;
coinex

حالت اکشن مود دوربین آیفون 14 چگونه کار می‌کند؟

حالت اکشن مود دوربین آیفون 14 ویژگی‌ایی است که در این دستگاه مانند یک دوربین ورزشی عمل می‌کند و می‌توان گفت که جایگزین خوبی برای دوربین گوپرو است.

پس از مدت‌ها انتظار طرفداران اپل، روز گذشته آیفون 14 بالاخره به طور رسمی معرفی شد. با آنکه سری گوشی‌های آیفون 14، مانند نسخه‌های قبلی آیفون، دچار تغییرات گسترده‌ای نشدند؛ اما می‌توان گفت ویژگی‌های این گوشی‌ها از لحاظ نرم‌افزاری بسیار ارتقا داشته‌ است.

تنظیمات دوربین آیفون 14 استاندارد، آیفون 14 پلاس، آیفون پرو و آیفون 14 پرو مکس از حالت Action Mode پشتیبانی می‌کنند که این ویژگی کاملا می‌تواند جایگزین دوربین‌های معروف GoPro شود.

بیشتر بخوانید: تراشه اپل A16 بایونیک رسما رونمایی شد؛ قدرتمندترین تراشه دنیا؟

قابلیت‌های حالت اکشن مود دوربین آیفون 14

حالت اکشن مود دوربین آیفون 14 کاربران را از استفاده از دوربین GoPro بی نیاز می‌کند. واضح است که دوربین آیفون 14 از لحاظ راحتی و اندازه نمی‌تواند مانند یک دوربین کوچک باشد؛ اما با بهره‌گیری از سنسور و فناوری‌های دالبی ویژن و HDR، از لرزش دوربین جلوگیری می‌کند و ویدئویی با کیفیت بالا تحویل می‌دهد.

در واقع این حالت با ثابت‌سازی یا لرزش‌گیری (Stabilization) پیشرفته، عملکردی کاملا مشابه، با دوربین گوپرو که افراد در برخی از فعالیت‌ها به خود می‌بندند، دارد.

البته که حالت اکشن مود دوربین آیفون 14 تنها ویژگی جدید این دستگاه نیست؛ بلکه از نظر سخت‌افزاری نیز دوربین این گوشی ارتقا داشته است. برای مثال سنسورهای دوربین نسخه استاندارد بزرگ‌تر شده. همچنین از وضوح بیش‌تر و دیافراگم ƒ/1.5 نیز بهره می‌برد.

گفتنی است که قابلیت Photonic Engine نیز که کیفیت عکس‌ها را در نور کم افزایش می‌دهد، نقش موثری در عملکرد فوق‌العاده دوربین آیفون 14 دارد.

طبق گزارش‌های اپل، فناوری Photonic Engine که ترکیبی از توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، عملکرد دوربین اولتراواید و دوربین TrueDepth تا 2 برابر در نور متوسط و کم را افزایش می‌دهد. این مورد همچنین موجب ارتقا 2.5 برابری در دوربین اصلی می‌شود.

Photonic Engine با بهره‌گیری از قابلیت‌های محاسباتی دیپ فیوژن در اوایل پروسه پردازش تصویر جهت ارائه جزئیات استثنائی، حفظ بافت‌های جزئی، نمایش بهتر رنگ و حفظ اطلاعات بیشتر در عکس، نهایتاً خروجی خیلی باکیفیت‌تری را به کاربر تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کیفیت دوربین آیفون 14 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر