;
coinex

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40) ؛ قیمت و مشخصات فنی

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40) یکی از محصولات جدید و باکیفیت شیائومی است که مخصوص کاربران گیمر است. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی جدید و پرقدرت بهتر آشنا شوید.

این گوشی اولین گوشی گیمینگ ردمی است که این کمپانی به بازار عرضه کرده است. شیائومی این گوشی مخصوص کاربران گیمر را، ردمی K40 گیمینگ نام‌گذاری کرده است.

این گوشی تمام ویژگی‌های یک گوشی گیمینگ را دارد؛ صفحه نمایش باکیفیت، باتری پرقدرت با قابلیت شارژ فوق‌سریع که هر کدام در ادامه به صورت کامل بررسی خواهند شد.

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

در ادامه تمام مشخصات فنی Redmi K40  به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این گوشی درای توانایی‌ها و ویژگی‌هایی منحصربه فرد است و اطلاع از آن خالی از لطف نیست.

همچنین قیمت گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی بررسی خواهد شد تا متوجه شویم که آیا قیمت این گوشی با توجه مشخصات فنی Redmi K40   قابل قبول است یا خیر. در ادامه برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی طراحی متفاوتی نسبت به بقیه گوشی‌ها دارد و به محض مشاهده آن می‌توان متوجه شد که برای گیمرها طراحی شده است.

در گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی از گوریلاگلس 5 استفاده شده که از پنل پشت و جلو محافظت می‌کند و همچنین این مدل از امتیاز IP53 برخوردار است که به معنی محافظت در برابر گرد و غبار و قطرات آب است.

در نتیجه در روزهای بارانی بدون مواجهه با هیچ محدودیتی کاربر می‌تواند از گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی استفاده کند و نگران هیچ مشکلی نباشد. جعبه Xiaomi Redmi K4 نسبتا بزرگ است و در آن تنها گوشی نیست که جای گرفته، بلکه یک دعوت نامه رسانه‌ای و یک نانچیکو نیز وجود دارد.

گوشی  Xiaomi Redmi K4در رنگ‌های مشکی، خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود و همچنین یک نسخه ویژه‌ی محدود هم وجود دارد که روی پنل پشتی آن عکس بروس‌لی حک شده و رنگ زرد دارد؛ لوازم جانبی آن هم زرد رنگ است و با حافظه‌ی 12GB/256GB  عرضه شده است.

یکی از قسمت‌های جالب توجه ردمی k40 گیمینگ شیائومی ماشه‌های متحرک بازی است که به صورت پاپ آپ روی بدنه قرار گرفته و لازم نیست که از دکمه‌های لمسی روی نمایشگر برای کنترل بازی استفاده شود.

 

اگر در بازی از آن‌ها استفاده کنید دیگر به سراغ دکمه‌های لمسی روی نمایشگر نخواهید رفت. حضور این دکمه دقیقا مطابق چیزی بود که از یک گوشی گیمینگ انتظار می‌رفت تا شرایط را برای حرفه‌ای ها فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

طرح پیچیده روی قاب پشتی و زوایای در هم آمیخته، هیجان یک بازی موبایلی سریع را در گیمرها زنده می‌کند.  این گوشی 205 گرم وزن داشته و در جوانب خود تعدادی دکمه فیزیکی مخصوص بازی را جای داده است.

گوشی Xiaomi Redmi K4 با ضخامت 8.3 میلی متری، یکی از باریک‌ترین گوشی‌های گیمینگ دنیاست؛ مخصوصا اینکه باتری 5065 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است!

به کارگیری نور RGB، بهترین تصمیمی بود که ردمی برای این گوشی گیمینگ تازه وارد اتخاذ کرد! نور پس زمینه RGB امضای اختصاصی گوشی‌های گیمینگ بوده که در ردمی K40 Gaming نیز رعایت شد. البته این نورها برای اعلام نوتیفیکیشن‌ها نیز کاربرد دارند.

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

در قاب پشتی نیز ماژول دوربین با اندکی تغییر قرار گرفته که از لحاظ چینش سنسورها دنباله رو نسخه استاندارد (ردمی کی 40) است. سه سنسور با چینش عمودی داخل ماژول بیضی قرار دارند و شما را از یک عکاسی درست و حسابی محروم نخواهند کرد.

پشتیبانی از استاندارد IP53، خبر بسیار خوبی است. برخلاف گوشی ردمی کی 40 که فاقد استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بود، نسخه گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی از گواهی IP53 پیروی می‌کند. این سطح از مقاومت در برابر پاشش آب و ورود گرد و غبار به کالبد گوشی جلوگیری می‌کند. دقیقا شبیه ردمی K40 Pro+ و ردمی K40 Pro!

از جک 3.5 میلی متری در این گوشی استفاده نشده، اسپیکرهای استریو شرکت JBL در این گوشی استفاده شده و پشتیبانی  از استاندارد Dolby Atmos و Hi-Res Audio نیز یک امر مهم است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

بررسی صفحه نمایش گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر از نوع OLED دارد که اندازه‌ی آن 6.67 اینچ است و از رزولوشن 2400×1080 پیکسل برخوردار است یعنی تراکم پیکسلی آن برابر 395 پیکسل در هر اینچ است که تراکم پیکسلی بالایی محسوب نمی‌شود.

نمایگر این گوشی ز نرخ نوسازی خیلی خوب 120 هرتز پشتیبانی می‌کند؛ نمایش روان و سریع محتوای انیمیشنی و بازی‌ها. در تنظیمات دستی به نرخ 500 نیت می‌توان دست یافت این درحالی است که در تنظیمات خودکار نور صفحه به 1300 نیت نیز می‌رسد. البته انتظار صفحه نمایش بسیار روشنی را نداشته باشید، اما کلیت نمایشگر و به خصوص نرخ نوسازی بالا برای گیمرها جذاب است.

نرخ نمونه برداری لمسی فوق‌العاده بالای ردمی کی 40 گیمینگ برابر 480 هرتز بوده که نظر هر گیمری را به خود جلب می‌کند؛ نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز برای دریافت سریع فرمان‌های لمسی. به طور کلی نمایشگر نه تنها در سطح گوشی‌های گیمینگ، بلکه در حد صفحه نمایش گوشی‌های پرچم‌دار خوب است.

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

نمایش محتوای بصری در صفحه نمایش 6.67 اینچی گوشی شیائومی ردمی K40 Gaming با کیفیت 1080 در 2400 پیکسل به نمایش درمی‌آید. این صفحه نمایش جزو نمایشگرهای 10 بیتی بوده یعنی می‌تواند ۱۰۶۷ میلیارد رنگ را نشان دهد.

از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. پس می‌توان به نمایش رنگ‌های زنده، به دور از جلوه‌های غیرواقعی و شفاف امیدوار بود.

نسبت تصویر در نمایشگر این گوشی 20:9 می‌باشد. یعنی این صفحه چندان کشیده نبوده و کمی عریض به نظر می‌رسد. بیش از 86 درصد قاب رویی را به انحصار خود درآورده و یک قدم به گوشی‌های فول اسکرین با نرخ 90 درصد نزدیک شده است.

در ضلع فوقانی این نمایشگر 6.67 اینچی، حفره نمایشگر برای دوربین سلفی قرار گرفته که حتی در روشن‌ترین حالت صفحه، هیچ هاله نوری دور آن ایجاد نمی‌شود. این گوشی این لطف بزرگ را مدیون پنل OLED است که در این حوزه حرفه‌ای و بی نقص عمل کرده است.

کمپانی شیائومی علاوه بر صفحه نمایش، قاب شیشه‌ای پشت را هم به پوشش گوریلا گلس 5 مجهز کرده تا در شرایط تخلیه هیجانی، مقاومت بیشتری در مقابل آسیب های احتمالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

بررسی دوربین Xiaomi Redmi K40

اولین گوشی گیمینگ ردمی مجهز به دوربین سه گانه متشکل از سه سنسور 64، 8 و 2 مگاپیکسل بوده که مثل ماژول خانواده ردمی کی 40 ها، روی قاب پشتی تعبیه شده است.

گوشی‌های گیمینگ در کل دوربین محور نیستند، اما شیائومی k40 gaming  با استفاده از یک ماژول بیضی شکل که دورن آن سه لنز متنوع جای داده، می‌تواند عکاسی با موبایل را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، ماژول دوربین 3 گانه گوشی گیمینگ k40 شامل لنزهای زیر است:

  • دوربین اصلی با لنز 64 مگاپیکسل
  • دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

دوربین اصلی:

دوربین اصلی توانایی گرفتن ویدئو با رزولوشن 4K را دارد که برای یک گوشی گیمینگ میزان قابل توجهی است. دوربین سلفی گوشی گیمینگ ردمی k40  یک لنز 16 مگاپیکسلی دارد که کافی به نظر می‌رسد. این سنسور 64 مگاپیکسلی کواد بایر است که پشت لنز 26 میلی متری آن، دیافراگم f/1.7 قرار دارد.

عکس‌های دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی ردمی k40 gaming از وضوح بسیار عالی برخوردار هستند و در نور روز تصویری شفاف، واضح و پرجزئیات ثبت می‌کنند و هیچ جلوه رنگی اغراق آمیزی در عکس‌ها دیده نمی‌شود.

این سنسور واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز همراه شده و نتیجه عکاسی با آن رضایت بخش است. دوربین اصلی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کرده و استاندارد HDR را هم پیاده می‌کند.

دوربین فوق‌عریض :

برخلاف سنسور 64 مگاپیکسلی، سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی با زاویه 120 درجه، کمی ضعیف به نظر می‌رسد؛ هم از لحاظ نوردهی و هم از لحاظ وضوح انتظار بیشتری وجود داشت.

دوربین ماکرو :

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است که خبری از فوکوس خودکار در مشخصات آن نیست. به همین دلیل، برای عکاسی ماکرو باید سوژه را در فاصله 3 تا 7 سانتی متری سنسور تنظیم کرد تا بهترین نتیجه را گرفت. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به کاربر کمک می‌کند عکس‌هایی از فاصله‌ی خیلی نزدیک بگیرد.

دوربین سلفی :

دوربین سلفی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080P تشکیل شده که از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

بررسی باتری گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

باتری یکی از اجزای مهم برای تمام گوشی‌هاست؛ فرقی نمی‌کند که گوشی شما برای گیم باشد یا نه. باتری گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی مشخصات قابل توجهی از نظر نسخه فست شارژ دارد.

باتری این گوشی از جنس لیتیوم-پلیمر بوده و ظرفیت قابل توجه 5065 میلی‌آمپری دارد که در واقع همان میزانی است که شیائومی در گوشی‌های پرچم دار خود بکار برده است. این باتری توانایی شارژ با تکنولوژی شارژ سریع 67 وات را دارد که قابلیت شارژ شدن در 42 دقیقه است.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

بررسی مشخصات فنی ردمی کی 40 از نظر نرم‌افزاری

در این بخش مشخصات فنی Redmi K40  را از نظر بررسی خواهیم کرد. گوشی ردمی کی 40 بر پایه اندروید 11 بوده و رابط کاربری  MIUI 12.5 را اجرا می‌کند. تمرکز این رابط کاربری معطوف به بهبود عملکرد سیستم است که بهبود کلی عملکرد دستگاه و در پی آن شارژدهی بهتر باتری را هم به دنبال خواهد داشت.

شیائومی به منظور دستیابی به این هدف، رابط کاربری را کاملاً بازنویسی کرده و از میزان استفاده از رم  ۲۰ درصد کاسته است که این یک نکته مهم در مورد مشخصات فنی ردمی کی 40  است. این نسخه بهترین و روان‌ترین نسخه‌ی MIUI که تا به امروز وجود داشته و ممکن است لقب بهترین UI را بگیرد.

عملکرد هوشمندانه‌ی ردمی در طراحی رابط کاربری گوشی گیمینگ ردمی k40 ، با توجه به گیمینگ بودن گوشی، به این صورت بوده که هیچ رابط کاربری بازی را در این گوشی اضافه نکند، چرا که همه گیمرها رابط‌های کاربری بسیار اشباع سیاه و قرمز یا حتی آبی را دوست ندارند، چون نه تنها چشم‌نواز نیستند بلکه طراحی کلی سیستم در آن‌ها بسیار نامرتب به نظر می‌رسد؛ برای کاربر همین که بتواند سریع و راحت از MIUI 12.5 که زیبا و کارامد است استفاده کند، کفایت می‌کند.

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

با توجه به مشخصات گوشی ردمی کی 40 از نظر نرم افزاری می‌توان امیدوار بود که این گوشی مشکلات نرم افزاری نخواهد داشت و برنامه‌ها به خوبی بر روی این گوشی اجرا خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max)

گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite) 

مشخصات گوشی ردمی کی 40 از نظر سخت‌افزاری

بررسی مشخصات فنی ردمی کی 40 از نظر سخت افزاری نیز امری مهم است زیرا با بررسی مشخصات فنی Redmi K40 می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی از نظر سخت افزاری چه توانایی‌هایی دارد که مناسب برای گیمرها باشد.

وقتی می‌خواهیم یک گوشی گیمینگ را بررسی کنیم مسلماً پردازنده مهم‌ترین بخشی است که اهمیت پیدا می‌کند، چرا که نشان دهنده‌ی قدرت و سرعت دستگاه است. تراشه‌ی پردازنده ردمی کی 40 گیمینگ،  Dimensity 1200 5G است که متعلق به یار همیشگی شرکت شیائومی، یعنی مدیاتک است و همانطور که از اسمش پیداست مخصوص گیمینگ است.

قدرت پردازشی که این تراشه در اختیار گوشی k40 گیمینگ قرار داده بسیار زیاد بوده و آن را قادر می‌سازد تا هر بازی گرافیکی را با حداکثر میزان گرافیک و فریم ریت اجرا کند و از آن مهم‌تر پایداری تراشه است که در مدت بازی‌های طولانی حفظ می‌شود و پایداری خود را از دست نمی‌دهد؛ قیمت redmi k40 gaming در کنار چنین قدرت سخت‌افزاری واقعاً قابل ستایش است.

در این تراشه از چیدمان سه مرحله‌ای استفاده شده که شامل یک هسته پردازشی کورتکس A78 با سرعت 3 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A78 با سرعت 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با سرعت 2 گیگاهرتز است.

dimensity 1200 قدرتمندترین و سریع‌ترین پردازنده‌ی مدیاتک است که از اینترنت فوق‌سریع 5جی و ردیابی اشعه پشتیبانی می‌کند. این چیپست طبق تکنولوژی 6 نانومتر ساخته ‌شده است.

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی

از جمله مشخصات گوشی ردمی کی 40 که توجه همگن را به خود جلب کرده پردازنده‌ی گرافیکی آن یعنی Mali-G77 MC9 است که از 9 هسته برخوردارست و توانایی پشتیبانی از بازی‌هایی با طراحی گرافیکی خیلی قوی را دارد.

نگران گرم شدن ردمی K40 گیمنگ نباشید، با اینکه در این مدل نه فن داخلی وجود دارد و نه لوازم جانبی فن، باز هم جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که خنک سازی از طریق ترکیب گرافن، گرافیت و محفظه بخار به خوبی حاصل می‌شود و لذا گیمرها می‌توانند ساعت‌ها با شیائومی k40 گیمینگ بازی کنند و گرمای آزار دهنده را در بدنه گوشی احساس نکنند.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) 

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو 

بررسی قیمت گوشی گیمینگ ردمی K40

قیمت گوشی گیمینگ ردمی K40 با توجه به توانایی‌های سخت افزار و نرم افزاری که دارد بسیار مناسب انتخاب شده است که البته قیمت Xiaomi Redmi K40 با توجه به متفاوت بودن رم آن متغیر است. قیمت Xiaomi Redmi K40 از 310 دلار شروع می‌شود و بالاترین قیمت آن 420 دلار گزارش شده است.

اگر شما نیز گیمر هستید وقصد دارید یک گوشی مناسب برای این منظور تهیه کنید از گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی غافل نشوید زیرا با توجه مشخصات فنی Redmi K40 می‌توان گفت قیمت آن بسیار منطقی است. در این مطلب کلیه مشخصات فنی Redmi K40 مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد گوشی گیمینگ ردمی K40 چیست؟ آیا با توجه به مشخصات فنی آن قیمت Xiaomi Redmi K40 مناسب است و ارزش خرید دارد؟ نظر خود را در بخش کامنت با ما و سایر کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر