;
coinex

قابلیت تماس اضطراری در آیفون 14 چگونه کار می‌کند؟

در جنگلی دورافتاده هستید، و یا در دشتی بیابانی گیر افتاده‌اید؟ نگران نباشید، به کمک قابلیت تماس اضطراری در آیفون 14 ، اپل برایتان نیروی امداد خواهد فرستاد!

بالاخره اپل به انتظار طرفداران خود پایان داد و زمان به معرفی پرچمداران اپل رسید تا با سورپرایزهای جدید «تیم کوک» و ترفندهای مرموز اپل روبرو شویم. از آیفون 14 در چهار مدل مختلف گرفته تا ایرپاد پرو 2 و اپل واچ سری 8، اپل واچ اولترا و البته اپل واچ SE همگی در شمار میهمانان این رویداد بودند.

در کنار تمام نوآوری‌ها و محصولات شگفت انگیز اپل که در این رویداد معرفی شدند، یک ویژگی بسیار مهم، حیاتی و کاملا جدید به iPhone 14 آمده است که می‌تواند فرشته نجات شما باشد! ویژگی تماس اضطراری SOS در آیفون 14 چیزی است که هر طبیعت‌گردی عاشق آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آیفون 14 پرو و پرو مکس رونمایی شدند ؛‌ پادشاهان جدید دنیای اسمارتفون‌ها!

قابلیت تماس اضطراری در آیفون 14 ، سفر به دورترین نقاط با خیالی آسوده

فرض کنید در جنگل، کوه یا بیابان گیر کرده‌اید و آنتن ندارید. اینجاست که اگر گوشی شما یکی از مدل‌های آیفون 14 باشد، برگ برنده شما رو می‌شود و می‌توانید قدرت ارتباط ماهوارهای را در دستان خود داشته باشید.

برای استفاده از این قابلیت کافی است به قسمت تماس‌های اضطراری یا SOS بروید. حال با یک رابط کاربری جذاب روبرو می‌شوید که موقعیت فیزیکی نزدیک‌ترین ماهواره را به شما نشان داده و از شما می‌خواهد که آیفون 14 خود را دقیقا به سمت نقطه خاصی از آسمان (محل قرارگیری ماهواره) بگیرید. پس از آن دیگر نیاز به اقدام خاصی از طرف شما نیست و تنها باید منتظر رسیدن نیروهای امدادی به محل باشید.

قابلیت تماس اضطراری در آیفون 14 چگونه کار می‌کند؟
نمایی از محیط کاربری قابلیت تماس اضطراری در آیفون 14

تماس SOS در آیفون 14 فعلا به مدت 2 سال برای تمامی کاربران پرچمدار جدید اپل رایگان خواهد بود و پس از دو سال، کاربران باید برای داشتن قابلیت تماس اضطراری آیفون 14 اشتراک ویژه‌ای خریداری کنند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این ویژگی کارآمد فعلا برای ساکنان آمریکا، آمریکای شمالی و کانادا در دسترس خواهد بود؛ البته ممکن است تا پایان سال به اروپا و آسیا نیز گسترش یابد. در ادامه می‌توانید نحوه عملکرد این سیستم را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

نکته دیگر این است که قابلیت اتصال ماهواره‌ای با قابلیت‌های جدید و پیشرفته آیفون 14 مانند سیستم تشخیص تصادف هماهنگ شده است تا در صورت بیهوش شدن کاربر به مرکز امداد اطلاع دهد. در پایان نیز باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر این قابلیت برای تماس‌های معمولی قابل استفاده نیست و نمی‌توانید با قابلیت تماس SOS در آیفون 14 با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت تماس اضطراری در آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر