;
coinex

اظهارات مدیرعامل بانک HSBC درباره ارزهای دیجیتال

مدیرعامل بانک HSBC در گفتگو با رویترز دیدگاه خود درباره کریپتوکارنسی‌ها را افشا کرد. به عقیده نوئل کوین، کریپتوکارنسی‌ها یک کلاس دارایی به شمار نمی‌روند.

HSBC، یکی از بزگترین‌ترین بانک‌های چند ملیتی جهان، دیدگاهی بدبینانه نسبت به دارایی‌های دیجیتال دارد. این بانک در‌ آینده هیچ نوع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

اظهارات مدیرعامل بانک HSBC درباره رمزارزها

نوئل کوین (Noel Quinn)، مدیرعامل HSBC درباره ارزهای دیجیتال اظهار کرد: «من نگران پایداری ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال هستم. من قصد پیش‌بینی آینده کریپتوکارنسی‌ها را نخواهم داشت». کوین در مصاحبه اخیرش با تلویزیون CNBC 18 تأکید کرد که بانک HSBC تحت هیچ شرایطی وارد فضای کریپتوکارنسی و فعالیت صرافی‌ها نخواهد شد. به عقیده مدیرعامل HSBC ارزهای دیجیتال از لحاظ ثبات قیمتی پایدار نیستند.

اظهارات مدیرعامل بانک HSBC درباره ارزهای دیجیتال

نویل کوین در ماه می 2021، در گفتگو با رویترز دیدگاه خود درباره ارزهای دیجیتال را فاش کرد. طبق اظهارات مدیرعامل بانک HSBC کریپتوکارنسی‌ها وسیله‌ای مناسب برای پرداخت نیستند. تعیین کمیت رمزارزها در ترازنامه‌ها با توجه به نوسانات بالایی که این دارایی‌ها دارند، دشوار است.

بانک HSBC به دلیل ماهیت بی‌ثبات بیت کوین از تبلیغ یا حمایت آن به عنوان یک طبقه دارایی خودداری می‌کند. به دلیلی مشابه، HSBC علاقه‌ای به استفاده از استیبل کوین‌ها ندارد. استیبل کوین‌ها توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند، اما عملکرد آن‌ها همچنان به دسترسی، ساختار و سازمانی که از آن حمایت می‌کند، بستگی دارد.

افزایش حملات سایبری در حوزه کریتوکارنسی

در آپریل 2021، تغییراتی در سیاست دارایی‌های دیجیتال HSBC کانادا اعمال شد. این تغییرات شامل تعلیق تراکنش‌های فروش یا مبادله محصولات مرتبط با کریپتو بود.

نویل کوین دیدگاه نسبتاً بدبینانه‌ای در مورد دارایی‌های دیجیتال و چگونگی سازگاری آن‌ها با بازار و پایگاه مصرف‌کنندگان امروزی دارد. جدا از نوسانات بالای ارزهای دیجیتال، افزایش حملات سایبری مرتبط با فضای کریپتو نیز باعث از بین رفتن اعتماد بسیاری از مؤسسات مالی اعتباری به بیت کوین و سایر رمزارزها شده است.

بیش از 56 درصد از حملات سایبری ارزهای دیجیتال را مورد هدف قرار داده‌اند. هکرها در سال جاری موفق به سرقت بیش از یک میلیارد دلار دارایی شدند. لازاروس، گروه هکری متعلق به کره شمالی، موفق شد حدود 540 میلیون دلار دارایی دیجیتال را در رونین بریج و دیگر پلتفرم‌های DeFi به سرقت ببرد. به همین دلایل HSBC کریپتوکارنسی‌ها را به عنوان یک طبقه دارایی در نظر نمی‌گیرد.

حضور موسسات مالی در متاورس

با افزایش محبوبیت متاورس، چندین کسب و کار معروف نظیر بانک HSBC و JPMorgan Chase حضور خود در فضای متاورس را گسترش می‌دهند. HSBC در ماه مارس گذشته یک قطعه زمین متاورسی در سندباکس (Sandbox) خریداری کرد. بانک HSBC به اولین مؤسسه مالی جهانی تبدیل شد که اقدام به خریداری زمین‌های متاورسی می‌نماید.

اظهارات مدیرعامل بانک HSBC درباره ارزهای دیجیتال

بانک JPMorgan نیز در ماه گذشته سالن Onyx را در Decentraland تأسیس نمود. در این سالن کاربران قادر به خریداری ملک به وسیله کریپتوکارنسی خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات مدیرعامل بانک HSBC چیست؟ آیا کریپتوکارنسی‌ها وسیله‌ای مناسب برای پرداخت نیستند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر