;
coinex

صرافی هندی WazirX رمزارز USDC را از فهرست‌ خود خارج کرد

صرافی هندی WazirX همانند بایننس اقدام به خروج USDC از فهرست توکن‌های خود نموده است. این صرافی در گذشته به دلیل پولشویی مبلغ 8.1 میلیون دلار جریمه شده بود.

صرافی هندی WazirX تصمیم گرفته است که توکن USDC را از پلتفرم خود حذف کرده و سرمایه‌ هولدرهای این رمزارز را به استیبل کوین BUSD با پشتوانه بایننس تبدیل کند. این صرافی نیز همانند بایننس در ماه اکتبر دارایی‌های USDC، USDP و TUSD کاربران را با نسبت قیمتی مشابه به BUSD تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال ExMarkets

خروج USDC از فهرست صرافی هندی WazirX

وزیر ایکس روز دوشنبه رسماً اعلام کرد که خدمات سپرده‌گذاری USDC را در کنار استیبل کوین‌هایی نظیر USDP و TUSD متوقف کرده است. بر اساس این اعلامیه، WazirX برای افزایش نقدینگی و کارایی سرمایه‌گذاری، استیبل کوین BUSD را به کاربران ارائه خوهد کرد.

از تاریخ 5 اکتبر کاربران WazirX با نسبت 1:1 به موجودی‌های کیف پول خود در قالب توکن BUSD دسترسی خواهند داشت. تبدیل دارایی‌های USDC، USDP و TUSD به صورت اتوماتیک توسط پلتفرم وزیر ایکس انجام می‌شود.

صرافی هندی WazirX رمزارز USDC را از فهرست‌ خود خارج کرد

فهرست استیبل کوین‌های واجد شرایط برای تبدیل خودکار به احتمال زیاد بروزرسانی خواهد شد. البته کاربران تا روز جمعه می‌توانند دارایی‌های USDP، USDC و TUSD خود را برداشت کنند.

طبق داده‌های CoinGecko، مقدار ناچیزی USDC تا قبل از اعلامیه رسمی در این صرافی معامله می‌شد. در زمان نگارش این مقاله، تنها جفت ارز معاملاتی USDC موجود در WazirX، جفت ارز USDC/USDT است. این جفت ارز حجم معامله 3400 دلاری دارد. رمزارز BUSD نیز دارای دو جفت معاملاتی در WazirX است. رمز ارز بایننس در برابر استیبل کوین USDT و روپیه هند معامله می‌شود. حجم معامله روزانه این جفت ارزها به ترتیب 5700 و 5200 دلار است.

جریمه 8.1 میلیون دلاری صرافی WazirX

توکن USDC توسط شرکت فین تک Circle و صرافی کوین بیس (Coinbase) راه‌اندازی شده است. این توکن پس از USDT‌ دومین استیبل کوین بزرگ بازار به شمار می‌رود. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار USDC به 50 میلیارد دلار می‌رسد. این میزان 17 میلیارد دلار کمتر از استیبل کوین رقیب USDT به شمار می‌رود.

طبق داده‌های CoinGecko، توکن BUSD با ارزش بازار 20.6 میلیارد دلاری، سومین استیبل کوین برتر مارکت کریپتوکارنسی است. حذف USDC از فهرست صرافی هندی WazirX اندکی پس از حذف این استیبل کوین از صرافی بایننس انجام شد. بایننس نیز همانند WazirX، دارایی‌های USDC، USDP و TUSD کاربران را به صورت اتوماتیک به BUSD تبدیل می‌کند.

پس از اینکه صرافی هندی WazirX در ماه آگوست، تحت نظارت مقامات قانونی قرار گرفت، بایننس هر گونه مالکیت سهام در این صرافی را رد کرد. اداره اجرایی هند در گذشته حدود 8.1 میلیون دلار از سرمایه صرافی WazirX را به عنوان بخشی از تحقیقات مبارزه با پولشویی در شرکت مسدود کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خروج USDC از فهرست صرافی هندی WazirX چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر