;
coinex

لغو پروژه پیکسل بوک گوگل ؛ خبری از لپ‌تاپ گوگل نیست

طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که گوگل برنامه‌های آینده خود را در مورد پیکسل بوک گوگل را متوقف کرده است. بنابراین فعلاً خبری از عرضه این لپ‌تاپ نیست.

احتمالاً نباید انتظار داشته باشید که گوگل لپ تاپ جدیدی با برند پیکسل بوک عرضه کند. طبق گزارش جدیدی از The Verge به‌نظر می‌رسد که  این شرکت تصمیم گرفته است تا برنامه‌های خود در مورد Pixelbook Go 2019 را لغو کند و همچنین تیمی را که در حال ساخت آن بودند به سایر بخش‌های عملیات داخلی گوگل منتقل کرده است.

ظاهراً این اقدام برای کاهش هزینه است و پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش مشابهی در سال 2021 به این موضوع اشاره کرده بود که شرکت گوگل، پیکسل بوک گوگل جدیدی را برای عرضه در سال 2022 برنامه‌ریزی نکرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2022

لغو پروژه پیکسل بوک گوگل

به نظر می‌رسد که این اتفاق با انتشار جدیدترین برنامه سخت‌افزاری پیچیده Chromebook نسل اول برای گوگل ایجاد شد. همه این مشکلات به سال 2013 با Chromebook Pixel اصلی برمی‌گردد.

سپس پیکسل بوک در سال 2017 آمد که مشکلات خاص خود را داشت. پیکسل بوک اصلی قیمتی نزدیک‌ به لپ‌تاپ‌های ویندوزی 2 در 1 (تبلت‌های دومنظوره‌ای که قابلیت تبدیل به لپ‌تاپ را دارند) آن زمان داشت و هرگز در بین مصرف‌کنندگان عادی فروش خوبی نداشت.

پیکسل بوک گوگل

در پیگیری‌هایی که بعداً انجام شد، مشخص شد که تبلت Pixel Slate 2017 نیز از این موضوع ضربه خورده است. این بار گوگل از مایکروسافت سرفیس پرو تقلید کرد اما به دلیل عدم وجود حالت کامل تبلت با مشکلات نرم‌افزاری مواجه شد. سپس گوگل از ساخت تبلت‌های با سیستم عامل کروم خود به طور کامل به نفع لپ‌تاپ‌ها عقب‌نشینی کرد.

سپس Pixelbook Go 2019 به بازار آمد، یک لپ‌تاپ سنتی که در نهایت به نظر می‌رسید زمینه خوبی برای سخت‌افزار Chromebook ساخت گوگل فراهم کرده است. با این کار، گوگل نشان داد که چگونه در نهایت تغییرات قابل توجهی را در سیستم عامل کروم خود ایجاد کرده تا سیستم عامل را نسبت به ویندوز و macOS به روز کند و سخت افزار کاملی برای لپ‌تاپ خود داشته باشد.

با این حال، سه سال از آن زمان می‌گذرد و گوگل در مقابل سوالات بیشتر سکوت کرده است. این شرکت حتی در کنفرانس I/O خود به The Verge گفت که قصد دارد پیکسل بوک‌ها را در آینده حفظ کند، اما همچنین بر لزوم تغییرات در نوع جدید سخت‌افزار گسترده Chromebook به منظور دوام طولانی‌تر آن، تاکید کرد. اما، چه چیزی باعث این تغییرات می شود؟ احتمالاً این موارد پول و سازندگان تجهیزات اصلی هستند.

آیا پیکسل بوک گوگل در آینده عرضه می‌شود؟

با توجه به این موارد، منابع The Verge گزارش داده‌اند که نسل بعدی پیکسل بوک می‌تواند در سال 2023 معرفی شود، زیرا این لپ‌تاپ در حال طی کردن روند طولانی توسعه است. گوگل به وضوح می‌خواست این محصول را کنار بگذارد، اما به دلیل تغییرات و استقرار مجدد منابع ذکر شده توسط ساندار پیچای، ظاهرا این کار را نخواهد کرد.

مدیر ارتباطات گوگل به طور رسمی، لورا برین، بیانیه زیر را در این مورد به این نشریه ارائه کرد:

گوگل برنامه‌های محصول آینده یا اطلاعات پرسنل را به اشتراک نمی‌گذارد. با این حال، ما متعهد به ساخت و حمایت از مجموعه‌ای از محصولات گوگل هستیم که برای کاربرانمان نوآورانه و مفید هستند. در رابطه با افراد تیم نیز، در مواقعی که اولویت‌ها را تغییر می‌دهیم، لازم است روی انتقال اعضای تیم در دستگاه‌ها و خدمات مختلف کار ‌کنیم.پیکسل بوک گوگل

این بیانیه هیچ چیزی را تأیید نمی‌کند، اما اگر درست باشد، هنوز هم تعداد زیادی سخت افزار Chromebook عالی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را اکنون خریداری کنید. گوگل آنطور که در گذشته سعی در انجام آن داشته، نیازی به نوآوری در این فضا ندارد.

بر اساس این گزارش و در صورت صحت آن، احتمالاً گوگل اکنون بیشتر به سمت شرکای خود (سازندگان تجهیزات اصلی) در مورد سخت‌افزار Chromebook متمایل شود. از آنجایی که گفته می‌شود این یک اقدام برای کاهش هزینه است، به نظر می‌رسد که تمرکز گوگل بیشتر بر روی گوشی‌ها، ساعت‌ها و تبلت‌های اندرویدی با برند پیکسل باشد. انتظار می‌رود که بسیاری از این سخت‌افزارها در رویدادی در شهر نیویورک در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) به تفصیل معرفی شوند.

شرکای گوگل قبلاً کروم‌بوک‌هایی را منتشر کرده‌اند که از کیفیتی که گوگل به‌تنهایی ساخته است، بهتر بودند. به عنوان مثال می‌توان به تبلت Lenovo IdeaPad Duet 5 با نمایشگر OLED و پد لمسی و یا حتی دستگاه‌های سازگار با Steam مانند Lenovo 5i-14 Chromebook اشاره کرد. طرفداران گوگل در پی سخت‌افزار سازگار با سیستم عمل با کیفیت گوگل هستند بنابراین احتمالاً فقط به برخی از این محصولات بسنده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد لغو پروژه پیکسل بوک گوگل و عرضه نشدن لپ‌تاپ گوگل در سال 2022 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: xda-developers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر