;
coinex

عدم پشتیبانی هدست PSVR 2 از بازی‌های نسخه PSVR 1

سونی تا چند ماه دیگر به شکل رسمی نسل جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 را که هدست PSVR 2 نام دارد، عرضه می‌کند.

این کمپانی در رابطه با همین موضوع اعلام کرده که هدست PSVR 2 با بازی‌های نسل قبلی یعنی PSVR سازگاری ندارد و از آن‌ها نیز پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: ساخت هدست متاورسی توسط متا و کوالکام ؛ نسل جدید MetaQuest در راه است

هدست PSVR 2 از بازی‌های نسل قبل پشتیبانی نمی‌کند!

مهم ترین علت عدم پشتیبانی این هدست از نسل قبلی، ناسازگار بودن سخت‌افزارها حدس زده شده است. هر چند که سونی برای توسعه دهنده‌ها امکان سازگار کردن بازی‌ها را با ارائه آپدیت فراهم نموده است. این خبر توسط پادکست رسمی پلی استیشن اعلام شده و سونی نیز تأیید کرده که تجربه‌ بازی‌های PSVR به صورت مستقیم بر روی PSVR2 امکان پذیر نیست.

به طور کلی تعداد نرم‌افزارها و بازی‌هایی که با هدست PSVR 2 سازگاری دارند، خیلی زیاد نیست اما نسل جدید این هدست دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تری نظیر کنترل به روز با بازخورد لمسی، صدای سه بعدی، ردیابی داخل به بیرون، محرک‌های تطبیقی، ردیابی چشم، نمایشگر بی‌نظیر با وضوح 4k و قابلیت پشتیبانی از محتواهای HDR بوده و از این جهت توسعه بازی برای هدست جدید به رویکردی متفاوت احتیاج دارد.

هدست PSVR 2

لازم به ذکر است که ورژن اولیه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن از یک سیستم ردیابی متفاوت برخوردار بود. همچنین کنترلر نیز در هدست PSVR 2 قرار است با نسل قبل تفاوت‌های زیادی داشته باشد. این مسائل در واقع اصلی‌ترین دلایل عدم سازگاری بازی‌های هدست جدید با نسخه قبلی به شمار می‌روند.

البته ناگفته نماند که سونی به بازی‌های قبلی هم امکان آپدیت جهت تطبیق یافتن با سخت‌افزار نسل جدید هدست را می‌دهد و کمپانی‌های دیگر نظیر متا نیز از این استراتژی جهت پشتیبانی از بازی‌های قدیمی بر روی سخت‌افزار جدید بهره گرفته‌اند.

با این که کمپانی سونی وعده عرضه مجموعه قابل توجهی از بازی‌ها را برای هدست PSVR 2 داده اما در حال حاضر هم بیش از 100 نوع بازی مختلف از نسل قبل وجود دارد که پشتیبانی از آن‌ها در نسل جدید برای گیمرها می‌تواند بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم پشتیبانی هدست PSVR 2 از بازی‌های نسخه PSVR 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر