;
coinex

سرمایه‌گذاری Northzone در وب 3 : صندوق یک میلیارد یورویی راه‌اندازی می‌شود

شرکت Northzone به زودی از صندوق سرمایه‌گذاری جدید خود رونمایی خواهد کرد. سرمایه‌گذاری Northzone در وب 3 با بودجه 1 میلیارد یورویی صورت می‌گیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Northzone از راه‌اندازی صندوق جدید 1 میلیارد یورویی خود خبر داد. این شرکت در گذشته از استارتاپ‌های فناوری Klarna و Spotify و همچنین شرکت‌های حوزه وب 3 نظیر Magic Labs، Gro Protocol و Sunscreen حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: وب 3 یا نسل سوم وب چیست؟

سرمایه‌گذاری Northzone در وب 3

شرکت Wendy Xiao Shadeck، شریک اصلی Northzone است. این شرکت عقیده دارد که حوزه وب 3 اصلی‌ترین بخش شرکت نورث زون به شمار می‌رود. شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Northzone در لندن مستقر شده است. سرمایه‌گذاری Northzone در وب 3 با راه‌اندازی صندوق 1 میلیارد یورویی آغاز شد. چشم انداز اصلی این صندوق فعالیت در حوزه‌های وب 3 و فین تک است.

شرکت نورث زون در سال 1996 به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری عمومی تأسیس شد. این شرکت تاکنون در طیف گسترده‌ای از شرکت‌های فناوری نظیر شرکت‌های فین تک و پلتفرم‌های موسیقی سرمایه‌گذاری کرده است. از جمله معروف‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به TrueLayer، Klarna و Spotify اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری Northzone در وب 3 : صندوق یک میلیارد یورویی راه‌اندازی می‌شود

وندی شیائو شادک (Wendy Xiao Schadeck)، شریک Northzone، وب 3 را به عنوان بخش عمده فعالیت نورث زون توصیف می‌کند. وی همچنین جزئیاتی از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت پس از آغاز زمستان طولانی ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. وندی در مصاحبه با The Block گفت:

Web 3 و Web 2 به احتمال زیاد شروع به همگرایی خواهند کرد.

برخی از شرکت‌های فعال در حوزه وب 2 دست به راه‌اندازی توکن‌های ارز دیجیتال نموده‌اند. برخی از شرکت‌های بازی‌سازی نیز تصمیم گرفته‌اند که در دور بعدی سرمایه‌گذاری‌ها بر روی VCهای وب 3 تمرکز کنند. در حال حاضر مرز مشخصی میان فناوری‌های وب 2 و وب 3 وجود ندارد.

به عقیده شیائو شادک، شرکت سرمایه‌گذاری Northzone از طریق سرمایه‌گذاری سهام و فروش توکن‌ها، زیرساختی برای حمایت از استارتاپ‌ها به وجود آورده است. این شرکت در استیکینگ توکن‌ها نیز مشارکت دارد. شیائو اظهار کرد که نورث زون در شرایط مناسب اقدام به سرمایه‌گذاری در سازمان‌های مستقل غیر متمرکز (DAO) خواهد کرد.

نورث زون در حال حاضر هیچ فعالیتی در حوزه NFTها انجام نداده است. رقیب اصلی این شرکت یعنی Blossom Capital، تا به حال چندین NFT مختلف نظیر Bored Ape، CryptoPunk و Azuki را خریداری کرده است. Blossom Capital برای خریداری این مجموعه‌ها از آخرین سرمایه 432 میلیون دلاری خود استفاده کرد. شیائو شادک در پاسخ به سوالی درباره خرید NFT گفت:

ما روش‌های جدیدی از سرمایه‌گذاری که با فعالیت‌هایمان همسو باشد را در نظر می‌گیریم. در حال حاضر در وضعیتی قرار نداریم که بخواهیم بخشی از بودجه را به خرید NFT یا هر چیز دیگر اختصاص دهیم.

به عقیده شادک، موانع و مشکلات دیفای باعث ناامیدی Northzone نخواهد شد. شرکت پورتفولیو Gro در ماه می تحت تأثیر فروپاشی ترا قرار گرفت. این موضوع منجر به ارزیابی مجدد استراتژی شرکت برای سوددهی به کاربران شد. شیدک معتقد است که نورث زون به بررسی فضای زیرساخت وب 3 و پروتکل‌های DeFi نظیر Go ادامه خواهد داد.

به گفته Xiao Shadeck، هیئت منصفه همچنان تصمیمی در مورد نحوه فعالیت Northzone در صندوق سرمایه‌گذاری جدید اتخاذ نکرده است. احتمال دارد نورث زون سیاستی مشابه با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اروپایی اتخاذ کند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Aglaé Ventures و Cherry Ventures اشاره کرد.

Xiao در ادامه گفت: «ما با شرکت‌های LP مشورت خواهیم کرد. نورث زون به احتمال زیاد از طریق منابع اصلی خود به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های وب 3 ادامه خواهد داد. اگر این شرکت‌ها قصد راه‌اندازی توکن‌ ارز دیجیتال نیز داشته باشند، از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. ما به هیچ وجه در مسیر توسعه خود محدود نیستیم».

بیتشر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه‌گذاری Northzone در وب 3 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر