;
coinex

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G) ؛ مشخصات فنی و قیمت

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی  (Galaxy A13 5G) از گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید سامسونگ است که مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای دارد. گلکسی A13 5G یک گوشی اقتصادی است و قیمت مناسبی نیز دارد. در ادامه با بررسی مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی با تکراتو، همراه باشید.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان است. تلفن‌های همراه این برند از پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار هستند. علاوه بر پرچمداران این شرکت گوشی‌های میان رده نیز جایگاهی ویژه در بین کاربران دارند. قیمت آنها بسیار مناسب و اقتصادی است و تقریبا از هر نظر کامل محسوب می‌شوند.

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی دارای ظاهر ساده‌ و طراحی بسیار زیبایی است. دوربین‌های این گوشی در قاب پشتی به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی در قسمت جلو دارای یک نمایشگر بزرگ است که حاشیه پایین آن کمی بیشتر از سایر بخش‌های نمایشگر است. در بالای این نمایشگر بزرگ نیز یک بریدگی به شکل قطره  مشاهده می‌شود که مربوط به دوربین سلفی این گوشی است.

در سمت راست بدنه گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی دکمه‌های تنظیم صدا قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توان صدای گوشی را تنظیم کرد. دکمه پاور نیز همان قسمت قرار دارد که درون دکمه پاور حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)
مشخصات فنی گلکسی A13 فایوجی

در قسمت پایین گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی جک هدفون و شکاف بلندگو قرار گرفته است. البته درگاه USB-C هم همانجا قرار دارد. در سمت چپ هم شکافی برای استفاده از سیم کارت و کارت حافظه microSD در نظر گرفته شده است.

گوشی گلکسی A13 5G دارای ماژول دوربین سه‌گانه در پشت گوشی است که یک دوربین کمتر از گوشی گلکسی A12 دارد. این سنسورها با بدنه پلی‌کربنات پشت گوشی هم‌تراز نیستند و در کنار هم قرار نگرفته‌اند و حالت عمودی دارند.

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی یک تراشه پردازشی مدیاتک دیمنسیتی 700 دارد و در کنار آن 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقاء نیز در دسترس قرار گرفته است. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 15 وات نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

این گوشی از سیستم عامل اندروید 11 به صورت پیش فرض بهره برده است و ابعاد بدنه آن 164.5 در 76.5 در 8.8 میلی‌متر است و 195 گرم وزن دارد. قاب جلوی این گوشی از شیشه و بدنه و فریم آن از جنس پلاستیک است.

این گوشی همچنین به فناوری 5G ، جی‌پی‌اس، وای فای ۵، بلوتوث ۵.۰ و NFC مجهز است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی های 2021

بررسی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A13 فایوجی

در گوشی میان رده Galaxy A13 5G از صفحه‌نمایش IPS LCD استفاده شده است؛ یک صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس اشتفاده شده که برای انجام بازی و تماشای ویدیو بسیار مناسب است. این صفحه نمایش دارای نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است و رزولوشن 720 در 1600 پیکسل دارد. یک بریدگی V شکل نیزدر قسمت فوقانی قرار دارد. گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی در رنگ‌های مشکی، قرمز، سفید و آبی در دسترس خریداران قرار دارد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش در حد نسبتا قابل قبولی قرار دارد.

بررسی دوربین Galaxy A13 5G

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)
مشخصات فنی سامسونگ Galaxy A13 5G

گلکسی A13 5G دارای یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی بوده که بعد از پشتیبانی آن از شبکه 5G جذاب‌ترین ویژگی این گوشی است. پیش از این نیز سامسونگ دوربین‌های ۴۸ یا حتی ۶۴ مگاپیکسلی برای گوشی‌های میان‌رده خود استفاده کرده است اما سنسور دوربین 50MP این کمپانی جدیدتر از آن است که روی گوشی‌های این برند به کار برود.

گوشی گلکسی A13 5G از سنسور دوربین ساخته شده توسط خود سامسونگ، یا همان ایزوسل JN1 ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند. کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی با توجه به قیمت آن بسیار مناسب است و تصاویر کیفیت خوبی دارند. دوربین این گوشی دارای قابلیت‌های فلاشLED، پانوراما و HDR است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A52

دوربین اصلی:

در قسمت پشت بدنه یک سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی قرار دارد که دارای لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. دوربین اصلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 است.

دوربین ماکرو:

دوربین ماکرو یک سنسور 2 مگاپیکسلی بوده و دارای گشودگی دیافراگم  f/2.4است.

دوربین پرتره:

یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی نیز دوربین‌های دیگر را همراهی می‌کند که دارای گشودگی دیافراگم  f/2.4 است.

دوربین سلفی:

برای عکاسی سلفی هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بریدگی نمایشگر تعبیه شده که دارای گشودگی دیافراگم  f/2.0 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری Galaxy A13 5G

سیستم‌عاملی که این گوشی از آن استفاده می‌کند، اندروید 11 است. در اندروید 11 تغییراتی در سیستم اعلانات و پخش فایل‌های چندرسانه‌ای انجام شده است. از جمله قابلیت‌های جدید اندروید 11 می‌توان به مدیریت گفت‌وگوها، ثبت یا ضبط و اشتراک‌گذاری محتوا، ابزارهایی برای پیش‌بینی مقصود کاربر، دسترسی‌پذیری، کنترل دستگاه‌ها و محتوای چندرسانه‌ای و حریم خصوصی و امنیت اشاره کرد.

در این گوشی تراشه پردازشی مدیاتک دیمنسیتی 700 استفاده شده است. این قطعه از بخش‌های مربوط به اینترنت 5G پشتیبانی و امکان برقراری ارتباط سریع‌تر را فراهم می‌کند. تراشه‌ی Dimensity 700 در قسمت ضبط ویدئو به رزولوشن ۱۰۸۰ محدود می‌شود؛ اما ۷۲۰ این‌گونه نیست.

براساس اطلاعات منتشرشده درباره‌یDimensity 720، این تراشه می‌تواند از فیلم‌برداری با رزولوشن 4k نیز پشتیبانی کند؛ به‌همین‌دلیل، استفاده از این قطعه برای میان‌رده‌ها مناسب‌تر است.

یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55) این گوشی را همراهی می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G57 MC2 است.

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)
مشخصات فنی سامسونگ Galaxy A13 5G

 

عملکرد Mali-G57 در زمینه‌ی پردازش بافت‌های گرافیکی در مقایسه‌ با نسل قبل دو برابر بهبود پیدا کرده است؛ موضوعی که می‌تواند باعث بهبود رندر رابط‌های کاربری با وضوح 4k و حتی 8k شود. Mali-G57 فقط برای گوشی‌های هوشمند در دسترس نیست و در میان رده‌ها نیز استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

بررسی باتری گوشی سامسونگ گلکسی A13 5G

در این قسمت از مقاله بررسی گوشی گلکسی A13 فایوجی ، قصد داریم به سراغ باتری این گوشی اقتصادی برویم. گوشی سامسونگ Galaxy A13 5G دارای یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است. این حجم از باتری در گوشی‌های ارزان قیمت یک امتیاز خوب به حساب می‌آید. کاربران می‌توانند از این میزان ظرفیت برای استفاده‌ی طولانی مدت کمک بگیرند. درواقع کاربر با هر بار شارژ کامل باتری، حداقل یک روز نیازی به شارژ مجدد دستگاه ندارد. گلکسی A13 5G از شارژ سریع 1۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

بررسی قیمت سامسونگ گلکسی  A13 5G

گوشی سامسونگ گلکسی  A13 5G یک گوشی میان رده با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد است. با توجه به قیمت گلکسی A13 فایوجی ، این گوشی در دسته موبایل‌های اقتصادی و مناسب قرار می‌گیرد. قیمت گلکسی A13 فایوجی 249.99 دلار اعلام شده است.

اطلاعات کلی گوشی گلکسی A13 5G

  • دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی
  • دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • توانایی پشتیبانی از شارژ 15 وات
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 11
  • دارای تراشه پردازشی مدیاتک دیمنسیتی 700
  • دارای پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مشخصات فنی گلکسی A13 فایوجی چیست؟ با توجه به قیمت Galaxy A13 5G و مشخصات فنی سامسونگ Galaxy A13 5G ، شما حاضرید این گوشی را بخرید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بیسیارعالی🙂😂
    موخام‌بیخرم☺🤣

    پاسخ