;
coinex

سازمان محیط زیستی گرین‌پیس : مصرف انرژی بیت کوین بالاست!

بروزرسانی موفقیت‌آمیز اتریوم از مکانیسم PoW به PoS موجی از انتقادات را برای BTC به همراه داشته است. به عقیده سازمان گرین‌پیس، مصرف انرژی بیت کوین بسیار بالاست.

همزمان با ادغام اتریوم از مکانیسم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoW) در روز 15 سپتامبر، سازمان بین‌المللی محیط زیست گرین‌پیس واقع در آمستردام هلند، استفاده بیت کوین از سیستم اثبات کار (PoW) پرمصرف را مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید:‌ نظارت بر استخراج رمزارز با قطع برق ؛‌ محدودیت‌های جدید توانیر برای پرمصرف‌ها

مقایسه مصرف انرژی بیت کوین و اتریوم

گرین‌پیس (Greenpeace) در بیانیه‌ای عنوان کرد که اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، آلودگی‌های زیست محیطی خود را تا حد زیادی کاهش داده است. گروه‌های زیست محیطی هم اکنون فشار بیشتری بر روی بیت کوین اعمال می‌کنند. به عقیده این گروه‌ها مصرف انرژی بیت کوین‌ بالاست و این شبکه می‌بایست همانند اتریوم به مکانیسم اثبات سهام منتقل شود.

بنیاد اتریوم قبل از فرآیند ادغام در مورد مصرف انرژی ETH اظهار نظر کرده بود. به عقیده این بنیاد، مصرف انرژی اتریوم پس از فرآیند ادغام تا 99.95 درصد کاهش خواهد یافته است. اتریوم جهت امنیت بیشتر پس از Merge از کربن کمتری استفاده خواهد کرد. اتریوم از زمان آغاز به کار خود به دنبال پیاده‌سازی مکانیزم اثبات سهام بود. توسعه‌دهندگان برای حفظ ایمنی، مقایس پذیری و غیرمتمرکز بودن بلاک چین، سال‌ها روی این بروزرسانی کار کردند.

سازمان محیط زیستی گرین‌پیس : مصرف انرژی بیت کوین بالاست!

اتریوم در ابتدا با مکانیسم اثبات کار راه‌اندازی شد. مکانیسم اثبات کار مستلزم آن است که ماینرها از سخت‌افزارهای محاسباتی خود برای حل یک معما استفاده کنند. راه‌حل این معما ثابت می‌کند که انرژی توسط ماینر صرف شده و استخراج‌کنندگان به میزان ارزش واقعی جوایز دریافتی خود در بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هر دو مکانیسم اثبات کار و اثبات سهام تصمیم می‌گیرند که چه کسی بلوک بعدی را به زنجیره اضافه کند. ارزش واقعی سرمایه‌گذاری شده از اتریوم استیک شده در قرارداد هوشمند به دست می‌آید. این موضوع نیاز ماینرها به سوزاندن انرژی برای افزودن بلاک به بلاک چین را از بین می‌برد. به همین دلیل مکانیسم اثبات سهام انرژی کمتری نسبت به اثبات کار مصرف می‌کند.

تشویق بیت کوین به ادغام PoS

گروه محیط زیستی گرین‌پیس جهت تشویق بیت کوین به تغییر کدنویسی بلاک چین خود اقدام به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی نموده است. این کمپین تبلیغاتی در ماه مارس راه‌اندازی شد.

تا به حال حدود 1 میلیون دلار هزینه تبلیغاتی آنلاین کمپین گرین‌پیس شده است. GreanPeace همچنین از گروه سرمایه‌گذاری Fidelity درخواست کرده که بیت کوین را به پیروی از مدل مصرف انرژی اتریوم ترغیب کند. ادغام شبکه به مکانیسم PoS منجر به کاهش مصرف انرژی بیت کوین می‌شود. مایکل برون (Micheal Brune)، مدیر کمپین تبلیغاتی GreanPeace اعلام کرده:

با افزایش آتش‌سوزی‌ها در سراسر جهان و همچنین سیل‌های عظیم که زندگی و معیشت بسیاری از شهروندان را از بین برده است، رهبران ایالتی و فدرال و همچنین مدیران شرکت‌ها تلاش می‌کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات کربن‌زدایی را انجام دهند.

اتریوم به زودی به یک پروتکل کم مصرف تبدیل خواهد شد. دیگر پروتکل‌های ارزهای دیجیتال سال‌هاست که بر اساس مکانیسم‌های سازگار به محیط زیست عمل می‌کنند. بیت کوین بر خلاف آلت‌ کوین‌ها به طرز سرسختانه‌ای از پذیرش مسئولیت زیست محیطی خود امتناع می‌کند. رولف اسکار (Rolf Skar)، مدیر پروژه GreanPeace آمریکا افزود:

ما در یک بحران آب و هوایی قرار داریم. تمامی افراد و شرکت ها مسئولیت دارند که اقدامات لازم را انجام دهند. با حرکت اتریوم به سمت یک پروتکل کم مصرف، زمان تغییر بیت کوین فرا رسیده است.

ادغام مکانیسم شبکه به PoS امری ضروری برای کاهش مصرف انرژی بیت کوین به شمار می‌رود. شرکت‌هایی نظیر Fidelity Investments، Paypal، BlackRock و Rock که بیت کوین را تبلیغ می‌کنند و از آن سود می‌برند مسئولیت دارند که تغییرات لازم را در اکوسیستم BTC به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مصرف انرژی بیت کوین چیست؟ آیا مکانیسم BTC دستخوش تغییر خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cyptoglobe

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر