;
coinex

جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا در کره جنوبی

عدم توجه و نقض قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران، منجر به اعمال جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا در کشور کره‌جنوبی شد.

کمیسیون PIPC که وظیفه حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران کره‌جنوبی را بر عهده دارد، کمپانی‌های متا و گوگل را در پی رعایت نکردن قوانین حریم شخصی این کشور، به پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیارد وون معادل ۷۲ میلیون دلار جریمه کرد.

اینگونه که به‌نظر می‌رسد دلیل نقض حریم خصوصی، در واقع جمع آوری اطلاعات رفتاری کاربران و ارائه تبلیغات سفارشی بوده است. گفتنی است مبلغ ذکر شده، به عنوان بزرگ‌ترین جریمه صادر شده در کره‌جنوبی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام به دلیل سواستفاده از اطلاعات نوجوانان

جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا

بنابر گزارش‌های منتشر شده درباره جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا، ۵۰ میلیون دلار از کل جریمه صادر شده مربوط به شرکت گوگل است، در حالی که جریمه شرکت متا معادل ۲۲ میلیون دلار خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که دو کمپانی مذکور متهم به جمع‌آوری اطلاعات کاربران از طریق وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث، بدون رضایت قانونی آن‌ها هستند.

نقض قوانین حریم شخصی کاربران کره‌ای توسط گوگل و متا

بعد از بررسی‌های کمیسیون PIPC مشخص شد که اطلاع‌رسانی گوگل درباره جمع‌آوری داده‌های رفتاری کاربران کامل نیست. همچنین، تنظیم پیش‌فرض گزینه جمع‌آوری اظلاعات کاربران روی حالت فعال سبب شده که این کمپانی محکوم به پرداخت چنین مبلغ هنگفتی شود. خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که اولین اقدام گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران اروپایی، جلب رضایت آن‌ها است و اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا شرکت گوگل، برخورد یکسانی با کاربران کره‌ای و اروپایی خود ندارد؟

در ادامه گزارش‌های مربوط به جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا باید به درخواست عجیب کمپانی متا از کاربران خود در کره‌جنوبی اشاره کرد. طی این درخواست، شرکت متا اظهار کرده بود که در صورت تایید نکردن سیاست‌های جدید مربوط به حریم شخصی این کمپانی، کاربران کره‌ای اکانت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک از دست می‌دهند. مطرح شدن این درخواست غیر منتظره از سوی شرکت متا، سبب شد که PIPC نگاه دقیق‌تری به جزییات آن داشته باشد.

کره‌جنوبی علاوه بر جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا دستور جدیدی به دو کمپانی مذکور ابلاغ کرده که براساس آن، گوگل و متا باید رضایت‌نامه دریافت اطلاعات کاربران را مطابق قوانین حفظ حریم شخصی این کشور تنظیم کنند. متا دیدگاه خود را در ارتباط با اتفاقات اخیر اینگونه اظهار کرده: «ما برای تصمیم PIPC احترام قائل می‌شویم و اطمینان داریم که فعالیت خود را براساس قوانین محلی کاربران خود تنظیم می‌کنیم».

در ادامه کمپانی متا اعلام کرد که با تصمیم کمیسیون موافق نیست و این شرکت آمادگی خود را برای هر شرایطی اعلام کرده است. شرکت گوگل نیز اعلام کرده که بعد از اینکه تصمیم نهایی PIPC را به صورت کتبی دریافت کند به بررسی آن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جریمه 72 میلیون دلاری گوگل و متا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر