;
coinex

بررسی گوشی اوپو A57s ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی اوپو A57s یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند به شمار می‌رود که به‌تازگی معرفی شده است. در ادامه به بررسی گوشی اوپو A57s می‌پردازیم.

برند اوپو یکی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی است که گوشی‌های متنوعی را روانه بازار می‌کند. یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند، گوشی اوپو A57s نام دارد که به‌تازگی و در تاریخ 31 اوت 2022 معرفی شد. شما می‌توانید با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای این گوشی هوشمند را خریداری کنید و از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی OPPO A57s تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو A57s

به‌تازگی شرایط اقتصادی برای بسیاری از مردم سراسر جهان تغییر کرده و به همین دلیل هم شاید همه افراد نتوانند گوشی‌های گران‌قیمت و با کیفیت بالا را خریداری کنند. این موضوع باعث شد تا شرکت‌های تولیدکننده گوشی به دنبال ساخت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری باشند تا بتوانند همه افراد با انواع بودجه‌ها را به سمت خود جذب کنند.

اوپو یکی از این شرکت‌ها به شمار می‌رود که به‌تازگی از گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه خود با نام اوپو A57s رونمایی کرده است. در جدول زیر می‌توانید به طور کامل مشخصات گوشی اوپو A57s را مشاهده کنید تا بتوانید برای خرید یا نخریدن آن تصمیم بگیرید.

مشخصات اوپو A57s
تاریخ معرفی، عرضه
  • معرفی در تاریخ 31 اوت 2022
  • عرضه در آینده نزدیک (سپتامبر 2022)
طراحی
  • 163.8×75×8 میلی‌متر
  • وزن 187 گرم
  • جلو شیشه‌ای (Panda Glass)، فریم پلاستیکی، پشت پلاستیکی
  • دارای گواهی IP5X برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (stand-by))
  • در رنگ‌های مشکی و آبی روشن
نمایشگر
  • 6.56 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1612 پیکسل
  • تراکم پیکسلی 269 پیکسل در اینچ
  • روشنایی بین 480 تا 600 نیت (در حالت HBM)
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.2 درصد
  • محافظت شده توسط Panda Glass
پردازنده
  • مدیاتک MT6765G دایمنسیتی هلیو G35 (12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (4 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری ColorOS 12.1
رم و حافظه
  • رم 4 گیگابایت با حافظه داخلی 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه (microSDXC)
  • نوع حافظه eMMC 5.1
دوربین
  • دوگانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8
  • دوربین تشخیص عمق تصویر با سنسور 2 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور واید 8 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0
  • پشتیبانی از پانوراما
  • قابلیت ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات و 100 درصد در 69 دقیقه (به گفته کمپانی)
صدا
  • دارای اسپیکرهای استریو
  • با پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات
  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، Wi-Fi Direct و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.3 و A2DP, LE, aptX HD
  • پشتیبانی از GPS با A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS
  • پشتیبانی از NFC
  • عدم پشتیبانی از رادیو
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت

تاریخ عرضه گوشی اوپو A57s

بررسی گوشی اوپو A57s
بررسی گوشی اوپو A57s

همان طور که در جدول بالای بررسی گوشی اوپو A57s هم مشاهده کردیم، این گوشی هوشمند در تاریخ 31 اوت 2022 معرفی شد و قرار است در ماه جاری، یعنی سپتامبر روانه بازار شود. به همین دلیل هم اطلاعات دقیقی درباره قیمت گوشی اوپو A57s در دسترس نیست. در نهایت، برای اطلاع از قیمت گوشی اوپو A57s باید منتظر معرفی آن بمانیم.

بررسی مشخصات فنی OPPO A57s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گوشی اوپو A57s طراحی معمولی و نسبتاً زیبایی دارد و دوربین‌های آن با اندازه بزرگی در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند. این گوشی دارای دوربین دوگانه است که اندازه نسبتاً بزرگی دارند و در یک ماژول مشکی رنگ دیده می‌شوند.

با بررسی گوشی اوپو A57s مشاهده می‌کنیم که یک فلاش LED بیضی‌شکل هم در کنار ماژول دوربین‌ها در یک کادر هم رنگ با پنل پشتی قرار گرفته است. یک دوربین سلفی هم در بالا و وسط نمایشگر در یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته است.

شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با ابعاد 163.8×75×8 میلی‌متر و وزن نسبتاً سبک 187 گرم خریداری کنید. همان طور که از یک گوشی میان‌رده با قیمت مقرون‌به‌صرفه به انتظار می‌رود، بدنه این گوشی کاملاً پلاستیکی است و تنها جلوی آن شیشه‌ای بوده که با استفاده از Panda Glass محافظت می‌شود.

بررسی گوشی اوپو A57s
قیمت گوشی اوپو A57s

نکته مثبت درباره طراحی این گوشی این است که با گواهی IP5X و IP4X عرضه می‌شود و تا حدودی خیال شما را بابت گردوغبار و پاشش آب راحت می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی اوپو A57s به‌اندازه 84.2 درصد است که نشان می‌دهد حاشیه‌های نسبتاً زیادی در اطراف نمایشگر وجود دارد.

این حاشیه در بالا و پایین نمایشگر افزایش پیدا می‌کند و کمی توی ذوق می‌زند. گوشی اوپو A57s از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. البته توجه داشته باشید که باید سیم‌کارت‌های خود را به‌اندازه نانو در بیاورید.

بررسی مشخصات گوشی اوپو A57s از نظر نمایشگر

یک نمایشگر 6.56 اینچی با رزولوشن 720 در 1612 پیکسل در گوشی اوپو A57s تعبیه شده است و کیفیت معمولی برای تماشای فیلم و سریال در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی گوشی اوپو A57s متوجه می‌شویم که اوپو در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است که با تراکم پیکسلی 269 پیکسل در اینچ عرضه می‌شود.

نمایشگر این گوشی در حالت HBM دارای روشنایی 600 نیت است که برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید، شاید محتوا به خوبی قابل مشاهده نباشد. همان طور که در بخش قبل هم توضیح دادیم، نمایشگر این گوشی هوشمند با استفاده از Panda Glass محافظت می‌شود که نسبت به محافظ‌های کورنینگ گوریلا گلس، ضعیف‌تر است.

بررسی گوشی اوپو A57s

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی OPPO A57s از نظر سخت‌افزار

این گوشی از نظر سخت‌افزار هم مانند سایر گوشی‌های میان‌رده عمل کرده است و در آن خبری از پردازنده‌های اسنپدراگون نیست. گوشی اوپو A57s با استفاده از تراشه مدیاتک هلیو G35 قدرت می‌گیرد. این چیپست 12 نانومتری عملکردی روان برای کارهای معمولی در اختیار شما قرار می‌دهد و تنها هنگام استفاده‌های سنگین و بازی‌های ویدئویی کمی گیر می‌کند.

پردازنده مرکزی گوشی اوپو A57s هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این اسمارت فون هم برعهده PowerVR GE8320 است که عملکرد پردازشی نسبتاً خوبی دارد.

همان طور که در ابتدای بررسی گوشی اوپو A57s هم توضیح دادیم، گوشی اوپو A57s تنها با یک حافظه داخلی و رم عرضه می‌شود. شما می‌توانید این گوشی را با رم 4 و حافظه 64 گیگابایت خریداری کنید. بااین‌حال، اگر فکر می‌کنید برای ذخیره فایل‌ها و تصاویر خود به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، اصلاً نگران نباشید.

دلیل این موضوع هم این است که گوشی اوپو A57s از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که فضای ذخیره گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. نوع حافظه داخلی این گوشی هم eMMC 5.1 است که نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، عملکرد خوبی دارد. این در حالی است که عملکرد آن همچنان ضعیف‌تر از حافظه‌های UFS است.

بررسی گوشی اوپو A57s

بررسی مشخصات گوشی اوپو A57s از نظر نرم‌افزار

با بررسی دقیق‌تر مشخصات گوشی اوپو A57s متوجه می‌شویم که این گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید 12 که یک سیستم‌عامل جدید است، عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند با رابط کاربری ColorOS 12.1 در اختیار شما قرار می‌گیرد و استفاده از آن کاملاً آسان است. به همین دلیل هم هرکسی می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

بررسی مشخصات اوپو A57s از نظر دوربین

این گوشی هوشمند با دوربین دوگانه عرضه می‌شود و کیفیت نسبتاً خوبی دارد و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، می‌توانید عکس‌های باکیفیتی از لحظات زیبای خود بگیرید. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8 است.

در بررسی گوشی اوپو A57s مشاهده می‌کنیم که این لنز واید 27 میلی‌متر از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. در این گوشی خبری از لنزهای اولترا واید و ماکرو نیست و دومین سنسور آن، دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 است.

بررسی گوشی اوپو A57s
بررسی گوشی اوپو A57s

دوربین این اسمارت فون هم مانند بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، از قابلیت فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن، شما می‌توانید ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید.

یک سنسور واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.0 هم در بالای نمایشگر تعبیه شده است. این لنز 26 میلی‌متری هم از قابلیت پانوراما پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای 1080 پیکسل را با همان سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی OPPO A57s از نظر باتری

از نظر باتری هم گوشی اوپو A57s مانند سایر میان‌رده‌های موجود در بازار عمل می‌کند و با یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود. به همین ترتیب، شما می‌توانید تا یک روز به طور مداوم از این گوشی استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن نداشته باشید.

این باتری از قابلیت شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. شرکت اوپو مدعی است که این اسمارت فون می‌تواند در مدت‌زمان 69 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسد.

بررسی مشخصات گوشی اوپو A57s از نظر صدا

نکته مثبت این گوشی که در بررسی گوشی اوپو A57s مشاهده می‌کنیم، این است که با اسپیکرهای استریو عرضه می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که نسبت به اسپیکر مونو، کیفیت بهتری داشته باشد. همچنین این اسمارت فون از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که با اتصال هندزفری به گوشی، از شنیدن موسیقی و پادکست لذت ببرید.

بررسی گوشی اوپو A57s

بررسی مشخصات فنی OPPO A57s از نظر اتصالات و قابلیت‌ها

گوشی اوپو A57s با وای‌فای نسخه 802.11، دو بانده، Wi-Fi Direct و هات‌اسپات عرضه می‌شود که تقریباً در هر گوشی هوشمند دیگری مشابه است. نسخه بلوتوث این گوشی هم 5.3 است و همچنین از قابلیت‌های GPS و NFC نیز پشتیبانی می‌کند. اگرچه ویژگی رادیو در این گوشی وجود ندارد، اما USB Type-C این اسمارت فون از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند.

از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافی موجود در گوشی اوپو A57s می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت اشاره کرد. همچنین یک حسگر اثر انگشت در لبه سمت راستی بر روی دکمه پاور تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را در کمترین زمان باز کنید و عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

کلام آخر

گوشی اوپو A57s یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند به شمار می‌رود که به‌تازگی معرفی شده است. این گوشی هوشمند علاوه بر قابلیت‌های خیلی خوب برای استفاده روزمره، با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. پس اگر شما هم قصد خرید این گوشی هوشمند را دارید، در ابتدا مقاله بالا را بادقت مطالعه کنید. ما در این نوشتار، به بررسی گوشی اوپو A57s پرداختیم و تمام ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی را شرح دادیم.

سؤالات متداول

نمایشگر گوشی اوپو A57s چگونه است؟

این گوشی هوشمند با یک نمایشگر 6.56 اینچی از نوع اقتصادی IPS LCD با رزولوشن 720 در 1612 پیکسل عرضه می‌شود و کیفیت متوسطی دارد. میزان روشنایی نمایشگر این گوشی همراه در حالت HBM به‌اندازه 600 نیت است و با استفاده از Panda Glass محافظت می‌شود.

کیفیت دوربین گوشی اوپو A57s چگونه است؟

گوشی اوپو A57s دارای دو دوربین با اندازه نسبتاً بزرگ است که با سنسورهای 50 و 2 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. دوربین اصلی آن لنز واید 27 میلی‌متری و دوربین دوم آن هم سنسور تشخیص عمق تصویر است. یک سنسور 8 مگاپیکسلی هم به‌عنوان دوربین سلفی در این گوشی قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر