;
coinex

آپدیت iOS 16.0.1 برای رفع ایرادات آیفون 14 منتشر شد [+قابلیت‌های جدید]

شرکت اپل بعد از انتشار سیستم‌عامل iOS 16 ، امروز آپدیت iOS 16.0.1 را نیز برای دستگاه‌های خود با هدف رفع مشکلات و ارائه قابلیت‌های جدیدتر منتشر کرد.

iOS 16 روز دوشنبه برای تمامی کاربران عرضه شد. با این حال، همانطور که در این هفته گزارش شد، مدل‌های آیفون 14 با نسخه‌ای از iOS 16.0، عرضه می‌شوند. اکنون این شرکت آپدیت iOS 16.0.1 را به طور انحصاری برای آیفون‌های جدید در دسترس قرار داده است زیرا در این به‌روزرسانی، رفع باگ‌های بیشتری برای مدل‌های 14 و 14 Pro ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16 منتشر شد

چه چیزی با آپدیت iOS 16.0.1 تغییر می‌کند؟

طبق گزارش‌ها، این به‌روزرسانی باگ‌هایی را که می‌تواند بر فعال‌سازی آیفون‌های جدید تأثیر بگذارد، برطرف می‌کند. همچنین مشکلات مربوط به برنامه‌های داخلی و برنامه Photos را برطرف می‌کند. اپل همچنین روز چهارشنبه اولین نسخه بتای iOS 16.1 را برای آیفون منتشر کرد. این به‌روزرسانی که در حال حاضر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است، با یکسری ویژگی‌های جدید همراه است.

همانطور که انتظار داشتیم، به‌روزرسانی شامل تعدادی تغییرات و ویژگی‌ها است. از جمله به‌روزرسانی‌هایی که قبلاً در iOS 16 گنجانده شده‌اند، اضافه شدن ویژگی‌هایی است که در مراسم WWDC در ماه ژوئن اعلام شد. در ادامه به ویژگی‌های جدید گنجانده شده در آپدیت iOS 16.0.1 اشاره خواهیم کرد.

Clean Energy Charging

iOS 16.1 ویژگی جدید شارژ انرژی پاک را اضافه می‌کند که اپل برای اولین بار در اوایل این هفته معرفی کرد. این شرکت می‌گوید که هدف از این ویژگی، کاهش ردپای کربن شما با استفاده از شارژ انتخابی و با انتشار کربن کمتر است. می‌توانید کلید این گزینه را در منوی «باتری» برنامه تنظیمات پیدا کنید و روی گزینه «سلامت و شارژ باتری» ضربه بزنید.

آپدیت iOS 16.0.1 برای رفع ایرادات آیفون 14 منتشر شد [+قابلیت‌های جدید]

اپلیکیشن Apple Wallet قابل حذف است

همانطور که 9to5Mac برای اولین بار گزارش داده بود، iOS 16.1 اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه Wallet را برای اولین بار حذف کنند. البته این اقدام، یعنی حذف برنامه Wallet به این معنی است که دیگر نمی‌توانید از ویژگی‌های مختلف از جمله Apple Pay، Apple Cash و Apple Card استفاده کنید.

نمایش درصد باتری برای مدل‌های بیشتر آیفون

نماد محبوب درصد باتری به آیفون‌های بیشتری اضافه شده است و اکنون در مدل‌های iPhone XR، iPhone 11، iPhone 12 mini و iPhone 13 mini نیز در دسترس است. البته اینکه چرا تاکنون این قابلیت بدیهی، از سری های قبل در iOS حذف شده بود نیز خود جای سوال دارد.

آپدیت iOS 16.0.1 برای رفع ایرادات آیفون 14 منتشر شد [+قابلیت‌های جدید]

تغییرات بیشتر در قفل صفحه

یکی از ویژگی‌های مهم iOS 16، قابلیت شخصی‌سازی صفحه قفل است. با iOS 16.1، اپل در حال ایجاد تغییراتی است تا نحوه سفارشی کردن تصویر زمینه Lock Screen در مقابل تصویر زمینه صفحه اصلی را ممکن کند. وقتی روی صفحه قفل چند ثانیه نگه دارید و دکمه «سفارشی کردن» را انتخاب کنید، اکنون دو گزینه را می‌بینید: یکی برای سفارشی کردن تصویر صفحه قفل و دیگری برای سفارشی کردن تصویر صفحه اصلی.

بهینه‌سازی Stage Manager در iPadOS 16.1

برای کاربران آیپد، نسخه جدید iPadOS 16.1 شامل چند تغییر در Stage Manager است. همانطور که فدریکو ویتیچی در توییتر اشاره کرد، در اینجا این تغییرات ایجاد شده‌اند:

  • دیدن همه پنجره‌های باز برای یک برنامه آسان‌تر از قبل است. می‌توانید روی نماد داک یک برنامه کلیک کنید یا از کلید میانبر Globe-Down استفاده کنید.
  • اکنون می‌توانید با Stage Manager پنجره ها را از iPad به یک صفحه نمایش خارجی بکشید.

علی‌رغم این ویژگی‌های جدید، ویتیچی می‌گوید که Stage Manager هنوز به طرز عجیبی دارای باگ است و باید منتظر ارائه آپدیتی دیگر برای آن باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آپدیت iOS 16.0.1 و قابلیت‌های جدید آن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر