;
coinex

افزایش قیمت برنامه‌های اپ استور در اروپا و بخش‌هایی از آسیا

اپل به دنبال افزایش قیمت برنامه‌های اپ استور در سراسر اروپا و بخش‌هایی از آسیا، در ماه آینده است. تغییرات قیمت از تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) اعمال می‌شود.

اپل اعلام کرده است که از تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) قیمت برنامه‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را بدون احتساب اشتراک‌های با قابلیت تجدیدپذیری خودکار در چندین منطقه افزایش می‌دهد. همه مناطقی که از واحد پول یورو استفاده می‌کنند، به همراه شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره جنوبی، سوئد و ویتنام تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار خواهند گرفت.

اپل می‌گوید افزایش قیمت در ویتنام به دلیل قوانین جدیدی است که این شرکت را ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و مالیات بر درآمد می‌کند. در ژاپن این افزایش بیش از 30 درصد است، در حالی که ین در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در 24 سال اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اپل با آیفون 15 مسیر اندرویدی‌ها را پیش می‌گیرد؛ تغییرات در نمایشگر، باتری و دوربین!

افزایش قیمت برنامه‌های اپ استور در اروپا و بخش‌هایی از آسیا

بر اساس لیستی از ردیف قیمت گذاری به روز شده که این غول فناوری به صورت PDF منتشر کرده است، مقدار اضافه شده به قیمت‌های قدیمی متفاوت است. برنامه‌هایی که در حال حاضر در منطقه یورو 99 سنت قیمت دارند، برای کاربران به قیمت 1.19 یورو می‌رسد، در حالی که آن‌هایی که 4.99 یورو قیمت دارند، به قیمت 5.99 یورو افزایش پیدا می‌کند. تمامی بازارهای اروپا به جز مونته‌نگرو شامل این فزایش قیمت می‌شوند.

افزایش قیمت برنامه‌های اپ استور

هزینه اضافی هر چه ردیف قیمت‌گذاری بالاتر می‌رود، بیشتر می‌شود. برای مثال، خریدهایی که 14.99 یورو هزینه دارند، در عوض 17.99 یورو برای مردم هزینه خواهند داشت.

البته اپل دلیل افزایش قیمت برای اکثر مناطق دیگر به غیر از کشور ویتنام را توضیح نداده است. برای کشورهایی که از یورو استفاده می‌کنند، این امر می‌تواند تا حدودی ناشی از کاهش ارزش یورو در برابر دلار باشد و حتی برای اولین بار در دو دهه اخیر این کاهش ارزش به طوری بوده که به نقطه زیر برابری رسیده است.

شاید این افزایش قیمت نباید به این دلیل تعجب آور باشد، زیرا انتظار می‌رود مردم نیز برای آیفون 14 در اروپا بسیار بیشتر از ایالات متحده هزینه کنند. به عنوان مثال، آیفون 14 پرو، 999 دلار برای خریداران در ایالات متحده آمریکا هزینه دارد. این مدل در شرایط عادی فقط 997 یورو است، اما این مدل در آلمان 1299 یورو، در اسپانیا 1319 یورو و در ایتالیا 1339 یورو قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش قیمت برنامه‌های اپ استور در اروپا و بخش‌هایی از آسیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتوبه اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر