;
coinex

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ اندروید و iOS

نشان ندادن مخاطبان در واتساپ مشکلی است که بسیاری از کاربران اندروید و  iOS با آن رو به رو هستند. برای حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ همراه ما باشید.

نشان ندادن مخاطب در واتساپ یکی از مشکلات رایج این اپلیکیشن است. بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه می‌شوند و به‌دنبال علت دیده نشدن مخاطبان در واتساپ خود هستند.

اگر با مشکل نشان ندادن مخاطب در واتساپ اپ رو به رو هستید و می‌خواهید بدانید چطور باید همگام سازی مخاطبین موبایل در واتساپ را انجام دهید، آموزش رفع مشکل نمایش مخاطبین واتس اپ می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: آموزش دیدن پیام واتساپ بدون خوردن تیک آبی

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ

بالا نیامدن لیست مخاطبین واتساپ می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اما راه حل این مشکلات بسیار ساده است و تنها با چند گام قابل حل است. بنابراین، اگر شما هم چنین مشکلی دارید نگران نباشید زیرا راهکارهایی که در ادامه آمده است می‌تواند به شما کمک کند. با آموزش رفع مشکل نمایش مخاطبین واتس اپ در ادامه همراه ما باشید.

دلایل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ اندروید

به طور معمول به دلیل عدم همگام سازی مخاطبین گوشی تلفن همراه با برنامه واتساپ این مشکل برای شما به وجود می‌آید. در این حالت شما نمی‌توانید بعد از افزودن یک مخاطب جدید، نام او را در میان مخاطبین واتساپ خود مشاهده کنید.

در چنین شرایطی شما باید به سراغ تنظیمات گوشی خود رفته و با دنبال کردن یکسری اقدامات کلی به راحتی مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتس اپ را حل کنید.

علل متعددی برای ایجاد این اشکال وجود دارد. گاهی ممکن است این مشکل پس از جابجا کردن واتساپ از یک دستگاه به دستگاه دیگر اتفاق افتد. دلیل دیگر می‌تواند به علت باگ داشتن روند همگام سازی مخاطبین واتسپ با مخاطبین ذخیره شده روی گوشی شما باشد.

عدم همگام سازی درست می‌تواند علت بالا نیامدن وضعیت مخاطبین در واتساپ باشد. همچنین ممکن است این مشکل پس از آپدیت کردن سافت وار دستگاه به ورژن‌های بالاتر هم اتفاق بیفتد. چرا که پس از این کار ممکن است تنظیمات اجازه‌هایی که از طرف گوشی به واتسپ برای دسترسی داده می‌شود، تغییر کند.

در صورتی که گوشی شما اندروید است این راه‌کارها می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین جایگزین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟

چک کردن اجازه‌های دسترسی واتساپ

هر اپلیکیشنی نیازمند اجازه‌های بخصوص از طرف کاربر برای دسترسی به دیتای ذخیره شده روی موبایل است. مخاطبین شما هم یکی از این دیتاهای ذخیره شده در گوشی هستند که اپلیکیشن برای دسترسی به آنها نیازمند اجازه شما است.

اگر واتساپ شما به صورت ناگهانی نام مخاطبین را نشان نمی‌دهد، این اولین موردی که باید بررسی کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی یا همان setting شوید. به قسمت Apps یا Apps management بروید. (نام این بخش‌ها ممکن است اندکی در گوشی‌های مختلف متفاوت باشد.)
  • وارد لیست اپلیکیشن‌های موجود در گوشی خود شوید و واتساپ را پیدا کنید.
  • گزینه Permissions را انتخاب و سپس بر روی گزینه Contacts ضربه بزنید.
  • در صورتی که در این قسمت اجازه دسترسی به واتساپ داده شده است، می‌توانید یک بار اجازه دسترسی را با گزینه Don’t Allow برداشته و سپس دوباره دسترسی را برقرار کنید.

شاید حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ با همین روش امکان پذیر باشد اما در صورتی که مشکل هنوز حل نشده است، راه حل‌های بعدی را به کار ببرید.

رفرش کردن مخاطبین

در ادامه آموزش رفع مشکل نمایش مخاطبین واتس اپ ، به سراغ رفرش کردن مخاطبین می‌رویم. اگر با مشکل عدم نمایش نام مخاطبین در واتساپ مواجه هستید، می‌توانید از طریق خود واتسپ مخاطبین را رفرش کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد برنامه واتساپ شوید و روی دایره سبز رنگ چت در گوشه راست پایین ضربه بزنید.
  • در قسمت بالا سمت راست سه نقطه را انتخاب کنید. گزینه Refresh را انتخاب کنید.
  • با انجام این مراحل مخاطبین واتسپ به روز رسانی می‌شوند.

پاک کردن cache

این روش شامل حذف کردن Cache اپلیکیشن‌ها و یا پاک کردن فایل‌های ذخیره شده آنها است. برای این منظور باید به ترتیب زیر عمل کرد.

با مراجعه به تنظیمات  و قسمت Apps و انتخاب کردن واتساپ، می‌توانید از گزینه clear cache برای پاک کردن این فایل‌ها استفاه کنید.

همچنین از طریق تنظیمات واتساپ و رفتن به Storage and Data > Manage Storage می‌توانید فایل‌های ذخیره شده از هر صفحه چت، کانال و یا گروه را به صورت مجزا مشاهده و پاک کنید. در این بخش می‌توانید فایل‌های با حجم بالا را هم به صورت مجزا مشاهده و حذف کنید.

به این ترتیب اپلیکیشن کمی سبک‌تر شده و خطای همگام سازی رفع خواهد شد. اگر باز هم مشکل شما حل نشد، سراغ راه حلی بعدی بروید.

سینک کردن مخاطبین

همگام سازی مخاطبان موبایل برای حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ به صورت دستی نیز امکان پذیر است. برای این منظور باید به روش زیر عمل کرد:

وارد setting گوشی و بخش user and accounts  یا cloud and accounts و یا اسامی مشابه شوید. در لیستی که مشاهده می‌کنید به‌دنبال واتساپ باشید و آن را انتخاب کنید و روی گزینه Sync ضربه بزنید.

به واتسپ برگردید و چک کنید که آیا حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ به درستی انجام شده است یا نه؟

بیشتر بخوانید: آموزش رمز گذاشتن برای واتساپ و قفل کردن آن در اندروید، iOS و ویندوز

حذف و نصب دوباره واتساپ

در صورتی که تمام روش‌های بالا، برای پیدا کردن مخاطبین در واتساپ جوابگو نبودند، آخرین راه حل باقی مانده حذف و نصب کردن واتساپ است.

البته قبل از این کار، ابتدا نگاهی به ورژن واتسپ بیندازید. اگر آپدیت جدیدی برای آن وجود دارد، ابتدا واتسپ را آپدیت کند. زیرا بسیاری از مخاطبان توانسته‌اند مشکل خود را با به روزرسانی واتساپ حل کنند.

اما اگر اینکار مشکل شما را حل نکرد و یا واتساپ شما آخرین ورژن موجود است، تنها راه حل پیش روی برای حل مشکل عدم نمایش مخاطب گوشی در واتس اپ، حذف اپلیکیشن و نصب دوباره آن است.

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین واتساپ در آیفون

تا این قسمت به حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ گوشی‌های اندروید پرداختیم. اما اگر شما از گوشی آیفون استفاده می‌کنید و با این مشکل رو به رو شده‌اید می‌توانید از آموزش رفع مشکل نمایش مخاطبین واتس اپ در آیفون که در ادامه آمده است استفاده کنید.

شایع‌ترین دلیل نشان ندادن مخاطبین جدید عدم دسترسی واتساپ به مخاطبین گوشی است. اگرچه امکان استفاده از واتساپ بدون دادن اجازه دسترسی به مخاطبین امکان پذیر است، اما در نهایت ممکن است با مشکلاتی از این قبیل مواجه شد. برای رفع این مشکل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

آپدیت کردن واتساپ به آخرین نسخه

به اپ استور مراجعه کنید و نسخه واتسپ خود را چک کنید. در صورت لزوم آن را اپدیت کنید. این روش ممکن است مشکل شما را حل کند.

واگذاری اجازه دسترسی به مخاطبین

برای دادن دسترسی مخاطبین به واتساپ به این ترتیب عمل کنید:

وارد setting شویدو به privacy > contacts مراجعه کنید. در این قسمت دسترسی واتساپ را فعال کنید. با این اقدامات، شما به واتسپ اجازه دسترسی به مخاطبین موبایل را می‌دهید.

نمایش همه مخاطبین

ممکن است شما مخاطب جدید خود را به گروه مخاطبین مخفی اضافه کرده باشید. با انجام اقدامات زیر می‌توانید تمام مخاطبان خود اعم از مخفی و غیر مخفی را در لیست مخاطبین نمایش دهید.

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ

وارد مخاطبین و بخش Groups گوشی شوید. در این قسمت مطمئن شوید که همه گروه‌های مخاطبان انتخاب شده‌اند و اگر مطمئن نیستید، گزینه show all contacts را انتخاب کنید. با اینکار تمام مخاطبان شما به نمایش گذاشته خواهند شد.

بیشتر بخوانید:حل مشکل واتساپ جی بی : نصب نشدن و مسدود شدن واتساپ GB

وارد کردن شماره تلفن‌ها با فرمت بین‌المللی

اگر حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ آیفون با روش‌های بالا امکان پذیر نبود، در نحوه ذخیره سازی آن تغییر ایجاد کنید. فرمت شماره نویسی بین‌المللی با + شروع شده و پس از آن کد کشور نوشته می‌شود. در ایران شماره‌ها با  ۹۸+ شروع می‌شوند. شماره‌ها را به این صورت سیو کنید و چک کنید که در واتساپ ظاهر می‌شوند یا نه.

ری استارت کردن گوشی برای نمایش مخاطبین واتساپ در آیفون و اندروید

اگر تا این مرحله تمامی مراحل گفته شده هم برای آیفون و هم اندروید را انجام دادید اما هنوز مشکل حل نشده است، ممکن است مشکل در فایل نصب شده‌ی واتساپ باشد.

در چنین مواقعی می‌توان با restart کردن تلفن همراه و یا خارج شدن از حساب و اکانت کاربری خود در واتساپ و اتصال مجدد به آن مشکل را برطرف کرد.

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ

اگر از کاربران whatsapp در سیستم عامل اندروید هستید و می‌خواهید از اکانت خارج شوید، برای رفع مشکل ابتدا با ورود به Clear Data و حذف تمامی کش و دیتا‌های مربوط به برنامه واتساپ با وارد کردن مجدد نام کاربری و کلمه‌ی عبور دوباره برنامه واتساپ را راه اندازی کنید.

اما اگر از کاربران سیستم عامل ios هستید و می‌خواهید به رفع مشکل مخاطبین واتس اپ از طریق restart کردن برنامه، بپردازید، امکان Clear Data Cache در گوشی‌های ایفون وجود ندارد و باید حتما برنامه را حذف کنید و مجددا آن را نصب کنید.

دلایل پاک شدن اسم مخاطبین در واتساپ

گاهی ممکن است به جای نمایش دادن نام یک فرد، واتسآپ شماره تلفن آن را به شما نشان دهد در حالی که شما شماره تلفن آن را در contact خود با نام خاصی save کرده‌اید. بهتر است برای حل این مشکل سینک شدن واتساپ با مخاطبین خود را دوباره انجام دهید.

وارد Settings شوید و در بخش Users & accounts به دنبال اپلیکیشن واتس اپ بگردید و آن را انتخاب کنید. سپس در بخش REMOVE ACCOUNT، گزینه REMOVE ACCOUNT انتخاب کنید. حالا واتساپ را اجرا کرده و آیکن new chat را انتخاب کنید.

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ

در مرحله بعدی گزینه علامت سه نقطه بالا این پیام رسان را انتخاب کرده و refresh را انتخاب کنید. به احتمال بسیار مشکل نمایش ندادن نام کاربران ذخیره شده در گوشی شما با استفاده از این ترفند حل می‌شود.

حل مشکل عدم نمایش نام مخاطبین در واتساپ دوم کاربران

بسیاری از کاربران از واتساپ دوم برای داشتن دو اکانت به طور همزمان استفاده می‌کنند. البته این مشکل در واتسپ دوم بسیار به وجود می‌آید که مخاطبین نمایش داده نمی‌شوند. برای حل این مشکل در واتساپ دوم، مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا، وارد قسمت setting شوید و میان گزینه‌ها پایین آمده تا به گزینه Advanced features برسید. گزینه Dual messenger را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌بینید که واتساپ دوم فعال است. در پایین‌تر، Use separate contact list را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید. این آپشن به شما اجازه می‌دهد که تنها تعداد محدودی از مخاطبین خود را در لیست مخاطبین واتسپ دوم داشته باشید.

پس از انتخاب این گزینه، از شما یک تایید خواسته می‌شود. با انتخاب yes آن را تایید کنید. به برنامه واتساپ بازگردید. با اقداماتی که قبلا گفته شد، مخاطبین را رفرش کنید تا لیست مخاطبین در واتساپ دوم ظاهر شود.

در این مطلب که آموزش رفع مشکل نمایش مخاطبین واتس اپ بود به بررسی و حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ پرداختیم. نشان ندادن مخاطب در واتساپ مشکلی است که برخی از کاربران این پیام رسان با آن رو به رو هستند. موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که شما باید با تنظیمات داخلی و همچنین تنظیمات این برنامه در گوشی‌های تلفن همراه آشنایی لازم را داشته باشید تا بتوانید به شکل بهینه‌تری مشکل خود را حل کنید. حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ به راحتی از طریق راه‌کارهایی که در این مطلب گفته شد، قابل انجام است.

سوالات متداول

منظور از همگام سازی مخاطبین در واتساپ چیست؟

همگام سازی یا sync کردن مخاطبین واتساپ یعنی هماهنگی مخاطبین واتساپ با مخاطبین سیو شده در گوشی شما. زمانی که مخاطبان سیو شده در گوشی شما در واتساپ نشان داده نمی‌شوند یا مخاطب جدید به گوشی خود اضافه می‌کنید ولی در واتساپ اضافه نمی‌شود، باید همگام سازی یا sync کردن مخاطبین را انجام داد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ چیست؟ لطفا نظرات خود را  در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر