;
coinex

نگرانی ویتالیک بوترین از سلامت بلندمدت بیت کوین

ویتالیک بوترین در سخنرانی اخیر خود دو دلیل برای نگرانی از سلامت بلندمدت بیت کوین ارائه داد. به عقیده بوترین، BTC در آینده به PoS ادغام خواهد شد.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، دو نگرانی خود در مورد سلامت بلندمدت بیت کوین را بیان کرد. وی به مسائل مربوط به کارمزد معاملات اشاره کرد و استدلال کرد که مکانیسم اثبات سهام (PoS) کارآمدتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اتریوم در سال 2022 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه ETH

نگرانی‌ها درباره سلامت بلندمدت بیت کوین

ویتالیک بوترین نگران است که سطح امنیت بیت کوین در سال‌های آینده به اندازه کافی قوی نباشد. بوترین در مصاحبه‌ای با نوآ اسمیت (Noah Smith)، دو دلیل برای نگرانی خود بیان کرد. اولین مورد این بود که امنیت بلندمدت بیت کوین به آرامی از پاداش استخراج به کارمزد تراکنش تغییر پیدا می‌کند.

پاداش استخراج هر چهار سال یکبار کاهش می‌یابد. به عقیده بوترین کارمزد تراکنش‌های فعلی به اندازه کافی بالا نیست تا سطح امنیت یکسانی را فراهم کند. بوترین اظهار کرد که امنیت و سلامتی بلندمدت بیت کوین از کارمزدها ناشی خواهد شد و BTC در به دست آوردن سطح کارمزد مورد نیاز جهت ایمن‌سازی سیستم چند تریلیون دلاری خود موفق نیست.

نگرانی ویتالیک بوترین از سلامت بلندمدت بیت کوین

بوترین خاطرنشان کرد که کارمزد روزانه بیت کوین حدود 300 هزار دلار است. این رقم در طول پنج سال گذشته رشد چندانی نداشته است. ماینرهای بیت کوین نیز در حال حاضر حدود 18.5 میلیون دلار درآمد روزانه دارند.

مقایسه میان مکانیسم PoW و PoS

بوترین ادعا می‌کند که مکانیسم اثبات سهام (PoS) نسبت به مکانیسم اثبات کار (PoW) روشی کارآمدتر برای تأمین امنیت شبکه بلاک چین به شمار می‌رود. اتریوم به زودی و در ماه جاری فرآیند ادغام (Merge) را سپری خواهد کرد. این اتفاق به احتمال زیاد برای بیت کوین نخواهد افتاد، زیرا اکثر علاقه‌مندان BTC به شدت با این طرح مخالف هستند. علی‌رغم نگرانی‌ها، بوترین همچنان خوشبین است که ادغام برای BTC نیز رخ خواهد داد. وی در این راستا افزود:

در صورتی که بیت کوین مورد حمله قرار گیرد، انتظار دارم که اراده سیاسی برای تغییر به اثبات سهام (حتی به صورت ترکیبی) به سرعت رخ دهد. طبق انتظارات من این انتقال دردناک خواهد بود.

ویتالیک بوترین اعتقاد دارد که مکانیسم اثبات سهام فشار متمرکز قوی‌تری دارد. او گفت: «این‌ها قطعاً همان چیزهایی هستند که من نگران آن هستم. به عقیده من مردم در مورد این مسائل اغراق می‌کنند». بوترین برخی از مشکلات مربوط به وضعیت فعلی استیکینگ اتریوم (نظیر فعال نشدن امکان برداشت) را برجسته نمود. وی وعده داد که مشکلات مربوطه طی یکسال آینده برطرف می‌شود.

بنیان‌گذار اتریوم در ادامه به مقایسه میان استیکینگ و ماینینگ پرداخت. به عقیده بوترین استخراهای استخراج بزرگ به برخی دولت‌ها نزدیک هستند. این موضوع منجر به سانسور احتمالی در آینده خواهد شد و اتریوم نیز ممکن است با این موضوع دست و پنجه نرم کند. ویتالیک در ادامه گفت:

دوران اولیه مکانیسم اثبات کار بسیار زیبا بود. این مکانیسم کمک زیادی به برابری مالکیت ارزهای دیجیتال کرد، اما PoW ناپایدار بوده و دیگر شاهد این سیستم در اتریوم نیستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نگرانی ویتالیک بوترین از سلامت بلندمدت بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر