارش آیفون 14 پرو مکس، آیفون پرو 14 و دو مدل معمولی این سری خوب بوده است.

در این گزارش آمده، پیش‌سفارش آیفون 14 پرو مکس نسبت به آیفون 13 پرو مکس بهتر بوده اما در مقایسه بین آیفون 14 پلاس و آیفون 13 مینی، مدل مینی عملکرد بهتری داشته است. این خبر به شدت غافلگیرکننده است به خصوص با توجه به اینکه فروش ضعیف مدل مینی اپل را مجبور به توقف تولید آن کرد. با توجه به این شرایط باید دید که اپل تصمیم به افزایش تولید مدل پرو خواهد گرفت یا خیر.

بیشتر بخوانید: ظرفیت باتری سری آیفون 14 مشخص شد

گزارش پیش‌فروش آیفون 14 پلاس و شکست استراتژی اپل

نکات اصلی گزارش Ming-Chi Kuo عبارتند از:

  1. زمان تحویل بیشتر از 4 هفته می‌تواند نشان دهنده حجم بالای تقاضا باشد و زمان تحول مدل‌های آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو بیشتر از 4 هفته ذکر شده است.
  2. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از روز رونمایی موجود و قابل خرید بودند که این موضوع نشان دهنده حجم کم تقاضا برای این دو محصول است. ظاهراً حجم پیش‌سفارش آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از آیفون SE 3 و آیفون 13 مینی هم کمتر بوده است.
  3. آیفون 14 پلاس جایگزین آیفون 13 مینی است اما حجم پیش‌سفارش این گوشی نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد، بسیار کمتر است. این موضوع نشان دهنده شکست استراتژی اپل برای تقسیم‌بندی مدل‌های سری آیفون 14 است.
  4. فاصله بین ثبت پیش‌سفارش و تحویل آیفون 14 پرو و پرو مکس کمی طولانی‌تر از آیفون 13 پرو و پرو مکس است اما این بازه زمانی برای آیفون 14 و 14 پلاس نسبت به آیفون 13 و 13 مینی کوتاه‌تر است.

شکست استراتژی اپل

به گفته Ming-Chi Kuo این گزارش پیش‌فروش لزوماً باعث نمی‌شود که اپل بلافاصله تولید مدل‌های پرو را افزایش دهد. این موضوع بستگی به این دارد که این حجم تقاضا تا چه مدت باقی بماند.

اگر پس از گذشت مدتی، تقاضای آیفون 14 و آیفون 14 پلاس افزایش پیدا نکند، احتمالاً اپل ظرف چند هفته آینده پیش‌بینی تولید و تحویل برای ماه نوامبر (آبان) و پس از آن را کاهش می‌دهد. طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، احتمالاً تقاضای شدید برای مدل‌های پرو حداقل تا ماه نوامبر باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکست استراتژی اپل برای آیفون 14 پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر