;
coinex

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام ممکن است؟ [آموزش تصویری]

به گفته تعدادی از کاربران اینستاگرام، اسکرین شات استوری را اطلاع رسانی می‌کند؛ آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟ اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام ممکن است؟ 

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و برقراری تعاملات اجتماعی است. این پلتفرم محبوب در سراسر دنیا کاربران زیادی دارد که عکس یا ویدئوهای کوتاهشان را در این برنامه با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند.

اینستاگرام محتوای خود را مانند فیس‌بوک در قالب فید ارائه می‌دهد. وقتی کاربر برای تماشای عکس‌ها اسکرول می‌کند عکس‌های جدید توسط یک الگوریتم انتخاب و به فید افزوده می‌شوند. نتیجه، زنجیره‌ای بی‌پایان از محتوای شخصی‌سازی‌شده برای کاربر است.

موضوعی که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم اسکرین شات گرفتن از استوری سایر کاربران است. ممکن است شخصی در استوری خود مطلب یا عکسی را به اشتراک گذاشته باشد و شما مایل باشید از آن اسکرین شات تهیه کنید. آیا اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام ممکن است؟

بیشتر بخوانید:

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام

این شبکه اجتماعی قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری دارد و روز به روز نیز بر امکانات آن افزوده می‌شود. یکی از این قابلیت‌های جذاب، استوری است. تقربیا تمامی کاربران این شبکه اجتماعی به این ویژگی علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند.

این رسانه اولین بار در سال ۲۰۱۸ به‌صورت آزمایشی اطلاع‌رسانی درباره‌ی گرفته شدن اسکرین‌شات از استوری را آغاز کرد. این قابلیت که به‌صورت محدود به تعدادی از کاربران منتخب ارائه شده بود، مدتی بعد از دسترس خارج شد و از آن زمان تاکنون چنین قابلیتی در بخش استوری اینستاگرام مشاهده نشده است.

اما آیا اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام امکان پذیر است؟ گفته شده که در این شرایط اینستاگرام کاربر را مطلع می‌کند اما آیا چنین چیزی درست است؟ تکراتو قصد دارد در ادامه به بررسی این موضوع بپردازد.

آیا اسکرین شات از استوری اینستاگرام اطلاع رسانی می‌شود؟

یکی از محبوبترین و جالب‌‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام امکان به اشتراک گذاری استوری است. استوری‌ها تصاویر یا ویدئوهای کوتاه مدتی (حداکثر 15 ثانیه) هستند که به مدت 24 ساعت در دسترس دیگران خواهند بود و پس از آن حذف خواهند شد.

استوری‌ها دارای چندین مزیت منحصر بفرد و جالب نسبت به پست‌های معمولی هستند. هرچند که این امکان محدودیت‌هایی هم دارد، اما این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند که از از استوری‌ها لذت ببرند و به یکدیگر نزدیکتر شوند. همین طول عمر کم استوری نشان می‌دهد که کاربر اخیرا این تصویر یا پست را ارسال کرده است.

استوری در صفحه اصلی پروفایل کاربر نمایش داده نمی‌شود، این بدین معناست که کاربر می‌تواند چیزی را که در صفحه وجود ندارد را بدون برهم زدن نظم و زیبایی پیچ به اشتراک بگذارد. همچنین استوری می‌تواند از شلوغی بیش از حد صفحه کاربر جلوگیری کند.

در نگاه اول کسی که استوری را منتشر می‌کند قصد دارد تا به صورت محدودی آن را به فالوئرهای خود نمایش دهد و علاقه‌ای به دیدن آن به طور دائم توسط کاربران ندارد و زمان نمایش کوتاه است. همین زمان محدود نمایش استوری‌ها بسیاری از کاربران را ترغیب می‌کند تا از استوری اسکرین شات بگیرند تا آن را برای همیشه داشته باشند.

بنا بر اعلام تعدادی از کاربران، اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام امکان پذیر است. این کاربران اعلام کرده‌اند وقتی که شما استوری منتشر می‌کنید، قابلیتی وجود دارد که می‌توانید لیست نفراتی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند را ببینید. در همان لیست این قابلیت اضافه شده که افرادی که اسکرین شات گرفته‌اند نیز مشخص هستند اما چگونه؟ از طریق علامتی جلوی نام آنها ظاهر می‌شود.

این علامت که به شکل ستاره ای جلوی اسم کاربر ظاهر می شود که این علامت نشان‌دهنده‌ی گرفتن اسکرین شات از محتوای استوری است. در حال حاضر این قابلیت فقط و فقط برای پیج‌ها و حساب‌های کاربری شخصی است.

اما با بررسی‌های صورت گرفته باید گفت خیر و چنین چیزی صحت ندارد؛ اینستاگرام هیچ گزارشی مبنی بر گرفتن اسکرین شات از استوری را به شخص منتشر کننده آن ارسال نخواهد کرد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام

اما باید توجه داشت که ممکن است اینستاگرام در آینده قابلیت اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام را اضافه کند زیرا همانطور که در بالا گفتیم در فوریه سال 2018 این قابلیت به طور آزمایشی فعال شده بود اما پس از مدتی آن را کنار گذاشتند.

حالتی خاص وجود دارد که اینستاگرام در آن شرایط پیغامی مبنی بر اسکرین شات برای کاربران ارسال می‌کند؟ اما کی و چگونه؟ با ما همراه باشید.

آیا اسکرین شات از دایرکت پیام‌های اینستاگرام اطلاع رسانی می‌شود؟

اگر فرد مقابل به شما یک تصویر یا ویدئو با مدت زمان محدود (یعنی پس از مدتی ناپدید شود) ارسال کند و در همان حال که تصویر و ویدئو باز هستند از آن اسکرین شات بگیرید به آن شخص پیامی مبنی بر گرفتن اسکرین شات ارسال خواهد شد.

پس در این شرایط پاسخ بله است اما فقط برای تصاویر و ویدئوهایی که کاربر به صورت زمان دار ارسال کرده باشد. پس در کل گرفتن اسکرین شات از پیام‌های دایرکت، پست، استوری و … هیچ هشداری را ارسال نخواهد کرد؛ فقط اسکرین شات گرفتن از یک تصویر یا ویدئو با مدت زمان محدود اطلاع رسانی خواهد شد.

به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید. علامت اعلان را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام

علاوه بر این، در کنار آیدی فرد نیز واژه Screen shot نوشته می‌شود.

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام

پس اینکه چگونه بفهمیم از چت اسکرین شات گرفته شده یا از دایرکت عادی، باید بگوییم که راهی وجود ندارد و اعلانی ارسال نمی‌شود و دارنده اکانت متوجه نخواهد شد؛ فقط اسکرین شات گرفتن از یک تصویر یا ویدئو با مدت زمان محدود اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چگونه از تصویر یا ویدئو با مدت زمان محدود اسکرین شات بگیریم؟

در این شرایط برای اینکه شخص متوجه اسکرین شات شما نشود، نباید از برنامه اسکرین شات گوشی استفاده کنید. راه‌های دیگری برای این امر وجود دارد که در ادامه بررسی شده‌اند.

استفاده از کلید میانبر پاور و ولوم

در این حالت نحوه اسکرین شات دایرکت اینستاگرام به این صورت است که کاربر باید از دکمه‌های گوشی استفاده کند نه برنامه اسکرین شات. یعنی کاربر از دکمه پاور به همراه دکمه تنظیم صدا برای اسکرین گرفتن استفاده کند. در این حالت کاربر دیگر اعلان دریافت نخواهد کرد.

استفاده از یک گوشی دیگر

روش دیگر برای اسکرین شات از پیام محدود دایرکت اینستاگرام این است که از گوشی دیگری استفاده کنید. برای این کار باید دوربین گوشی را فعال کنید. سپس پیام را باز کنید. حال می‌توانید با گوشی دیگر از آن فیلم یا عکس بگیرید. هر چه گوشی دوربین بهتری داشته باشد، تصویر ثبت شده نیز باکیفیت‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

استفاده از دستیار صوتی

شما با استفاده از برنامه‌های دستیار صوتی که گاهی به صورت پیش فرض نصب هستند، مانند Google Assistant می‌توانید اسکرین شات بگیرید.

برای این کار، ابتدا دستیار صوتی را در گوشی خود فعال کنید. بعد از تنظیم دستگاه می‌توانید با گفتن Ok, Google آن را اجرا کنید. پس از اجرا با گفتن دستور Take a screenshot از صفحه مورد نظر شما عکس گرفته می‌شود.

برنامه Screenshot Touch

یکی از بهترین اپلیکشن‌های قابل استفاده در این زمینه، برنامه گرفتن اسکرین شات اندروید Screenshot Touch است. این برنامه علاوه بر گرفتن اسکرین شات، می‌تواند از صفحه نمایش شما فیلمبرداری کند.

علاوه بر این، امکانات دیگری مانند ویرایش تصاویر و انجام تغییرات روی آن، ذخیره در چندین پوشه، ریستور کردن داده‌ها و.. را هم خواهید داشت. این برنامه رایگان است اما تبلیغات را نشان می‌دهد که برای عدم نمایش آن باید اشتراک ویژه را خریداری کنید.

برنامه Screen Master

برنامه Screen Master یکی از ابزارهای گرفتن اسکرین شات و ویرایش عکس است که رابط کاربری ساده‌ای دارد. از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به اضافه کردن دکمه شناور (Floating Button) برای عکس گرفتن و یا تکان دادن گوشی اشاره کرد.

این برنامه نیازی به روت بودن گوشی ندارد. با وجود قابلیت‌های ویرایش عکس، پس از گرفتن اسکرین شات می‌توانید از فلش، ترسیم خط و.. هم برای کامل کردن آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

برنامه Super Screenshot

Super Screenshot فقط ابزاری برای گرفتن اسکرین شات نیست. بلکه می‌توانید با دانلود این برنامه گرفتن اسکرین شات از صفحه اندروید، تصویر را با اضافه کردن متن، روشنی و تیرگی، تغییر اندازه و… ویرایش کنید.

ویژگی‌هایی چون ضبط فیلم از صفحه، اسکرین شات از بخشی از صفحه گوشی اندروید، اشتراک گذاری عکس‌ها و… این برنامه را کامل‌تر کرده است. نکته اینکه این برنامه رایگان است.

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام
اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام

برنامه Touchshot

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌توانید از آن برای اسکرین شات در گوشی خود استفاده کنید، Touchshot است. در این برنامه می‌توانید کیفیت تصویر و… را هم تنظیم کنید. همچنین این برنامه به خوبی با دستورات لمسی کار می‌کند.

سوالات متداول

آیا اسکرین شات استوری اینستاگرام اطلاع رسانی می‌شود؟

اینستاگرام این شبکه اجتماعی محبوب، قابلیت‌های فراوانی دارد که یکی از آنها قابلیت استوری است. بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به این قابلیت علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند. چندی است به گفته کاربران این شبکه اجتماعی اسکرین شات گرفتن از استوری دیگران را اطلاع رسانی می‌کند؛ اما باید گفت که چنین نیست و این قابلیت هنوز فعال نشده است. تنها زمانی که شما از تصاویر و یا ویدئوهای دارای زمان محدود در دایرکت اسکرین شات تهیه کنید، اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر