;
coinex

شارژ آیفون با انرژی پاک به لطف قابلیت Clean Energy Charging

شارژ آیفون با انرژی پاک (Clean Energy Charging) از قابلیت‌های جدیدی است که به زودی با آپدیت iOS 16 به این سیستم عامل اضافه خواهد شد.

با آنکه نسخه نهایی سیستم عامل iOS 16 از دو روز پیش در دسترس تمامی کاربران قرار گرفته است؛ اما هنوز یکسری ویژگی‌های جذاب از جمله شارژ آیفون با انرژی پاک در این سیستم عامل ارائه نشده و قرار است با آپدیت‌‌های بعدی به iOS 16 اضافه شود.

بیشتر بخوانید: ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16 منتشر شد

شارژ آیفون با انرژی پاک از سری قابلیت‌های سیستم عامل iOS 16

طبق گزارش‌های مطبوعاتی وب‌سایت اپل، قابلیت شارژ آیفون با انرژی پاک (Clean Energy Charging)، با کاهش زمان شارژ و همچنین استفاده از منابع انرژی پاک، باعث کاهش رد پای کربنی تلفن‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها می‌شود.

با آنکه هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد این ویژگی منتشر نشده است؛ اما طبق توضیحات شرکت اپل در مورد این قابلیت، به نظر می‌رسد که iOS 16 به منظور استفاده از انرژی پاک، شارژ آیفون را به زمانی موکول می‌کند که شبکه‌های برق تحت فشار کمتری هستند و از سهم بیش‌تری از انرژی پاک بهره می‌برند. این در حالی است که به تازگی نگرانی‌هایی در رابطه با ظرفیت شبکه برق در ایالت‌هایی همچون تگزاس و کالیفرنیا در آمریکا به وجود آمده است.

از دیگر قابلیت‌هایی که به منظور بهینه‌سازی شارژ در سال‌های اخیر به آیفون و همچنین سیستم عامل iOS اضافه شده است، قابلیتی به نام Optimized Battery Charging است که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. درواقع این قابلیت، زمان باقی ماندن دستگاه به شارژر در حالت شارژ کامل را کاهش می‌دهد.

اپل در پست جدید خود اعلام کرده است که پس از iCloud Shared Photo Library قابلیت‌های دیگری همچون Live Activities و Apple Pay Later قرار است تا پایان سال عرضه شود. درواقع اخیرا روند ارائه قابلیت‌های جدید به سیستم عامل‌ اپل در فاصله زمانی‌های معین، بیش‌تر از قبل شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد قابلیت شارژ آیفون با انرژی پاک (Clean Energy Charging) چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر